Gæst Lbg Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 Hej hundefolk Vores colliehvalp på 15 uger kastede i morges jævnt meget op (omkring 10 gange på halvanden time), og jeg tog ham til dyrlægen. Vi fik besked på at faste (både mad og drikke) til i aften, derefter skulle vi prøve med havresuppe med lidt salt og sukker i. Jeg har så læst på nettet rundt omkring, at man skal si den her havresuppe... Det sagde dyrlægen ikke noget om. Så nu er jeg selvfølgelig i tvivl. Desuden sagde han heller ikke noget om hvor stor portionen skulle være, kun at den skulle være lille, og så viste han med hænderne det der måske svarer til en deciliter. Men jeg læser så (igen) på nettet, at det skal være 1 tsk. fuld hver 2. time som så øges... Det er jo ikke meget. Hvad skal jeg gå efter, nogen der har erfaring med havresuppe? Han sagde, at hunden vil få væsken gennem havresuppen, men hvis jeg kun skal give ham 1 tsk. fuld, så får han jo ikke meget væske... Og så lige til slut: Hvordan fører vi ham over på normal foder igen? Skal det ske langsomt hvor vi gradvist blander hans foder i skånekosten? (Havresuppen) På forhånd tak - Louise Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 8, 2011 Rapporter Share Besvaret September 8, 2011 Ja til at si suppen. Ellers er det ikke suppe - men blot tynd grød. Alt det andet er jeg ikke super klog på. Men 1 tsk. fuld er måske lige i underkanten hvis ikke hunden drikker... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Ja den skal sies , så grynene ikke er med. Giv små portioner og hvis de kan undlade at komme op igen, så giv bare med f.eks 3 timers mellemrum. Efter faste skal de rogså frit vand til , så i undgår en dehydrering.Hvis I har druesukker , så brug det istedet for alm sukker, det går hurtigere i blodet. Og husk, ved normall afføring, altså rimelig fast, så langsom over på almindelig hvalpefoder, som med fordel kan være blødt op natten over og lunet i microovn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst muffi Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 vi plejer at koge ris og komme tun eller andet fisk i . og kogt koldt vand det hjælper også på opkastning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts