Hop til indhold

At gå tur med en FT Springer i blæsevejr


Gæst LuiseN
 Share

Recommended Posts

Hej Hf'er

Endnu en tråd fra mig af :)

Jeg har Stella, som er en FT Springer Spaniel hvalp på 6 måneder. Det går efterhånden godt med at gå løs i snoren, men KUN når det ikke blæser desværre.

Når det først blæser, specielt som en dag, som idag, er det næsten ikke til at gå med hende. Hun trækker i alle retninger, fordi at hun jo skal fange og jagte alle de løse blade, papir mv. Så en gåtur på 15 min. kan sagtens føles som en time :( Rigtig ærgeligt, når jeg endelig følte at vi havde fået styr på at gå pænt i snor.

Så kære Hf'er, er der nogen af jer som selv har FT'ere, eller bare jagthunde generelt, og som måske har et godt råd eller to :)

Alt vil blive modtaget med kyshånd :hjerte:

God dag derude.

Mvh Luise og Stella

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hf'er

Endnu en tråd fra mig af :)

Jeg har Stella, som er en FT Springer Spaniel hvalp på 6 måneder. Det går efterhånden godt med at gå løs i snoren, men KUN når det ikke blæser desværre.

Når det først blæser, specielt som en dag, som idag, er det næsten ikke til at gå med hende. Hun trækker i alle retninger, fordi at hun jo skal fange og jagte alle de løse blade, papir mv. Så en gåtur på 15 min. kan sagtens føles som en time :( Rigtig ærgeligt, når jeg endelig følte at vi havde fået styr på at gå pænt i snor.

Så kære Hf'er, er der nogen af jer som selv har FT'ere, eller bare jagthunde generelt, og som måske har et godt råd eller to :)

Alt vil blive modtaget med kyshånd :hjerte:

God dag derude.

Mvh Luise og Stella

 

Prøv, at tage lidt godbidder med og hold hendes koncentration fast, så hun bliver fokuseret på lækkerierne i stedet for, alt det andet spændende der flyver rundt i luften.

Det prøvede jeg, med godt resultat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...