Hop til indhold

Hundeseng og hundehalsbånd


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg havde to spørgsmål, og så tænkte jeg at jeg ville skåne jer og tage det i samme tråd :)

 

Min far har brokket sig over at hundenes halsbånd ser rimelig slidte ud (hvilket jeg kun kan give ham ret i, ihvertfald Santas). Jeg har så overvejet at købe nogle nye.

Det skal lige siges at vi som regel ikke går med dem i snor i halsbåndet da de altid har seler på når vi går med dem i snor, men vil jo gerne have noget som hundetegnet kan sidde i, men samtidig skal det ikke have for meget tingel tangel som de kan sidde fast i ude i skoven.

Krav: (:genert:)

De skal helst være brede

Ikke læder

Gerne bløde (så de ikke generer pelsen)

og se lidt pæne ud :oops:

 

 

Selv har jeg overvejet dem man kan få hvor der er fleece inderst hvor man kan få navn på, men er lidt bange for at de har lettere ved at hænge fast?

 

 

Så kommer spørgsmålet om hundeseng, jeg synes altid mine hunde får hundesenge i julegave fordi de ikke holder længere :stupid: Hvilke hundesenge bruger i? Jeg synes vi har prøvet alle efterhånden, men de går altid i stykker.

Jeg har jo to labrador, og den ene er meget magelig og graver gerne i kurven som om hun prøver at "rette sig til" :lol: det forårsager dog ofte at hun kradser hul i bunden :stupid: Er det "synd" hvis de får et blødt tæppe istedet ? Synes ofte bare de ligger på gulvet, men samtidig synes jeg de skal have muligheden for at ligge blødt og rart :vedikke:

 

Håber lige i overlevede mine dumme spørgsmål :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halsbånd idé: Rogz Special Agent Halsbånd

 

mht kurv, har jeg selv købt en af plastic til Charlie. Så har jeg smidt en gammel hovedpude i og smidt et tæppe ovenpå. Han "reder" også sin seng, selve kurven kan han så ikke rive i stykker og tæppet kostede en tier, så det kan godt tåle at skiftes ud:blink: En lille skummadras eller el masse tæpper i, gør den også lækker at ligge i:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Til en hund som "graver" meget i sin seng, der tror jeg egentlig også, det kan være en god ide med sådan en plastseng, hvor man så kan skifte ud med nogle dyner eller noget - normalt er jeg ellers ikke meget for de senge, og jeg kan ikke lide den høje, hårde kant. Men hvis man forer/polstrer den, kan den jo blive rigtig god.

 

Jeg laver jo også de store, gode gulvpuder (se tråden med Joeys hundesenge :-D)- og med noget solidt stof på både betræk og inderbetræk skulle det nok kunne holde til en del. Og så kan man altid få sig et nyt betræk senere, hvis det var.

Jeg har normalt lavet yderbetræk i fleece, men hvis hunden graver og flår i det, så ville jeg bruge noget kraftig lærred eller møbelstof af en art.

Men hvis hun gerne vil putte i noget med kant og sådan, så duer puder jo ikke, og så tror jeg, jeg ville prøve sådan en plastsag med udskifteligt liggehyggedyneværk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Halsbånd idé: Rogz Special Agent Halsbånd

 

mht kurv, har jeg selv købt en af plastic til Charlie. Så har jeg smidt en gammel hovedpude i og smidt et tæppe ovenpå. Han "reder" også sin seng, selve kurven kan han så ikke rive i stykker og tæppet kostede en tier, så det kan godt tåle at skiftes ud:blink: En lille skummadras eller el masse tæpper i, gør den også lækker at ligge i:mrgreen:

 

Hvor er det bare en god idé - også til allergihunde. :5up:

 

Smilla har sit bur med en madras i (lagt i en plast sæk). Ovenpå en babydyne og så nogle vaskebare babypuder. Også meget hygiejnisk. :mrgreen:

 

Hun har også en fin fletkurv fra ilva, men den ligger hun sjældent i.

 

Hvis jeg skulle have et halsbånd til en stor hund er der ingen tvivl om, at jeg vil have et martinagale halsbånd af indisk silke f.eks fra 2Hounds Design. De koster også omkring 5-600 kr :genert: Fx det her :hjerte: http://www.2houndsdesign.com/Bronze-Stripes-pr-1060.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...