Hop til indhold

Max Golden Retriever


Gæst Capone
 Share

Recommended Posts

Jeg synes at tonen i den mail, som du har indsat er så milevidt fra, hvad der rent faktisk foregår.

Prøv at se her:

 

 

 

De sammenligner det at få Max i huset med at få et barn.. --Et barn, som de nu vil bortadoptere?? :shock: Ja, DET forstår jeg ikke. De har jo ikke noget at udsætte på Max, og man bortadopterer da ikke et barn fordi familiens forhold ændrer sig..

 

 

Et andet afsnit:

 

 

 

Tiden har taget sin gang?? Jammen, hvad forestiller man sig, når man anskaffer en hund? Det er jo derfor det SKAL være en enig familie, der anskaffer hund. Og en hund er aldrig et barns ansvar. Det er forældrenes ansvar, og et barn kan have et medansvar.

 

Og jeg forstår ikke, hvordan man som forælder kan nænne at skille sig af med en hund, som ens barn elsker så højt? Bare fordi barnet er blevet teen-ager? Det betyder jo, at Max ikke er der mere, når pigen kommer hjem fra skolen. Jeg forstår slet ikke at de vil skille sig af med ham nu, hvis Amanda først skal på efterskole om et år?? :vedikke:

 

Jeg forstår ikke at AMANDA går med til det. Det kan muligvis være fordi hun ikke har indset hvor stort et tab, det vil være at miste Max.

 

Personligt ville jeg have det rigtig skidt med sådan en handel.

 

Hvis jeg skulle overtage en hund, der ulykkeligvis havde været et barns, så ville jeg da som minimum have mulighed for at tale med barnet. Selv om hunde er mit et og alt, så vil jeg absolut ikke være med til at skade et barn.

 

Helt uhyggeligt bliver det så lige nu, hvor det går op for mig, at det VIL ske uden videre. Familien afleverer Max til internat i næste uge, hvor han skal tilbringe tiden til det lykkes at finde en ny familie til ham.

 

Bevares, det er jo, hvad mange andre hunde også gør. Men det er i modstrid med at ejerens mail giver udtryk for, at Max er helt speciel og har hele familiens kærlighed. ER deres forhold til Max så dårligt, at det er bedre, at han bor på et internat?

Er det Amanda, de prøver at straffe?

 

("Amanda" er latin for "Den som bør elskes", Jammen så ELSK hende dog.. :cry:, I der har givet hende det navn)

 

Så vidt jeg kan se, kan ejeren IKKE få det begge veje: H*n kan ikke både skrive en hel masse tårevædede ting om hvor dejlig Max er og hvordan forældrene har gjort alt det rigtige og forsøgt på alle måder..... OG samtidig have fordelen ved distancen i at aflevere hunden på internatet, -og lade andre tage sig af videreformidlingen.

 

Enten er det ejer, der formidler hunden. Og så må ejer debattere med os.

Eller også er det internatet. Og så skal internatet jo kunne stå inde for at alt det, ejeren har skrevet ER sandt.

 

Ejer smører tykt på i sin mail, fordi det er ansvarsfrit. Og du, Capone videregiver mailen fordi DET er ansvarsfrit for DIG..

 

Det er også derfor jeg synes at dine videreformidlingshunde passer bedre ind på annoncesiden.

På den side kommer næsten kun dem, der leder efter en ny hund.....

 

Helt ærligt Birgitta, jeg synes ærlig talt du går over stregen. Jeg kan ikke forstå du har sådan et behov for at kritisere familien og dens valg bare fordi du ville have valgt anderledes.

 

Og hvis hunden søges omplaceret, så er 'omplaceringsforum' da umiddelbart det oplagte valg.

 

Nå, jeg ville bare sige Capone at jeg håber familien får held til at finde en ny familie til Max.

 

Edit: kan se at Capone ønsker at lade det ligge, der kommer ikke flere indlæg fra mig på denne konto så -sorry.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt Birgitta, jeg synes ærlig talt du går over stregen. Jeg kan ikke forstå du har sådan et behov for at kritisere familien og dens valg bare fordi du ville have valgt anderledes.

 

Og hvis hunden søges omplaceret, så er 'omplaceringsforum' da umiddelbart det oplagte valg.

 

Nå, jeg ville bare sige Capone at jeg håber familien får held til at finde en ny familie til Max.

 

Edit: kan se at Capone ønsker at lade det ligge, der kommer ikke flere indlæg fra mig på denne konto så -sorry.

 

Ja, jeg vil hellere bruge tiden på at finde de rigtige nye ejere til Max

Men glad for at du lige skrev alligevel:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke rigtigt hvad det er du vil med alt dette.

Jeg har aldrig haft nogen problemer med at ligge de hunde ind her som vi søger nye hjem til.

Du tager helt fejl, når du skriver noget om ansvars frit.

Jeg syntes bare at dem der virkelig er interesseret i Max, skal skrive, og så lader vi alt det andet ligge nu.

 

 

Nå????????????

Jamen du spurgte jo selv???

 

Ordret:

 

Hvad er det helt præcis du ikke citat: fatter? som du selv skriver i denne omplacering af Max

 

Ellers ville jeg jo ikke have skrevet sådan. :shock:

Jeg troede helt ærligt, at det interesserede dig.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt Birgitta, jeg synes ærlig talt du går over stregen. Jeg kan ikke forstå du har sådan et behov for at kritisere familien og dens valg bare fordi du ville have valgt anderledes.

 

Og hvis hunden søges omplaceret, så er 'omplaceringsforum' da umiddelbart det oplagte valg.

 

Nå, jeg ville bare sige Capone at jeg håber familien får held til at finde en ny familie til Max.

 

Edit: kan se at Capone ønsker at lade det ligge, der kommer ikke flere indlæg fra mig på denne konto så -sorry.

 

Buju, mit lange og omhyggelige indlæg var et svar på et direkte spørgsmål fra Capone. Det var bestemt IKKE ment som en ophidset kritik af familien.

Jeg troede faktisk, at Capone var interesseret i, hvorfor der var nogen, der reagerede imod omplaceringen af Max.

 

"omplaceringshund" er et forum under Hundehuset. Hundehuset har som undertitel ordet "debatforum". :???:

 

Salg af hunde, privat eller fra internat hører til i annonceafdelingen.

Hvis man forsøger at sælge ting i et debatforum, så KOMMER salget da til debat.

 

Det må da også være i capones interesse, at få indsat sin annonce hvor der ikke er nogen diskussion når han ikke ønsker det, -og hvor der specielt kommer folk, der søger ny hund.

 

Under "Omplaceringshund" står der denne nærmere forklaring:

 

"Kan du af en eller anden årsag ikke have din hund mere, kan du benytte dette forum til at søge et omplacerings hjem og familie."

 

Så synes jeg egentlig at det er synd, at private, der har brug for en ny familie til deres egen hund, --skal druknes i internat-hunde.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, jeg er helt stået af nu :confused::confused:

Men pyt med det.

Der er nok så meget jeg ikke forstår:blink:

 

Omplaceringshund

Kan du af en eller anden årsag ikke have din hund mere, kan du benytte dette forum til at søge et omplacerings hjem og familie.

 

Drukner i internathunde, hmmmm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, jeg er helt stået af nu :confused::confused:

Men pyt med det.

Der er nok så meget jeg ikke forstår:blink:

 

Omplaceringshund

Kan du af en eller anden årsag ikke have din hund mere, kan du benytte dette forum til at søge et omplacerings hjem og familie.

 

Drukner i internathunde, hmmmm.

 

Du har oprettet 10 omplaceringshunde indenfor den sidste måned...

Hvis andre internater finder ud af at gøre det samme, sååeeh...:vedikke:

 

Det er jo ikke DIG, der ikke "kan have din hund mere". Du formidler bare.

 

Og helt bortset fra det, så bør man altså gøre opmærksom på, når man bringer et citat eller et indlæg som man ikke selv har skrevet.

Kilden skal angives...:shock:

 

Rent praktisk kunne du starte med at skrive: "Ejeren af hunden fortæller:" Og så bringe mailen.

 

Ellers går man ud fra, at hvad der står i Capones indlæg, har Capone skrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejeren af hunden fortæller

 

For nu 4 år siden fik vi vores dejlige, lille Max. Vores datter Amanda havde siden hun blev født tigget og bedt om at få en hund, men da vores arbejdssituation aldrig har egnet sig til at have hund var det simpelthen ikke en mulighed. Vi arbejder mange af døgnets timer, og er ofte væk på weekender med børn mm., og fører af denne grund ganske enkelt ikke en livsstil en hund ville passe ind i. Efter mange år med skænderier og tårer, var Amanda blevet så gammel at hun selv kunne tage sig af en evt. hund i huset, og vi gav efter for hendes store ønske fordi det virkede som tortur at lade være. Og så fik vi ham; en smuk, lille golden retriever fuld af glæde og kærlighed. Vi havde selv for år tilbage haft en kat som var meget problematisk at have med at gøre; som rev og bed vores unger og aldrig var til at regne med, og vi svor derefter at vi aldrig igen ville have dyr. Vi var egentlig overbevist om at vi aldrig ville kunne holde af et dyr overhovedet, men der gik kun få dage før Max havde stjålet vores hjerte fuldkommen.

 

Til trods for vores modsatrettede følelser omkring dét at få hund, har de seneste 4 år vist sig at være som at få et nyt barn i familien; vi er selv en meget kærlig familie og holder af sofahygge, hvilket Max selvfølgelig altid deltager i. Han er utrolig knyttet til os andre, og skal aller-helst ligge helt oppe på sofaen hos os andre, ligesom han selvfølgelig sover sammen med Amanda i hendes seng om natten. Når man kommer hjem i løbet af dagen står der en overlykkelig hund og logrer over hele kroppen af glæde for at se én.

 

Max har vi igennem tiden grint meget af, for det er simpelthen utroligt hvordan en så stor hund kan være sådan en lille kylling; jeg tror det kan tælles på én hånd hvor mange gange vi har hørt ham gø – det sker faktisk kun hvis vi alle er gået i seng og han selv mener han ikke har været i haven og tisse for sidste gang. Man skal nok ikke regne med at få en vagthund i huset; Max er simpelthen alles ven. I vores hjem har vi i kraft af vores selvstændige virksomhed dagligt mange mennesker i huset, og han har modtaget hver og en med strittende ører og logrende hale. Han er alt andet end aggressiv, og selv de af børnenes venner og veninder som er skrækslagne for hunde har hurtigt lært at elske Max, han gør simpelthen ikke en flue fortræd, men er det stikmodsatte; en rigtig hyggehund. Han ved ikke noget bedre end at blive nusset og kælet i timevis af alle der gider, eller at ligge tæt i sofaen – eller på en lillebitte stol hvis ikke der er andre alternativer ledige, ”så længe vi bare er sammen”.

 

Max har lige fra han var hvalp været en smule bange når der bliver fyret fyrværkeri af, eller når vi skal ud at køre bil. Vi har aldrig givet ham noget beroligende medicin i den forbindelse, heller ikke til nytår, det eneste der kræves er lidt ekstra omsorg mens det står på – når han kan mærke at man er ved ham, så bliver han lynhurtigt tryg igen.

 

Max er ikke kastreret, dette var en beslutning vi tog lige fra start af, da vi simpelthen ikke kunne nænne det. I dag er vi glade for vores beslutning, da vi det i trods har fået en pragtfuld, velopdragen og rolig hund; det har slet ikke været nødvendigt. Vi var enormt bange for at det ville ændre hans sind, så vi mistede den hund vi efterhånden var kommet til at kende så godt.

 

Derudover har Max lige fra hvalp ”spist med hos os”. Når der bliver lavet mad, så er der altid en portion til Max bagefter – han elsker vores mad, og han er aldrig et sekund i tvivl om når der bliver kokkereret i køkkenet. I starten handlede det mest om ”hvalpe-syge”; han var simpelthen så nuttet og lille og skulle da forkæles – senere overvejede vi om det nu var en god idé på sigt hvis han skulle holde formen mm., men på trods af hans spisevaner får vi til hvert eneste dyrlæge-tjek af vide at vi har en fantastisk flot, slank og velholdt hund. Derfor er vi fortsat med at spise sammen med Max, da det er et ritual han sætter stor pris på. Skulle han i ny og næ få nykker, og rynke lidt på næsen af sin egen mad, så går man aldrig fejl i byen af at hælde en lille klat ketchup oveni hans skål – han ved udmærket godt hvad der er ”dit og mit”, og lidt af vores er også godt, så længe han føler med bliver inkluderet i måltidet – endnu en ting vi altid har valgt at tolke som tegn på, at han bare elsker at være en del af flokken i vores hjem.

 

Nu står vi i den ulykkelige situation, at tiden har taget sin gang – vores datter er nu ikke længere en lille pige med al tid i verden, men en 15-årig der dyrker sang, band, skole, lektier, fritidsaktiviteter, venner og hvad der ellers hører til når man bliver en ung pige. Til trods for mange skænderier, alvorlige snakke og formaning om at man må holde sig til de forpligtelser man gør sig, uanset hvor ung man var da man sagde ”ja”, føler vi os nu tvunget til at kaste håndklædet i ringen. Vi har i vores hjem en stor hund der elsker at gå lange ture og få sig en på opleveren, der ikke får brugt al sin energi på den måde han behøver det, og vi som forældre har ganske enkelt ikke tiden til at tage over. Til næste sommer skal Amanda starte på efterskole i et år frem hvilket absolut ikke vil forbedre situationen, og vi kan ikke se os ud af, hvordan vi på nogen måde skal kunne møde hans behov, og da slet ikke til den tid.

 

Derfor er det med blødende hjerte at vi søger et nyt hjem til vores Max – et hjem der kan elske ham ligeså højt som vi har gjort, og give ham alt det vi har elsket at give ham de sidste fire år, og derudover også de ting vi desværre ikke kan;

 

-TID

-Lange og flere gåture hver eneste dag

-Mennesker der har muligheden for at tilbringe mange af døgnets timer med ham

-Et aktivt liv

 

Det er utroligt vigtigt for os, at I er en familie der tillader hygge og berøring, og at I er klar over at Max kommer fra et hjem med knus, kys, hyggen i sofaer og senge, kærlighed og omsorg.

Vi håber selvfølgelig også, at dette næste hjem bliver endestationen for Max; at i som den familie han kommer til at bo hos, ikke er nødt til om et par år at tage samme beslutning som os. Vi håber at man er mere klar over hvad man har i vente end vi var, og at man er helt sikker i sin sag før man siger det forpligtende ”ja”.

 

Der er kun ét minus ved vores skønne Max, og det er at han er lidt af en udbryderkonge. Han er meget glad for at stikke af, og tage sig en tur på opleveren gennem hækken. Vi er dog overbeviste om, at det handler om at han ikke føler han får gåture nok. Han stikker ikke af, ”for at stikke af”. Han render sin vej i en halv time - tre kvarter, og så kommer han altid hjem igen - I de perioder hvor vi har været hjemme til at gå med ham, og når der har været tid til lange ture, så stikker han aldrig af. Dette er endnu en ting der smerter – at man kan se og mærke hvor meget udlængsel og oplevelseslyst han har, og samtidigt vide at vi simpelthen ikke kan give ham hvad han har brug for.

Han er desuden utroligt lære- nem og villig. Han er en meget klog hund på mange måder, og han elsker at blive stimuleret og lært nye ting og tricks.

 

Vi håber af hele vores hjerte, at i som familie vil tage rigtig godt imod vores lille VUF, og formidle ham godt videre fra hans første, til hans - næste og sidste - trygge, kærlige hjem.

Max har stambog

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har oprettet 10 omplaceringshunde indenfor den sidste måned...

Du må tage fejl af mig og nogle andre, jeg har ikke oprettet 10 annoncer inden for den sidste mdr, sååeeh:confused:

Hvis andre internater finder ud af at gøre det samme, sååeeh...:vedikke:

 

Det er jo ikke DIG, der ikke "kan have din hund mere". Du formidler bare. Ja, det gør jeg baaaare.....

Og helt bortset fra det, så bør man altså gøre opmærksom på, når man bringer et citat eller et indlæg som man ikke selv har skrevet.

Kilden skal angives...:shock:

Ja, det er den også, det er ejeren af Max.

Rent praktisk kunne du starte med at skrive: "Ejeren af hunden fortæller:" Og så bringe mailen.

Kunne ikke lave det om men er nu rettet

Ellers går man ud fra, at hvad der står i Capones indlæg, har Capone skrevet.

 

Er du tilfreds nu ???????

 

Ved ikke om du ikke har set det, men andre er ikke i tvivl om hvem jeg er, og at jeg har Internat & pension.

Du kan jo bare som andre kigge på min sign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Max, 10-10-11,

Hannibal 28-9-2011,

Aija 28-9-2011,

JEZZY 28-9-2011,

Pusle 4-9-2011,

Pixi 4-9-2011,

Marley 2-9-2011,

 

Du har ret. Der er "kun" 7 hunde i løbet af sep-okt. Jeg kunne ikke se trådstart på det gamle HF, kun sidste indlæg. Men der er mindst 10 aktive tråde om omplaceringshunde fra dig.

 

Til gengæld har du oprettet lige så mange omplaceringsannoncer i løbet af sommeren.

Hvis ikke der er andre, der bruger din profil.:hmm:

 

Jeg fatter bare ikke hvorfor du absolut vil have internathunde i dette debatforum, når du ikke vil have debatten.

Du kan jo ikke forhindre debatten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Max, 10-10-11,

Hannibal 28-9-2011,

Aija 28-9-2011,

JEZZY 28-9-2011,

Pusle 4-9-2011,

Pixi 4-9-2011,

Marley 2-9-2011,

 

Du har ret. Der er "kun" 7 hunde i løbet af sep-okt. Jeg kunne ikke se trådstart på det gamle HF, kun sidste indlæg. Men der er mindst 10 aktive tråde om omplaceringshunde fra dig.

 

Til gengæld har du oprettet lige så mange omplaceringsannoncer i løbet af sommeren.

Hvis ikke der er andre, der bruger din profil.:hmm:

 

Jeg fatter bare ikke hvorfor du absolut vil have internathunde i dette debatforum, når du ikke vil have debatten.

Du kan jo ikke forhindre debatten.

Hmm, umildbart er det kun dig der har et problem med det:hmm:

Hvad er det du prøver at fortælle med alt dette, ja jeg har aktive annoncer, ja jeg har haft flere aktive annoncer, og hvad så ?

Dette er et hundeforum, så selvfølgelig er det her jeg bla. lægger dem ind.

Det ville jo være super dejligt at det er folk med bare lidt hunde kendskab der reflekterede på mine hunde der søger nyt hjem, ik.

 

Hvis mine gamle tråde med omplacerings hunde der har fået nyt hjem stadig er aktive er det ikke min skyld, det er jo moderatoerne der lukker dem når dette er sket ;)

 

Hvis Max ikke er i din interesse, forstår jeg alså ikke at du bliver ved med alt dette, der er snart flere sider kun med dit skriveri.

Lad det nu ligge.

Link til indlæg
Del på andre sites

max.jpgSå har maximus fået nyt dejligt hjem:banan::banan::-D

Der bliver en verden til forskel i hans nye hjem, han skal nemlig bo sammen med 2 andre dejlige hunde, og en familie der vil give ham alt det han sikkert ikke har fået så meget af, nemlig masser af opmærksomhed, træning mmm.

 

Er bare så glad på maxs vegne:klap::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:slem::drille:

 

:fornaermet::fornaermet:

 

Glemte lige at jeg selvfølgelig ikke gider høre historien, vide hvornår han omplaceres og slet slet ikke gider se billeder :cool:

 

 

 

 

 

 

:stupid: who am i kidding?.

 

UD MED DET!. :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:fornaermet::fornaermet:

 

Glemte lige at jeg selvfølgelig ikke gider høre historien, vide hvornår han omplaceres og slet slet ikke gider se billeder :cool:

 

 

 

 

 

 

:stupid: who am i kidding?.

 

UD MED DET!. :mrgreen::lun:

 

 

Måske nye ejer skriver her inde når Max idag er kommet hjem til dem

:vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hé hé...okay...:slem: det er mig der har købt ham, og da vi havde fået at vide, at han ikke kunne lide at køre bil med tidligere ejer, var vi jo noget spændt på at skulle køre flere timer hjem, men han lagde sig sku bare til at sove, og kiggede bare op når bilen stoppede for at han kunne tisse:5up: der var vildt glæde af vores to andre hunde, da de hilste på hinanden i haven, og nu ligger de og sover:klap: hvor er jeg heldig at have en flok nu, det har været min drøm i lang tid:hjerte: god weekend:vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hé hé...okay...:slem: det er mig der har købt ham, og da vi havde fået at vide, at han ikke kunne lide at køre bil med tidligere ejer, var vi jo noget spændt på at skulle køre flere timer hjem, men han lagde sig sku bare til at sove, og kiggede bare op når bilen stoppede for at han kunne tisse:5up: der var vildt glæde af vores to andre hunde, da de hilste på hinanden i haven, og nu ligger de og sover:klap: hvor er jeg heldig at have en flok nu, det har været min drøm i lang tid:hjerte: god weekend:vinke:

 

:banan: Tillykke med ham! Glæder mig til at høre mere og se billeder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bøvle - det er bare slet ikke i orden at poste i tråden uden massiv billedspam og lang historie!. (det eneste alternativ der er, er at lave en tråd om Max og dine andre i en tråd for sig selv - NÅ)

 

:klap:kom så :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...