Hop til indhold

Hun larmer...


luckyluna
 Share

Recommended Posts

...når hun trækker vejret!!

 

Mysla, islandsk fårehund på 4 år, har altid "larmet" når hun trak vejret under visse om stændigheder. Når hun ligger og bliver kælet eller ligger på bestemte måder feks..

 

Hun lyder faktisk lidt som en fladnæset hund, bare uden snorken:neutral: Altså det er ligesom om luften ikke går helt igennem, som når vi selv "lukker" ganen når vi snorker.

 

Er der nogensinde nogen af jer, der har hørt andre end fladnæsede hunde trække vejret sådan? Jeg undre mig bare. Tror ikke som sådan der er noget galt med henne, men hun har jo almindelig spidshundenæse og burde jo ikke have problemer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Altså Pero siger også sådan en sjov hæs rrrrhhrrrrhhhrrrhhh-lyd indimellem (som kommer fra halsen, ikke næsen) - men det er når han griner :mrgreen: Sådan når han er rigtig fjollet og glad.

 

Er det altid hun siger sådan eller er det i nogle bestemte situationer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Pero siger også sådan en sjov hæs rrrrhhrrrrhhhrrrhhh-lyd indimellem (som kommer fra halsen, ikke næsen) - men det er når han griner :mrgreen: Sådan når han er rigtig fjollet og glad.

 

Er det altid hun siger sådan eller er det i nogle bestemte situationer?

 

 

Hahahha, prøv lige at se om du kan optage det, det vil jeg gerne se/hører

 

 

 

Aslan har dyb eller blød gane (kan ikke huske det) og han trækker altså også vejret underligt nogen gange.

Samt snorker helt vildt nogen gange.

 

Og jeg tror nok at han har en almindelig næse :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke så meget om emnetmht hunde. Men er hun blevet tjekket af en dyrlæge ?

 

Jeg har haft et andet dyr, der var bygget forkert indvendigt og det gav hende gener med vejrtrækning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Pero siger også sådan en sjov hæs rrrrhhrrrrhhhrrrhhh-lyd indimellem (som kommer fra halsen, ikke næsen) - men det er når han griner :mrgreen: Sådan når han er rigtig fjollet og glad.

 

Er det altid hun siger sådan eller er det i nogle bestemte situationer?

 

 

hehe, gad godt høre pero grine:mrgreen:

 

Det virker som om hun siger sådan når hun bøjer halsen.

 

Hjælp, fik lige en skummel mistanke! kælede lige lidt med hende og jeg synes ikke rigtig hun laver lyden så meget som hun plejer.. Jeg tror sgi det er halsbåndet:shock:

 

Her ved mig går hun nemlig uden halsbånd, men hjemme har hun altid et på.. Det sidder godt nok meget løst, men det er ret bredt og mysla har en meget kort hals... det må dælme lige undersøges om det er med til at gøre det sværere for hende, for så skal hun da have et smallere:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahha, prøv lige at se om du kan optage det, det vil jeg gerne se/hører

 

 

 

Aslan har dyb eller blød gane (kan ikke huske det) og han trækker altså også vejret underligt nogen gange.

Samt snorker helt vildt nogen gange.

 

Og jeg tror nok at han har en almindelig næse :???:

 

Det kunne godt lyde som om det er noget med ganen, ja:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke så meget om emnetmht hunde. Men er hun blevet tjekket af en dyrlæge ?

 

Jeg har haft et andet dyr, der var bygget forkert indvendigt og det gav hende gener med vejrtrækning.

 

Nej hun er aldrig blevet tjekket af en dyrlæge. Man kan heller ikke høre det, hvis hun kom til dyrlægen, for så halser hun jo og der laver hun ikke lyden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hun er aldrig blevet tjekket af en dyrlæge. Man kan heller ikke høre det, hvis hun kom til dyrlægen, for så halser hun jo og der laver hun ikke lyden..

 

Oki ved jo heller ikke om det betyder noget. Tror dyrlægen kan høre ting, vi ikke selv kan høre. Min har ofte holdt for det ene næsebor og hørt efter mislyde. Og bagefter det andet. Og så self lyttet på lunger osv.

 

Jeg tror jeg ville få et tjekket, men jeg er også superhys med sådan noget. Og ved hvor plaget min Gucci (marsvin) var af det, når hun lå på en bestemt måde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
hehe, gad godt høre pero grine:mrgreen:

 

Det virker som om hun siger sådan når hun bøjer halsen.

 

Hjælp, fik lige en skummel mistanke! kælede lige lidt med hende og jeg synes ikke rigtig hun laver lyden så meget som hun plejer.. Jeg tror sgi det er halsbåndet:shock:

 

Her ved mig går hun nemlig uden halsbånd, men hjemme har hun altid et på.. Det sidder godt nok meget løst, men det er ret bredt og mysla har en meget kort hals... det må dælme lige undersøges om det er med til at gøre det sværere for hende, for så skal hun da have et smallere:)

 

Han er også sød når han griner :-) Han gør det især når vi leger :blink:

 

Det lyder da til at det godt kunne være halsbånden! Det ville da være rart hvis det "bare" var det. Er hun generet af det, når hun siger lyden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...