Hop til indhold

Stakkels Dyrlæge!


KimC
 Share

Recommended Posts

Det er jo ellers lidt svært at have ondt af de der dyrlæger.

Men af og til..? I dag var jeg ved dyrlægen med Lille P. til årligt eftersyn. Det er en god ide at få tjekket hjerte på mynder, så det skulle vi også have gjort.

 

Lille P stormede ind i klinikken, men der var ingen der havde tid til at nusse. Han blev lidt utålmodig, men til sidst blev han da hentet ind. Dyrlægen havde allerede stetoskopet klar, og en veterinærsygeplejerske kom også til. Lille P skal vide alt, og ville se hvad den der sugekop på stetoskopet var for noget. I samme øjeblik så han at veterinærsygeplejersken havde en hundekiks, og så gøede han, med snuden en centimeter fra lyttekoppen til stetoskopet.

Dyrlægen så ikke begejstret ud, og kunne ikke rigtig bruge stetoskopet den første tid bagefter...

 

For mange år siden skulle min allerførste hund have lappet en pote, og det kunne gøres i lokalbedøvelse. Sprøjten blev gjort klar, men dyrlægen der unægtelig var noget klodset fik på en eller anden måde givet sprøjten i sin egen hånd. han gik ige så stille ud af konsultationen, og fem minutter efter kom der en anden dyrlæge og fortsatte arbejdet. En dyrlæge kan jo ikke arbejde med en bedøvet højre hånd.

 

Lad mig lige høre, er der andre her der har haft held til at sende en dyrlæge "i gulvet" eller i det mindste til tælling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Jamen dog, sikke noget :lol:

 

Da Angel skulle have sin 8 ugers vaccine, blev hun så tosset på Dr. Dyr at hun bed ham i tommelfingeren så han fik en stor rævne og blødte meget :oops:

 

Der var også en dag hvor Kejser skulle ha tømt sine analkirtler.. Kejser er en meget stor hvid schæfer.. Og vi fik ham endelig op på det frygtede hæve/sænke-bord, hvorefter Dr. Dyr fik ham hejst godt op i højden så han kunne komme til.. Jeg står og beroligere Kejser, hvor at Dr. Dyr begynder at "tømme".. Der var bare så meget knald på de kirtler, så det SPRØJTER UD, lige i hovedet på stakkels Dr. Dyr (Hvad pokker gør man i sådan en situation, med lort over alt i rummet ink. overalt på Dr. Dyr) :oops::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jamen dog, sikke noget :lol:

 

Da Angel skulle have sin 8 ugers vaccine, blev hun så tosset på Dr. Dyr at hun bed ham i tommelfingeren så han fik en stor rævne og blødte meget :oops:

 

Der var også en dag hvor Kejser skulle ha tømt sine analkirtler.. Kejser er en meget stor hvid schæfer.. Og vi fik ham endelig op på det frygtede hæve/sænke-bord, hvorefter Dr. Dyr fik ham hejst godt op i højden så han kunne komme til.. Jeg står og beroligere Kejser, hvor at Dr. Dyr begynder at "tømme".. Der var bare så meget knald på de kirtler, så det SPRØJTER UD, lige i hovedet på stakkels Dr. Dyr (Hvad pokker gør man i sådan en situation, med lort over alt i rummet ink. overalt på Dr. Dyr) :oops::shock:

 

Det var saa samtlige grunde til, jeg ikke har lyst til at vaere dyrlaege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...