Hop til indhold

Motion?


Gæst Limo
 Share

Recommended Posts

Jeg har et par spørgsmål omkring motion af de skønne golden retrievers :lun:.

 

I hvilken alder begynder i på en mere intens motionstræning?

Hvilke former for motionstræning bruger i?

Og hvor længe af gangen?

 

Lidt baggrund. Kiki min hund er 6 mdr. Sød og rolig vovse :klap: .

Jeg er interesseret ,i at dels få mig selvgjort klar til en mere intens form for motion samt nogle forslag til hvad i andre gør. Jeg er klar over at de har brug for 80 min. motion og aktivering om dagen men kan ikke finde noget om hvor længe af gangen og ideer til hvad man kan lave osv.

 

Hvis jeg skal ud og løbe... uha... så må jeg selv i gang inden ;-)

 

Morgen:

Nu er vores rytme max. 10 minutters gå i snor, snuse, besørge. Hvis der er andre hunde så er der tid til fri leg oven i - tid lidt afhængigt af hvor travlt jeg har.

 

Eftermiddag:

Gå tur - i snor ca. 5 min - forskellige ruter hvor hun er fri, turen går gennem skov, mark, stier, eller fodboldbaner (hun elsker at løbe langs stregerne - skøre hund :lol:). Leg med de hunde som jeg giver tilladelse til. Lydighedstræning i 5 min. Hele turen varer 30 min. til en time, afhængigt af om der skal leges med de dejlige hunde vi møder på vejen.

 

Aften: 2 ture i alt. En kort tur - 2 min kun ud og tisse og en lidt længere 10 - 20 min. hvor vi snuser (altså Kiki, ikke mig), oplever og hygger. Det er så spændende når der er mørkt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du de 80 minutter fra?

 

Liva har aldrig sådan direkte "dyrket motion", altså være med ude og cykle eller løbe - mest fordi jeg ikke gør nogen af delene :mrgreen:

 

Vi har klaret den del af træningen med ture til skov, sø og strand samt hendes træning i klub.

 

Det er vigtigere, at de får brugt sit hoved i stedet for deres ben. Du kan gå og gå og gå (eller løbe eller cykle), men hvis det kun er benene, der er i brug, så bliver de ikke rigtig trætte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PernilleT

Herhjemme bruger vi stranden så meget som muligt :-)

 

Det er dejlig trættende for Elvis at få lov til at løbe langs vandet, i vandet, hvor der bliver svømmet osv. Han elsker det.

 

Men ellers går vi 2-3 ture om dagen af ca. 10-30 min. varighed (dog går vi max 40 min om dagen med ham). Her går vi ligesom dig tur i skov, grønne arealer osv.

Vores gåture handler mere om oplevelser og snusen end rigtig motion, da vi har fået fortalt, at vi skal passe på ledene hos Elvis (Han er en lab). Så derfor foregår de i et rolig tempo, som han selv sætter. Dog kan vi godt lege imens vi ude og gå og f.eks. apportere eller andet.

 

Resten af dagen aktiverer vi ham ved hjælp af trænings øvelser, søge øvelser osv. :-) Han elsker søge øvelserne :lun: Og det trætter ham så dejligt, så han sover faktisk altid igennem fra ca. 20.30 tiden og så indtil ca. 7.00, hvor han lige skal ud og tisse. Men ellers vil han gerne sove lidt mere efterfølgende .. til en ca. 8-9.00 tiden. Så dejligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede med lydighed fra første dag, lidt ad gangen, da han var omkring et år gik vi spor med ham, det er min mand glad for, syntes det er mega sjovt, og det gør vi stadig,nu er ham 11 år, da han var 8 år, gik vi til agility med han og det kunne han løbe til han var 9 1/2år, så sagde hofterne fra,så nu går vi også bare ture med ham fri, og leger med hundespil og godbidder i viskerstykker:hjerte: pga. Hofterne bader vi ham også meget i havers bølger, indtil vandet er for koldt:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...