Hop til indhold

Hold da fast, Møffe kørte da lige med klatten i dag til udstilling!


Recommended Posts

Prøv lige at se, hvad Møffe har erhvervet sig til udstilling i Køge i dag!

Praemiehund.JPG

 

Det er da for vildt, er fuldstændig rundt på gulvet og har ikke helt fattet det, hehe :lol: Han blev placeret med excellent som 2. vinder i åben klasse med CK (certifikat-kvalitet) og røg derfor videre til bedste hanhundeklasse, hvor han blev nr. 4!!! Og fik reserve-certifikatet! :shock::banan::klap:

 

Tog afsted med absolut ingen forventninger! Vi har været afsted både i dag og i går til udstilling i Køge og de to dommere var mand og kone. I går var det konen, der bedømte Møffe og hun syntes rigtig godt om ham, men ikke bedre end, at han "kun" scorede sig et excellent :blink: Og blev "placeret" som 5. vinder ud af de 7 bernerdrenge, der fik excellent. Og så var den dag såmend slut for vores vedkommende :blink:

 

Omend vi da fik en rimelig fin kritik:

stor og maskulin velskåret hov3ed, utmærket udtryk bra hals, kraftig krop, som kunne være lidt kortere o i lænden, kraftig benstamme, bra vinklet, bra bevægelser fra sid en, kunne være mere parallel i fronten, utmæ pels snudebåndet kunne være bedre ellers bra tegnet, utmæ. temperment

 

Jeg var såmend fint tilfreds :-D Det er trods alt stadig kun 3½ måned siden, at Møffe blev opereret og han mangler jo stadig en del pels på bagbenet :blink: For ikke at nævne, at hans gang hurtigt kan blive uren.

 

I dag, altså anden dagen, havde jeg derfor regnet med, at dommeren nærmest ville "kaste" os ud af ringen, fordi Møffe nok ville være en heeeel del træt i benet (dvs., jeg regnede i hvert fald ikke rigtig med excellent og slet ikke med CK). Men nix! Møffe løb rigtig fint størstedelen af tiden (altså, hvis vi lige regner de to gange fra, hvor han fik øje på noget uden for ringen og ikke rigtig gad i omdrejninger igen, hehe) og jeg lagde ikke mærke til noget som helst fra hans side, til forskel fra Bernermarkedet, hvor jeg godt kunne fornemme, at han ikke løb rent!

 

Hele ti hanner i åben klasse fik excellent i dag, ud af 11 eller 12. Dommeren beskrev det også som en rigtig fin klasse, han virkede lidt overrasket over, hvor mange excellents han havde endt med at give :lol: Og han holdt dem da godt nok også tæt, da han bedømte juniorklassen og mellemklassen...!

 

Men dommeren var åbenbart VIRKELIG vild med Møffe og meget i tvivl om, hvem af hannerne, der skulle blive nr. 1 - Møffe og en anden han stod i skarp konkurrence om den plads. Vi endte dog med at tabe til denne anden hanhund og måtte "nøjes" med 2. placering. Men det var vi fint tilfredse med :blink: Og det udløste jo så også lige den fiiiineste, blå roset :klap:

 

Ude af ringen igen fik jeg så at vide, at Møffe havde haltet lidt i ringen - ØV :cry: Og jeg tænkte, at jamen, så lader vi det blive ved det her, og Møffe får fred - jeg kunne jo ikke være meget mere tilfreds med hans resultat!

 

Men men men... Så fik jeg da ellers at vide, at sådan gør man ikke til en udstilling - og hvis man pure nægter at gå ind igen, så får man frataget sine præmier/placeringer/bedømmelse, whatever (hvilket jeg sådan set tildels godt kan forstå ved nærmere eftertanke). Så måtte jeg jo lige overveje på ½ sekund, hvad vi så gjorde - og kom frem til, at vi gik ind og så måtte vi jo gå og sitte os til hvad vi nu ville få, hvis det var sådan det skulle være. Så længe Møffe fik lov at styre tempoet, kunne der jo ikke være noget i vejen for det. Så det gjorde vi... At kræet så pludselig rent faktisk virkelig gad løbe, så jeg flere gange måtte tvinge ham ned i tempo :lol: Det er så en helt anden sag - syntes jo, at han skulle skånes så meget som muligt.

 

Dommeren lagde åbenbart ikke mærke til nogen som helst halten overhovedet og var ikke det mindste i tvivl om, hvor Møffe skulle placeres - vi blev nærmest peget ud med det samme efter første løb (som ikke er blevet filmet, da min veninde ikke regnede med at vi skulle ind igen og derfor smuttede på toilettet), sammen med den hanhund, der vandt over Møffe i åben klase. Vi blev placeret som nr. 3 og nr. 4, hvorefter to champions blev placeret foran os - og to champions bag os! :shock::banan: Hold da magle, Møffe har givet tæsk til 10 åben klasse-hanner i alt og derudover to champignoner :mrgreen: Jeg fatter intet :lol:

 

Og omsider fik vi den fineste kritik nogensinde :-D

Stor kraftig og af meget god type, velbygget med gode proportione maskulint meget bra hoved med god bredde i skallen, meget bra hals, stram ryg, lang bra brystkasse, korrekt vinklet, typoiske og meget bra bevægelser, meget bra pels, fin farve

 

 

 

Hvor meget Møffe haltede, ved jeg ikke - jeg kunne intet mærke i ringen og kan heller ikke rigtig se noget på videoen :genert: Men det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg ikke kan se sådan noget (jo, måske lidt, da vi løber æresrunden, er det vist - men kun lidt og ikke noget konstant)... Dommeren kommenterede det heller ikke det mindste og han gik ellers en hel del op i bevægelser, så værre kan det jo heller ikke have været. Snakkede også efterfølgende med nogle andre og de nævnte, at det ikke var voldsomt overhovedet og at de måske også kun så det, fordi de rent faktisk kendte til Møffes operation og derfor netop kiggede efter det.

 

Men æv, selvom jeg ikke tror på, at Møffe på nogen som helst måde havde noget imod at komme i ringen igen... Så er det jo lidt "æv" og kan ikke lade være med at tænke lidt "burde jeg have ladet være?" selvom jeg lod ham styre det? Egentlig åndssvagt, for jeg kender Møffe og han skal nok sige fra, hvis han ikke gider...! Og nu er det overstået, Møffe syntes det var fino-fjong og har netop i dag fået sin bedste placering på udstilling, officiel som uofficiel, nogensinde :-D

 

Men nu holder vi godt nok også en pause for udstillinger... Delvist tvungen, men også selvvalgt! Havde jo regnet med, at Møffe ville være på toppen nu (det sagde de dyrlæger, jeg har snakket om det med, at han ville være), hvorfor jeg glad og fro tilmeldte mig, men nu venter jeg altså til han er helt klar med flere udstillinger - men det kan jo heller ikke vare særlig længe, heldigvis! :mrgreen:

 

Video fra i dag :engel:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Håber de her billeder kan ses :genert:

 

De er fra i går (og nej, det er ikke fordi, at det er koldt, at jeg har trøje på - men der var ikke lommer i noget af mit andet tøj! :shock: Mente ellers helt sikkert, at der var i bukserne - men nix, og det opdagede jeg selvfølgelig først, da jeg VAR ankommet til udstillingspladsen og ikke derhjemme :stupid:)

318969_2249189784722_1097547231_2625503_6689816_n.jpg

 

Smukke Møffe i løb (og knap så heldige billede af mit ansigt :lol:)

318969_2249189824723_1097547231_2625504_3639480_n.jpg

 

318969_2249189864724_1097547231_2625505_4996114_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

VILDT flot!!!

 

Vi var ogsaa til udstilling, men kun for at kikke afghanske mynder og checke konkurrenterne:slem:

 

jegskal til at udstille vores chloe fordi hun er SAA smuk og hendes opdratter sporger altid til det nu da vi kobte hende som udstillings, men vil traene lidt mere conformation inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaark! :kys:

 

Resultaterne er omsider blevet registreret på hundeweb i dag :banan: Har bare gået og ventet på det med spænding :mrgreen: Nu mangler DBSK bare at opdatere deres hisliste :engel:

 

Må lige billedspamme jer med nogle flere billeder - det er så herligt, at vi har nogle fotoentusiaster i bernerverdenen!

 

Hvem er du? Siger Møffe vist til dommeren :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=48464&d=1315598759

 

På for en godbid, er den lille mand!

attachment.php?attachmentid=48465&d=1315598759

 

Løbe, løbe løb løb løb

attachment.php?attachmentid=48466&d=1315598759

 

Ooooooogggg.... Gevinst!

attachment.php?attachmentid=48467&d=1315598759

 

Den dygtige Møffe - og knap så dygtige mor, der glemmer at holde i den anden ende af linen :genert:

attachment.php?attachmentid=48468&d=1315598759

 

Og løbløbløb igen

attachment.php?attachmentid=48469&d=1315598970

 

Ståååå i noget der ligner en venteposition på en placering? :vedikke:

attachment.php?attachmentid=48470&d=1315598970

 

Næste dag :-)

attachment.php?attachmentid=48471&d=1315598970

 

Så dygtig og så fint Møffe står :lun: Ser dog lidt træt ud :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=48472&d=1315598970

 

Så er vi placeret som 2. vinder i åben klasse :banan:

attachment.php?attachmentid=48473&d=1315598970

 

Puha, så er vi placeret som fjerde vinder og Møffe trænger vist til en pause:mrgreen:

attachment.php?attachmentid=48474&d=1315599059

 

Troede man da, men så besluttede han sig for at spurte rundt i det sidste løb, så jeg var nød til at holde igen, for så hurtigt skulle vi altså ikke løbe :lol:

attachment.php?attachmentid=48475&d=1315599059

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...