Hop til indhold

Det gode hvalpehold


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde

Hvalpe hold kan nasten ikke gores kedeligt, da hvalpene ofte tager hele showet.:banan:

 

Dog synes jeg at noget af det bedste der findes, er hvis kursuset indeholder 20 min. fri leg ved begyldelsen eller slutningen af timen. Det giver SAA meget for hvalpene. Saa hvis der er mulighed for det, saa synes jeg det er vaerd at have med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe hold kan nasten ikke gores kedeligt, da hvalpene ofte tager hele showet.:banan:

 

Dog synes jeg at noget af det bedste der findes, er hvis kursuset indeholder 20 min. fri leg ved begyldelsen eller slutningen af timen. Det giver SAA meget for hvalpene. Saa hvis der er mulighed for det, saa synes jeg det er vaerd at have med.

 

hvis hvalpene skal lege så skal det ikke være "fri leg" det skal være kontroleret leg, dvs der skal tænkes over hvilke hvalpe der sættes sammen og det skal være nøje overvåget så man kan regulere legen.

Fri leg i betydningen "nu tager vi snoren af alle hvalpene og slipper dem medens ejerne snakker" det er jeg så inderligt imod.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis hvalpene skal lege så skal det ikke være "fri leg" det skal være kontroleret leg, dvs der skal tænkes over hvilke hvalpe der sættes sammen og det skal være nøje overvåget så man kan regulere legen.

Fri leg i betydningen "nu tager vi snoren af alle hvalpene og slipper dem medens ejerne snakker" det er jeg så inderligt imod.

 

Lige præcis! Hos mig sendes grupperne uden for lågen skiftevis, så dem der leger godt sammen kan få lov at lege sammen!

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er iøvrigt næsten det sværeste ved de der hvalpehold - at acceptere at folk ikke er så nørdede som mig! At nogle ikke gider lave tricks med deres hund, for det er ikke det den skal bruges til..

Det betyder jo ikke at hunden har et forfærdeligt liv at all - det er bare.. på en anden facon end hos mig.

Ih det har taget mig laaaang tid at acceptere det..

 

 

Årh hvor jeg kender det hehe det var også svært for mig i starten og i starten havde jeg så meget indviklet teori folk stod helt af, nu jeg bare mig og snakker dansk til tider en del fynsk og vi tager tingene som det kommer og folk er afslappede og fortæller de er glade ved træningen og at deres familiehund bliver bedre og bedre.

 

Men hvor ville jeg gerne hvis de gad konkurrencer og sådan nogle stræber ting men det er de ikke til størstedelen og det har jeg accepteret. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvor jeg kender det hehe det var også svært for mig i starten og i starten havde jeg så meget indviklet teori folk stod helt af, nu jeg bare mig og snakker dansk til tider en del fynsk og vi tager tingene som det kommer og folk er afslappede og fortæller de er glade ved træningen og at deres familiehund bliver bedre og bedre.

 

Men hvor ville jeg gerne hvis de gad konkurrencer og sådan nogle stræber ting men det er de ikke til størstedelen og det har jeg accepteret. :mrgreen:

 

Jeg har opdaget at når jeg ikke slagter dem i teori, så hænger de fleste ved.. De når ikke at knække halsen. Og så ender man som nu, med at de alle sammen fortsætter som unghunde og bliver vildt gode!

Og så vil de gerne have mere info og detaljeret teori.. ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Afbinding synes jeg også er vigtigt (og ville ønske vi havde lært på hvalpehold. Mange agilityhunde hyler og bjæffer, når de er bundet (og der kommer klager fra naboer:genert:). Ikke at jeg synes der skal gå oceaner af tid med det, men at man lige får vist og prøvet, hvordan man går frem og tilbage og belønner (og så ellers øver det hjemme). Det er jo også praktisk at hunden kan stå afbundet i mange andre sammenhænge.

 

Legetøj - og bruge tid på hvad der tænder og motiverer den enkelte hund.

 

Og søgeøvelser, noget med at lægge spor ud (ville jeg gerne have lært).

 

Synes også det er meget hyggeligt, når alle får til opgave at finde på et trick derhjemme, træne det og så vise det til de andre næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...