Hop til indhold

Hvalpevorter


Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

tror køteren har fået hvalpevorter..sådan nogle bumselignende vorter med klam sekret i rundt om munden og lidt ved tissetøjet..

 

har læst at det bare går væk af sig selv..

 

men at vi så skal leve nærmest isoleret fordi det smitter enormt meget til andre hunde?

 

så ingen træning? :megaked:

 

eller kan man få et eller andet hos dr. dyr så det ikke smitter?

 

og hvor lang tid går der før det forsvinder igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke som vorter, det lyder som bumser.

Vorterne som smitter har ikke et indhold, det er udvækster som minder om små blomkål og det er lidt forskelligt om folk mener de skal behandles eller om man skal binde en tråd om til den falder af eller man bare skal lade dem være.

 

Men altså, det din hund har lyder som sagt som bumser som oftest ses hos unge hunde. Rens dem med klorhexedin, smør evt. fuciderm på og undlad ellers at pille ved dem. Bliver der mere af dem så skift evt. foder til et med et lavere proteinindhold en periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Det lyder ikke som vorter, det lyder som bumser.

Vorterne som smitter har ikke et indhold, det er udvækster som minder om små blomkål og det er lidt forskelligt om folk mener de skal behandles eller om man skal binde en tråd om til den falder af eller man bare skal lade dem være.

 

Men altså, det din hund har lyder som sagt som bumser som oftest ses hos unge hunde. Rens dem med klorhexedin, smør evt. fuciderm på og undlad ellers at pille ved dem. Bliver der mere af dem så skift evt. foder til et med et lavere proteinindhold en periode.

 

så de her smitter ikke? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke som vorter, det lyder som bumser.

Vorterne som smitter har ikke et indhold, det er udvækster som minder om små blomkål og det er lidt forskelligt om folk mener de skal behandles eller om man skal binde en tråd om til den falder af eller man bare skal lade dem være.

 

Men altså, det din hund har lyder som sagt som bumser som oftest ses hos unge hunde. Rens dem med klorhexedin, smør evt. fuciderm på og undlad ellers at pille ved dem. Bliver der mere af dem så skift evt. foder til et med et lavere proteinindhold en periode.

 

Vi fik af vide det var hvalpeknopper Og ja ligner bumser og kan brede sig .Hold øje omkring bryst og ryg - Freja fik pencilin i 14 dage.

Det smitter ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes en virus , der er temmelig ualmindelig, som giver vortelignende gevækster i mund og på læber. Min ene græker fik dem og min DR DYR påstod, at hun havde være praktiserende i 12 år , før hun så 1 ste tilfælde. Hun beskrev det som lidt svag immun forsvar.

Disse vorter ville forsvinde af sig selv, men de blev så brændt væk, da han skulle kastreres.Han var da 7-8 mdr.

Jeg havde haft ham nok 2 mdr og havde 4 andre hunde , der ikke blev smittet.

Jeg husker desværre ikke navnet på denne virus.Men det kan blive så slemt at hunden har svært ved at spise , blev jeg fortalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...