Hop til indhold

Hjælp min hund er for tynd.


Gæst Don Finn
 Share

Recommended Posts

Gæst Don Finn

Jeg vil bare høre om der er nogen der kan hjælpe mig .

Min schæfer er snart 1 år men er utrolig tynd men det skal også siges han er 68 cm høj over ryggen.....er det normalt eller er der gode råd til at få lidt mere på side benene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hejsa,

 

Jeg håber vi er nogle som kan hjælpe herinde. Lige et par spørgsmål:

 

Har du været ved dyrlægen?

 

Har det stået på i lang tid?

 

Har din hund appetit eller vil den ikke spise det den skal - og er det derfor den er for tynd?

 

Hvor tynd er den? Kan du se ribbenene? Hvor meget vejer den?

 

Hvad fodrer du med og hvor meget?

 

Her er en tråd, som måske kan give dig lidt information:

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/1970-opfedning-af-hund.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Don Finn

Ja han får royal cannin hvalpe foder.Men han spiser ikke så meget som jeg synes han skal .Jeg har ikke været ved dyrelæge da mange siger det nok skal komme han er jo meget høj men synes bare det går meget langsomt med at få lidt sul på kroppen og han vejer ca 35 kg og man kan ane ribbenene.Hans appetit fejler ikke noget når det bare ikke er tørfoder....hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han får royal cannin hvalpe foder.Men han spiser ikke så meget som jeg synes han skal .Jeg har ikke været ved dyrelæge da mange siger det nok skal komme han er jo meget høj men synes bare det går meget langsomt med at få lidt sul på kroppen og han vejer ca 35 kg og man kan ane ribbenene.Hans appetit fejler ikke noget når det bare ikke er tørfoder....hehe.

 

Har du prøvet specialfoderet til schæfer? Det skulle være super.

 

Blander du noget i ahns foder, for at få ham til at spise og hvor mange gange om dagen fodre du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Don Finn

Det er specielt til schæfer hunde det hvalpe foder jeg bruger og ja jeg er nød til at blande pølser eller andet godt i ellers spiser han det stort set ikke.Han bliver fodret 2 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg vil bare høre om der er nogen der kan hjælpe mig .

Min schæfer er snart 1 år men er utrolig tynd men det skal også siges han er 68 cm høj over ryggen.....er det normalt eller er der gode råd til at få lidt mere på side benene.

 

Hvor meget syntes du han skal op på i vægt?

 

For hvis han har det fint og i øvrigt vokser normalt ( det han skal vokse endnu) så er der vel ingen grund til at han skal være federe. Jeg går ud fra at det er muskelmasse du ønsker han skal tilføres, og så er der ingen genveje. Ud og træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...