Hop til indhold

Kastede blod op


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg har altså også tænkt en del. Umiddelbart tænkte jeg mavesår, men du siger der ikke er noget i afføringen...

Men ja, har dyrlægen taget et røngten, for at se at der ikke sidder noget i maven?

Undskyld, håber ikke du bliver unødigt bekymret, det er bare sådan at alle de dejlige hunde på hunde-forum jo rumsterer rundt i ens hoved og stakkels Teitur har været en del igennem synes jeg.

Sender flere tanker til jer og :ae:

Håber han snart er helt ovenpå igen.

 

Nå, så er jeg da ikke den eneste, der er lidt urolig for Teitur :-)

Det kunne jo godt være, at det bare var mig , der syntes , at det lød lidt mærkeligt, når man tager hans symptomer i betragtning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes generelt de dyrlæger jeg støder ind i er lidt mærkelige. Er det mig der misforstår noget, eller burde det ikke være almindelige kotume at man mærker godt på maven, lytter på hjerte og lunger feks ?? Det har de aldrig gjort på Teitur, hellere ikke i går, de sagde bare at det nok var noget mavebaktiere af en art.

 

Efter alt det jeg har været igennem med Teitur, tror jeg bestemt ikke på alt hvad dyrlægerne siger, af og til har jeg endda tænkt hvor de har trukket deres uddanelse henne.

 

Men det er svært, for jeg er jo ikke dyrlæge, så de BURDE vide bedre.

 

Det var så ikke noget dyrlægen nævnte men har tænkt på at han jo kan være blevet dårlig i al " almindelighed" og så har kastet lidt skum op og sprængt et mindre blodkar i halsen og derfor alt det friske blod, for det var jo ikke mørkt og kaffegrumsagtig som det er hvis det stammer fra tarmene af.

 

Jeg ville i en snæver vendig tilstå jeg har lidt af bulimi og selv har oplevet at sprænge et blodkar i halsen, og troede sku jeg skulle dø så voldsomt så det ud.

 

Den dyrlæge jeg normalt er inde ved og som kender alt til Teiturs tidligere sygdoms historie, var der desværre ikke i går. Hun tager sig ellers altså SÅ godt af ham, for han er jo rædseslagen for dyrlæger, intet under. Hun er den eneste dyrlæge Teitur giver mysser.

 

Heldigvis synes jeg Teitur ser mere frisk ud i dag, han er stadig træt, men ikke dårlig på samme måde som i går.

 

 

Tjalfe skal til vacc i morgen og det skulle Teitur egentlig også, men han må ikke vaccineres når han er syg. Men det er hos min sædvanlige dyrlæge, så spørger hende i morgen om hvad hun tænker om det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes dyrlægen i går brugte det meste af tiden på at diskutere om min veninde brugte for meget loppekur på sin hund.

 

Nævne jo det med lopperne og nævnte at jeg har en veninde som har en hund, om de måtte lege sammen, sådan at Tjalfe kunne møde andre hunde selvom han har lopper. Det første han spurgte om var hvor tit min venindes behandlede sin hund mod lopper, hvortil jeg svarer en gang om måneden. Det synes han var helt hen i vejeret og overforbrug og så snakkede han med sig selv om det, indtil jeg lidt småsurt sagde at nu var det jo Teitur der skulle kigges på.

 

Men kom til at tænke på at i kampens urimelige hede mod lopper har jeg behandlet Teitur og Tjalfe med det der giftfri bras ala Exner. Tjalfe fik udslæt på hele maven og Teitur slikkede og slikkede og slikkede, og jeg bad ham holde op nok 100 gange og prøvede at beskiftige ham med noget andet, selvom der står på flasken at det " er fuldstændig ufarligt for hunde og mennesker " men nu skal man jo ikke tro på alt hvad man læser.

 

Dette var søndag aften og mandag var han sløv og træt og natten til tirsdag kastede han jo så op, kan det mon være det ??

 

 

I øvrigt spurgte jeg sekratæren om de havde oksehudsben med laks, hvilket de har nogen steder. Det havde de så også, men hun sagde det var grisehud, lige de der knudeben af oksehud påstod hun hårdnakket var af grisehud. Jeg ved med 110 % sikkerhed at det IKKE er gris, for gris lugter og Teitur bliver dårlig af gris. Han har flere gange spist de der oksehuds ruller med laks uden der skete noget. Men næ nej i følge hende var det af gris, man lavede kun tyggeting af gris til hunde.

 

 

Jeg havde det faktisk lidt som om jeg var med i en film da jeg gik derfra, som om det ikke var virkelig og som om jeg lige havde spildt 800 kr.

 

Kender i den følese hvis i har været ude for en særpræget oplevelse ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå, at du er bekymret. Håber, at dyrlægen finder ud af , hvad der er galt med ham :cry:

Du skal ihvertfald insistere på, at han bliver undersøgt ordentligt, det forventer man jo egentlig også, når man har sit dyr til dyrlæge. :roll:

Mange tanker og :ae: herfra

 

Ja det er jo ikke gratis at gå til dyrlægen og jeg er jo ikke millionær eller har et pengetræ ude i haven, så sætter da pris på han bliver undersøgt ordenligt og ikke sådan noget æh buh og amen. Han skal jo have det godt og det har han slet ikke nu :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, man kan hurtigt blive fattig, hvis ens dyr sådan skal til dyrlæge i tide og utide.

Men hvis dyrlægen i morgen finder en helt anden årsag til, at Teitur er sløj, så synes jeg , at du skal kræve de 800 kr. tilbage.

Skal du betale med det samme, eller får du en regning med hjem?

Jeg plejer, at få regningen med hjem. Og man kan også få den delt, hvis det er mange penge man skal af med, men det ved jeg ikke, om kan lade sig gøre hos din dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle. Tog ikke Teitur med til dyrlægen i dag, for jeg synes han var træt og kunne have godt af bare at sove tungt alene, uden Tjalfe til at forstyrre. Og havde også brug for at tage en tur alene med Tjalfe, så han oplever at vi to også kan lave nogen uden at Teitur er med.

 

Jeg snakkede med min dyrlæge, typisk nok var det ikke min sædvanlige, men hende der var der i dag var også rigtig sød. Fortalte om Teitur og hun sagde det var normalt han var træt når han fik antibiotika og havde ondt i maven. Hvis han stadig var træt efter weekenden skulle jeg komme ind med ham.

 

Teitur er heldigvis mere frisk her efter vi kom hjem fra dyrlægen, han har vist haft godt af at sove.

 

Tjalfe var heldigvis sund og rask og vejer allerede 8,5 kg ! så tror da pokker han er tung at slæbe op og ned af trapperne.

 

Men er det mine dyrlæger der tager overpris, eller er 890 kr ikke meget for en vacc og ormekur ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Stella. Ville blot ønske god bedring til Teitur. Håber sørme snart han er på toppen igen og bliver der!.

 

Jeg synes det lyder rigtig rigtig voldsomt det du skriver om så jeg har rigtig svært ved det. Altså at kommentere på det og danne mig et indtryk og give dig en god tilbagemelding. Tror nok jeg ville være besvimet en lille smule over at have så sygt et dyr der kaster blod op på den måde og der hele tiden kommer noget nyt/andet til.

 

Sender dig styrke og kram :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu håber jeg godt nok det går fremad, det er så hårdt at se ham så skidt, jeg ønsker at hele mit hjerte at han forbliver frisk og ikke oplevere mere sygdom og modgang.

 

Hvor blodet kom fra ved jeg ikke, jeg håber blot på at det er første og eneste gang vi oplever det og at det begynder at gå fremad igen.

Det trøster mig at han er mere frisk, spiser og drikker normalt og har normal afføring. Han har villet lege meget her til aften og være lidt pjattet og spist et helt tyggeben og opdraget lillebror, så det går bestemt fremad.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Teitur været stort set sig selv, leget, løber rigtig stærkt uden for og jagtet en missekat op i et træ, stjålet alle tyggeben fra stakkels Tjalfe som ikke har en chance, og leget med bamser og været ivrig efter at få kiks. Så det er skønt, nu er han sig selv igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft hvor er jeg dum, kunne slå mig selv i hovedet 100 gange.

 

Som jeg tidligere skrev var jeg nede ved dyrlægen som var lidt underligt, men hende ude ved skranken var da om muligt mere underlig og også sur. Hende der påstod at bla knudeben er lavet af grisehud, selvom enhver med hund ved det er oksehud.

 

Hun spurgte hvad han havde intolerance overfor og jeg nævnte lam og kylling bla, og det er de to ting han er allermest følsom over for og næsten altid kaster op af. Hun siger så at de har fået prøver på Acana som er godt til allergihunde, selvom noget siger mig at den eneste grund til at Acana er godt til allergihunde er fordi der ikke er korn i, men teitur reagere jo ikke på korn. Nå men siger til hende at der kun skal være fisk i, ligesom man kan købe orijen kun med fisk. Hun finder så en pose og siger der kun er fisk i. Så er jeg dum nok til ikke at tjekke det, selvom hun jo tydeligt har vist at hun ingenting ved om noget som helst.

 

Jeg giver ham dem så i går.

 

I nat vågner jeg ved at han kaster op, sådan rigtig opkast og der er lidt blod i, men slet ikke ligesom sidst. Jeg tjekker straks den der pose Acana og opdager der er en masse lam og kylling i :damn:

 

Når hans mave nu er så sart i forvejen havde han ikke lige brug for at kaste op igen, og det er nok derfor der var lidt blod i, det mente min egen dyrlæge hvertfald da jeg ringede og spurgte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men hvor ville jeg blive stjerne tosset og fare afsted for at brokke mig OMGÅENDE. Bliver bare så vred over sådan noget. Så sig dog, at man ikke aner hvad der er i, i stedet for :damn:

Engang jeg havde Sille (som også har allergi og var i gang med en foder kur, for at se hvad hun kunne tåle) med ind til dyrlægen var der også en ny elev med inde for at kigge. Det første hun gør er at give Sille en godbid. Jeg råber NEJ, men for sent. Så Siger jeg irreteret til hende, at man altså ikke bare giver godbidder til hunde uden at spørge ejeren først og forklarer selvfølgelig hvorfor...

Min dyrlæge siger, ja, men hun er ny. Ja, det er meget muligt, men det gør man altså bare ikke siger jeg så og de undskylder mange gange...

For søren altså. Selv samme dyrlæge fortalte mig, da vi startede, at hun INTET andet måtte få, så jeg var ekstra sur, men det hjalp lige at "opdrage" lidt på hende den nye, så blev jeg hidset lidt ned. Normalt kan jeg godt sige det pænt hvis der er noget jeg er utilfreds med, men når det er hunde pigerne det gælder, så siger jeg tingene ligeud... Altså jeg er ikke ubehøvlet eller noget, bare stram i betrækket :lol:

 

Stakkels Teitur, nu havde han det lige lidt bedre og så sådan en omgang igen. Godt der ikke var så meget blod i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...