Hop til indhold

Jeg er lidt bekymret, kastet op 2 gange i dag.


Gæst FAG
 Share

Recommended Posts

Vi har også snakket om det kunne være stres, og det tror vi det er med opkasten, da vi jo nok var i skoven for lang tid, og det var der den kastede op 1. gang. Men jeg tror det er noget andet med maven.

 

Men nu holder vi øje med den, og ser frem til dyrlægebesøget.

 

Mange tak for jeres hjælp, jeg skal nok skrive hvordan det går med den.

 

Det er altid rart med en opdatering :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er dkk stamtavle på den, samt et sundhedspas.

Jeg kan ikke forstille mig der er fusket med noget. Kendlen tror jeg er helt fin, de er med i sundhedsprogrammet (tror nok det hedder sådan) samt uddannet opdrætter, anne-marie herinde fra sagde god for kendlen. Vi har været der hver uge sinden hvalpen var 3 uger, og jeg er sikker på det er et rigtig godt sted, jeg har snakket med dem flere gange efterfølgende også om Kiwis mave.

Jeg er ked at at skrive her hvad vi har givet for den, men den var ikke billig, det er tæt på 10.000,-

 

Er en terrie ikke bare altid sulten, det syntes jeg at have læst.

 

Nu har den lige været ude og tisse, og det er altså svært, den fandt snegle og andre spændende kryb, vi forsøger selvfølgelig at undgå dem, og tager dem fra hunden så snart vi opdager det, hunden er ikke udenfor alene.

 

Her i Nordsjælland er snegle LIVSFARLIGE for hunde. De er bærere af hjerte-lungeorm, som især rammer unge hunde meget hårdt.

Og symptomerne kan være meget forskellige. Så det vil nok være en god ide at få testet hende for hjerte-lungeorm mindst et par gange om året. Hvis dyrlægen ikke mener der er hjerte-lungeorm i jeres område, så kan I måske senere nøjes med en enkelt gang årligt. Men Danmark er ikke større end at der efterhånden må komme smitte allevegne.

 

En anden ting er, at hvalpen nok ikke er vaccineret i kennelen når I skal til 12-ugersvaccination i morgen..

Har hvalpen været ude hvor der færdes andre hunde?

Jeg tænker på -i alvorligste tilfælde parvovirus, men også andre mave-tarmsygdomme kan forekomme i epidemier. --Dyrlægen vil vide om der er mange af den slags tilfælde i jeres område.

 

--10.000 kr er en helt normal pris for en almindelig hund med DKK stamtavle.

--Forhåbentlig holder hunden i mindst 10 år. Og så er det jo en ganske lav pris.

 

Hvordan har din hvalp det i dag? Er hun stadig frisk og livlig? :???:

 

Hvad tid skal I til dyrlæge i morgen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiwi er helt frisk i dag, som altid og fungerer fint, virker overhoved ikke syg, men har stadigvæk tynd mave, dog syntes jeg det er mere fast i dag.

Den har ikke kastet mere op end de 2 gange i går.

 

Vi prøver at holde den inde i dag, dog skal den jo ud og tisse, men som nævt tidligere, er den aldrig alene udenfor.

 

Det lyder lidt uhyggeligt med de snegle, vi har tid i morgen kl. 14.30

Snakker med ham om det.

 

Der står i dens pas at den blev vacineret for en mdr. siden.

 

Ja den har mødt flere andre hunde. Vi kender de fleste af den, og de fejler ikke noget.

 

Den skulle da gerne holde mere end 10 år, den kan jo nemt blive 15 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Kiwi er helt frisk i dag, som altid og fungerer fint, virker overhoved ikke syg, men har stadigvæk tynd mave, dog syntes jeg det er mere fast i dag.

Den har ikke kastet mere op end de 2 gange i går.

 

Vi prøver at holde den inde i dag, dog skal den jo ud og tisse, men som nævt tidligere, er den aldrig alene udenfor.

 

Det lyder lidt uhyggeligt med de snegle, vi har tid i morgen kl. 14.30

Snakker med ham om det.

 

Der står i dens pas at den blev vacineret for en mdr. siden.

 

Ja den har mødt flere andre hunde. Vi kender de fleste af den, og de fejler ikke noget.

 

Den skulle da gerne holde mere end 10 år, den kan jo nemt blive 15 år.

 

jeg håber der er godt nyt ved dyrlægen i morgen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt

Vores lille cairn terrie, har også kastet op nogle gange, men specielt her fredags om aftenen kastede den op mange gange, rigtig mange gange.... Til sidst var det kun mave syre der kom op, og den ville ikke være i nærheden af os, hvergang vi sattet os ned til den, gik den sin vej.....

 

Vi var meget bekymret, da den heller ikke ville spise noget efter den havde kastet sin aftensmad op.. Vi fik så det råd at give den lidt A38, og det ville den gerne havde, og resten af aftenen/natten var der ingen problemer og næste morgen var hun helt frisk igen....

 

Men tynd mave har hun altså ikke haft på noget tidspunkt siden vi fik hende forrige lørdag!

 

Vi tror det har været noget hun har spist, da hun lige som kiwi og gnaver i altmulig....... Det kan ikke undgåes

 

Held og lykke ved dyrlægen:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

min 1. tanke var også at den har spist græs det gør vores hvis han skal have "renset" mave nogen gange mere end ander men kunne det tænkes at han for for meget foder når i også bruger det til godbider håber den snart for det bedre igen og at DR, dyr kan hjælpe jer for 3 uger er lang tid får sådan et bette pus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også ejer af en lille carinhvalp. Harry er meget forslugen og glemmer nogle gange at tygge sin mad. det kan altså resultere i at det kommer op igen enten kort tid efter at han har spist eller hvis han har leget voldsomt.

 

Det kan ikke være det?

 

Nanna

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror den kastede op fordi det måske var blevert for meget for den i forgårs. Vi prøver at undgå voldsom leg, da den bliver helt opkørt så.

Men ellers er det rigtig, de er noget forslugne, jeg har aldrig oplevet den ikke kunne spise mere, og egentlig tror jeg den ville spise til den vælter hvis der var mad nok.

Jeg er mere bekymret for maven, især efter de svar jeg har fået herinde.

 

Jeg håber nu ikke den er syg, den virker ikke sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror den kastede op fordi det måske var blevert for meget for den i forgårs. Vi prøver at undgå voldsom leg, da den bliver helt opkørt så.

Men ellers er det rigtig, de er noget forslugne, jeg har aldrig oplevet den ikke kunne spise mere, og egentlig tror jeg den ville spise til den vælter hvis der var mad nok.

Jeg er mere bekymret for maven, især efter de svar jeg har fået herinde.

 

Jeg håber nu ikke den er syg, den virker ikke sådan.

 

:ae:...Nårh... Nu er der ikke så længe til...

 

---Hvad ER det, der bliver kastet op? Er det al maden, der ryger op igen?

For det kunne jo være, at der sidder noget og spærrer i mavsen/tarmene så foderet ikke rigtig kan passere.....

Nå... Vi må vente og høre hvad dyrlægen siger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Kiwi været ved dyrlæge og det gik egentlig godt.

 

Som vi selv, mente dyrlægen at den var den sund og rask, der var ingen grund til bekymring. Men som i også har skrevet så skal den ikke have tynd mave i 3 uger, derfor får den noget medicin, og skal have en ormekur om en uge, da den ikke må få det lige efter vacinationen.

 

Vedr. snegle, sagde han at det ikke var så godt som alt andet småkryb de kunne finde på at spise, og skulle helst undgåes så meget som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var rart at høre..

Så er der nok ingen tilfælde af hjerte-lungeorm i jeres område..

 

Men som dyrlægen siger, så er det ikke godt at gå og spise alt muligt.

 

--En nød, f.eks. kan give forstoppelse i en lille tarm. Og det er farligt... Og dyrt..

 

Jeg håber, at I har hende sygeforsikret... For der kan meget nemt ske noget med en hvalp der har de lyster... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Så har Kiwi været ved dyrlæge og det gik egentlig godt.

 

Som vi selv, mente dyrlægen at den var den sund og rask, der var ingen grund til bekymring. Men som i også har skrevet så skal den ikke have tynd mave i 3 uger, derfor får den noget medicin, og skal have en ormekur om en uge, da den ikke må få det lige efter vacinationen.

 

Vedr. snegle, sagde han at det ikke var så godt som alt andet småkryb de kunne finde på at spise, og skulle helst undgåes så meget som muligt.

 

Det var da godt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var rart at få det bekræftet.

 

Det med snegle og andet kryb er svært, jeg var ude i går aftes inden Kiwi kom ud, og der fandt jeg 6 snegle m.hus inden for få meter, jeg samlede dem op, og så kunne jeg jo kun håbe Kiwi ikke fandt flere. Hun fiser jo rundt inde mellem vores blomster.

 

Vi har i øvrigt kun valgt den lovpligtige forsikring.

 

I øvrigt fik vi også lige den med at vi skulle holde hunden nede, Det må være noget de lærer på dyrlægeskolen, men det tror jeg nu nok vi selv finder ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...