Hop til indhold

Talt med acanadanmark..........


martin
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg har talt med acanadanmark omkring acana hundefoder.

og jeg får af vide at den mænkte der står på posen er sat meget højt i forhold til her i danmark !

den er sat ca. 30 % op.

Det vil sige at hvis der står på posen at en 40 kg hund skal have 450g så skal den enligt have 315 for en 40 kg hund !

en 30 kg hund skal have 350g og minus 30 % = 245 g og hvis den er steliseret skal man trække 20 % fra 245g

kan det passe ?

safølige er der forskæld på hunde som skal have mere da de forbrander mere !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan det sagtens - for nogle hunde.

 

Som udgangspunkt skal man ikke glo sig blind på fodermængderne på poserne, men i stedet kigge på sin hund. Tager den på, får den for meget og taber den sig får den for lidt - ligegyldigt hvad der måtte stå på posen.

 

 

de skal da have vitaminer !

og når de ik for så meget foder så kommer de da til at mangle ! tænker jeg når det er så lidt de skal have !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der står på poserne, hos alle mærker, er "maks", altså kan man sagtens give sin hund mindre...

 

men som med alle mærker, skal man altid se på sin hund.. Hvis hunden trives på det halve, jamen så er det nok..

 

Foder kommer også an på rigtig mange ting.. F.eks. hvor aktiv er hunden? Hvis du har en hund som luftes 3 gange om dagen "og intet andet", så skal den have mindre foder end en hund som dyrker agility 3 gange om ugen udover de daglige lufteturer...

 

Det er altså ikke 30% mere end "alle hunde" men det kan variere de ca. 30% fra hund til hund hvor meget foder de skal/bør have :-D

 

Kig på din hund, og du kan se hvor meget den skal have.. Hvis din hund er sund og rask og helt tilpas i vægt, så får den den rette mængde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der står på poserne, hos alle mærker, er "maks", altså kan man sagtens give sin hund mindre...

 

men som med alle mærker, skal man altid se på sin hund.. Hvis hunden trives på det halve, jamen så er det nok..

 

Foder kommer også an på rigtig mange ting.. F.eks. hvor aktiv er hunden? Hvis du har en hund som luftes 3 gange om dagen "og intet andet", så skal den have mindre foder end en hund som dyrker agility 3 gange om ugen udover de daglige lufteturer...

 

Det er altså ikke 30% mere end "alle hunde" men det kan variere de ca. 30% fra hund til hund hvor meget foder de skal/bør have :-D

 

Kig på din hund, og du kan se hvor meget den skal have.. Hvis din hund er sund og rask og helt tilpas i vægt, så får den den rette mængde...

 

 

det problem jeg har haft er at mine hunde vil ik gå når det er for varmt !!!

og derfor har jeg sat dem ned i foder men min han får kun 300g og vejer 40 kg og min tæve for 250g og hun vejer 30 kg. syntes ik det er meget

Link til indlæg
Del på andre sites

det problem jeg har haft er at mine hunde vil ik gå når det er for varmt !!!

og derfor har jeg sat dem ned i foder men min han får kun 300g og vejer 40 kg og min tæve for 250g og hun vejer 30 kg. syntes ik det er meget

 

Hvis de trives, så er det fint...

 

Hunde er ligesom mennesker, og de fungere hver især, på deres mængde.. Nogle bliver lettere tykke end andre osv. Så længe hunden er sund og rask, så skid hul i "anbefalede mængder" :-D (Så længe man giver den korrekte slags foder selvfølgelig)

Link til indlæg
Del på andre sites

de skal da have vitaminer !

og når de ik for så meget foder så kommer de da til at mangle ! tænker jeg når det er så lidt de skal have !

 

Min hund vejer 7,5 kg og hun spiser ikke ret meget, men hun har aldrig lidt nogen mangler :blink: tror at de hunde der ikke er forslugne sagtens kan regulere det selv. Tror nærmere at hunden vil være sulten, hvis den mangler mad og ikke vitaminhungrende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...