Hop til indhold

Råd til fjernsynsidiot...


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg rigtig længe gået og ønsket mig et nyt tv, da jeg stadig har et gammelt skrummel.

 

Da jeg arbejder i føtex får jeg 10% rabat, og da det er fødselsdag i denne uge er der mange fladskærme på tilbud, men jeg har absolut ingen idé om hvad jeg skal kigge efter, hvad er godt til prisen osv.

Er der en venlig sjæl herinde fra der har bare lidt mere forstand på det end jeg som kunne være sød at hjælpe :genert::engel:

 

http://viewer.zmags.com/publication/7e47b329#/7e47b329/60

 

Der er en del fladskærme igennem bladet, men specielt på side 60-61, men også nogen på side 1, 7 og 10 tror jeg.

 

Eller måske nogen bare vil fortælle hvad man skal kigge efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket et der lige er perfekt til dig, komme an på flere ting du med fordel gør dig klart inden køb.

 

Jeg har selv for kort tid siden skiftet mit gamle billedrørs tv ud med den fedeste fladskærm og jeg gjorde det at jeg først besluttede mig for størrelsen/tommer og derefter googlede div. test som man kan finde på nettet.

 

Da jeg havde fundet de 2-3 modeller jeg fandt inyteressante læste jeg forbrugerbladet tænk's test og besluttede mig for et bestemt ud fra deres test resultater og alle de gode råd de skriver om, inden man finder den model der opfylder ens behov så man ikke køber mere end man gider at bruge og ikke køber mindre så man ærger sig senere hen.

 

Vil du læse test resultaterne for en eller flere modeller og er du ikke medlem så sig til, så skal jeg kopiere teksten for dig ;-)

 

Her er lidt om hvrodan de tester: http://taenk.dk/test/fladsk%C3%A6rme/s%C3%A5dan-har-vi-testet-fladsk%C3%A6rme

 

Og lidt råd før du køber: http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/hvor-stor-en-sk%C3%A6rm-skal-du-have

 

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/gode-r%C3%A5d-om-fladsk%C3%A6rme

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak ! :) Jeg tænker at det skal være minimum 32 tommer, men helst ikke over 40.

Jeg ser rigtig meget DVD, jeg vil gerne have det i forholdsvis lyse farver, og meget skarp billedkvalitet, dog behøver det ikke være så man kan se svedpletterne i panden på nyhedsværten... :genert:

 

Er der nogle mærker som umiddelbart er bedre end andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

så behøver jeg ikke anbefale noget, hvad har du købt?

 

Jeg har købt et UE32D5005PW

 

Det kunne de ting jeg ville:

Full HD, LED go minimum 32 tommer :)

Det er også strømbesparende hvilket jeg går ret meget op i :oops:

 

Nu er der bare alle de underlige ting som jeg ikke aner hvad er o.O

 

Jeg satte kanalerne til "kabel" for det troede jeg vi havde, og det sagde min far også, men så kunne jeg kun se 5 kanaler, og når jeg valgte "luft" så kunne jeg se alle, men i en dårligere kvalitet :???: Skal jeg bare købe et nyt antennestik? Det vi har er nemlig lidt kvæstet.. og hvad er det der kort der følger med? CI-card eller sådannoget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt et UE32D5005PW

 

Det kunne de ting jeg ville:

Full HD, LED go minimum 32 tommer :)

Det er også strømbesparende hvilket jeg går ret meget op i :oops:

 

Nu er der bare alle de underlige ting som jeg ikke aner hvad er o.O

 

Jeg satte kanalerne til "kabel" for det troede jeg vi havde, og det sagde min far også, men så kunne jeg kun se 5 kanaler, og når jeg valgte "luft" så kunne jeg se alle, men i en dårligere kvalitet :???: Skal jeg bare købe et nyt antennestik? Det vi har er nemlig lidt kvæstet.. og hvad er det der kort der følger med? CI-card eller sådannoget?

 

fnis..:lol:

 

et udemærket tv.

 

Full HD og 32 tommer :engel: en anden samtale..

 

for at kunne se digital tv, går ud fra du har yousee?

Så skal du have et indstiknings kort.

Men det er meget nemmere du ringer til din tv udbyder, de ved hvad du skal bruge og sikkert også sælge dig det.

Hvis det er yousee er der flere muligheder.

 

Du skal have en kortlæser og evt. kort.

Kom godt i gang med kort og kortlæser - Om tv - Tv-pakker - Hjælp og support - YouSee

 

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Indlaes_dine_kanaler_digitalt/Indlaes_dine_kanaler_digitalt_paa_Samsung-tv.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er udtag? :genert:

 

Vi har ikke yousee.

Aner faktisk ikke hvad vi har :vedikke:

Vi har altid haft næsten alle kanaler (minus tv 1000 osv). Det undrede mig bare at jeg stadig kunne se tv når jeg havde sat kabel til "luft". når jeg hev kabel stikket ud så forsvandt signalet. Jeg er forvirret :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er udtag? :genert:

 

Vi har ikke yousee.

Aner faktisk ikke hvad vi har :vedikke:

Vi har altid haft næsten alle kanaler (minus tv 1000 osv). Det undrede mig bare at jeg stadig kunne se tv når jeg havde sat kabel til "luft". når jeg hev kabel stikket ud så forsvandt signalet. Jeg er forvirret :stupid:

 

Udtag = antennestikket i væggen ;-)

 

Luft = antenne på taget

Kabel = kabel i jorden - kræver en udbyder (TDC, Yousee, Stofa eller anden..)

 

Og hvis du ikke har en modtagerboks af en art, burde du ikke kunne se ret meget via luft på dit gamle tv, da alle sender digitalt og det kræver en digital modtager..

Link til indlæg
Del på andre sites

Udtag = antennestikket i væggen ;-)

 

Luft = antenne på taget

Kabel = kabel i jorden - kræver en udbyder (TDC, Yousee, Stofa eller anden..)

 

Og hvis du ikke har en modtagerboks af en art, burde du ikke kunne se ret meget via luft på dit gamle tv, da alle sender digitalt og det kræver en digital modtager..

 

De sender både digital og analog, bare ikke alle kanaler der også er analoge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Guud, da jeg skulle indstille det første gang jeg tændte det valgte jeg digital og analog. Var det forkert ? :genert::hmm:

Jeg er virkelig tv idiot :stupid:

 

Ikke hvis det er samme 'menu'?

 

Altså både analoge og digitale kanaler - så får du bare nogle dobbeltkanaler - nemlig dem der sender både analogt og digitalt..

 

Vi havde problemer med vores fjernsyn efter sidste tordenvejr - og vores skal special trimmes :oops: så vi skal indtaste megahertz og sådan noget crap :oops:

 

Der står fx. 346 megahertz.. og tv regner så i kiloherts.. dvs. 346.000 - men jeg tastede bare 346 og regnede med at nullerne selv kom med fra det der stod i forvejen..

 

intet virkede.. vi tilkaldte tekniker... og vupti! - hold kæft hvor flovt..

 

Så du er ikke alene.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...