Hop til indhold

Lopper???


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Hvis du ved din hund udsættes for smitte af den ene eller anden slags syns jeg personligt det er en god ide at forebygge.

Mine hunde har deres egen flok og kommer ikke i hundeskove eller i andre hundehjem, og jeg forebygger derfor ikke.

 

Men denne weekend skal to af dem med til jylland og overnatte hos en hundeven og jeg giver dem derfor bayvantic i nakken for ikke at risikere at de får slæbt et eller andet med hjem til de andre. Hvis det er din første hund kunne du evt. lige vende med dyrlægen hvilke smittefarer der er i dit lokalområde så du på den måde forebygger for relevante ting :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er i hundeskov hver dag. Vi går til hvalpetræning 1 gang om ugen, udover det er hun med hjemme hos folk med hunde. Hun kommer ikke i kontakt med katte, med mindre hun møder en i haven eller lign. Men hun er sammen med mange hunde dagligt.

Er der usundt for hende at behandle forebyggende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis jeg kunne vælge blev mine hunde ikke behandlet forebyggende, men jeg har prøvet, at have huset fuld af lopper.:(

Men det er lidt som at vælge mellem pest eller kolera.

Og det er jo gift, vi hælder i nakken på dem.

Du kan også prøve og kæmme hende og så se om du finder lopper på hende, når hun har været sammen med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nu kan hunde jo altså også få lopper bare de er ude og gå tur - der skal kun være én loppe, som sidder og springer på hende. Forebyggende loppemidler forebygger også luse- og flåtangreb - og flåter kan man heller ikke gardere sig mod. De sidder på enden af græsstrå og venter på at der kommer en, de kan springe på.

Næh, det er ikke fedt at hælde "gift" på sine hunde, og nogle hunde er ikke helt så udsatte for lopper (jeg tror, der ligesom med mennesker er forskel på deres duft og om de "tiltrækker" lopper) som andre. Men især hvalpe er ikke så modstandsdygtige og kan nemt få loppeangreb. Så ja, jeg synes man skal behandle en 4 måneders hvalp forebyggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan hunde jo altså også få lopper bare de er ude og gå tur - der skal kun være én loppe, som sidder og springer på hende. Forebyggende loppemidler forebygger også luse- og flåtangreb - og flåter kan man heller ikke gardere sig mod. De sidder på enden af græsstrå og venter på at der kommer en, de kan springe på.

Næh, det er ikke fedt at hælde "gift" på sine hunde, og nogle hunde er ikke helt så udsatte for lopper (jeg tror, der ligesom med mennesker er forskel på deres duft og om de "tiltrækker" lopper) som andre. Men især hvalpe er ikke så modstandsdygtige og kan nemt få loppeangreb. Så ja, jeg synes man skal behandle en 4 måneders hvalp forebyggende.

 

Ja, det beskytter jo også mod flåter, så det er en god ide, når hun også færdes i skoven.

Jeg var bare helt inde i loppernes verden , og da jeg ikke oplever det store problem med flåter, hvor vi bor, tænkte jeg ikke lige over det.

Tror ikke at lopper fravælger nogle hunde fremfor andre . Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det. Men selvfølgelig ingen regler uden undtagelser.

Det er mit indtryk, at bare de har noget de kan suge blod på, så er der ingen der går ram forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er modstander af at hælde gift i vores dyr, men må da hellere sige at jeg gør det når det er nødvendigt.

For at forbygge lopper og flåter giver jeg Bella et par pust med Exner før vi går ud af døren om morgenen.

 

I de 4-6 måneder jeg har brugt det har jeg ikke fundet lopper eller flåter på hende.

Vi går næsten dagligt i skoven, træner 2 gange om ugen og møder / leger med med andre hunde 3-4 om ugen.

 

Det er giftfrit og nemt at have med at gøre. + jeg har en god samvittighed over for mit barn, hunden og naturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja, det beskytter jo også mod flåter, så det er en god ide, når hun også færdes i skoven.

Jeg var bare helt inde i loppernes verden , og da jeg ikke oplever det store problem med flåter, hvor vi bor, tænkte jeg ikke lige over det.

Tror ikke at lopper fravælger nogle hunde fremfor andre . Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det. Men selvfølgelig ingen regler uden undtagelser.

Det er mit indtryk, at bare de har noget de kan suge blod på, så er der ingen der går ram forbi.

 

Men hvordan så forklare, at nogle katte eller hunde får lopper bare de er ude i en halv time, mens andre ikke gør - hvis de bor i samme kvarter? Min kat f.eks., hun er udekat, og hun fik loppemiddel, da hun var helt ung. Der havde vi nemlig lopper her. Da jeg ikke er tilhænger af at "overforgifte", så holdt jeg øje, og efter noget tid, så prøvede jeg at lade være med at give hende midlet. Og jeg så aldrig en loppe de næste 5 år, hverken på hende, i hendes senge, på mig eller andre steder. Så fik vi Charlie, og så var han nødt til at få loppemiddel i starten, da hans immunforsvar var nede efter tiden på internatet, og han havde et par lopper. Der fik katten så også. Efter 6 måneder stoppede jeg med midlet, og jeg så aldrig en loppe eller ekskrementer eller æg igen på hverken ham eller katten eller i sengen eller deres egne senge de næste 1½ år - og de sover begge i min seng og går som bekendt meget ude. Vi havde så nogle plejekillinger i sommers, nogle små hittekillinger, som havde mistet deres mor, de havde et par lopper med sig. Vi måtte behandle, men jeg så kun lopper på killingerne, ikke på hunden eller katten, og jeg undersøgte grundigt. Min veninde, som bor lige om hjørnet har 3 indekatte, og hun må altid behandle for lopper, ellers har hun dem alle vegne. Mystifistisk, hvor henter de dem? De er ALDRIG ude.

 

Igen - nogle dyr og mennesker tror jeg lugter mere tiltalende på lopper, lus og myg og hvad end af klamme kryb end andre. Myg ELSKER f.eks. mig, men de er totalt ligeglade med min mor. Vi kan sidde ude en aften om sommeren, og næste dag har jeg 8 myggestik, hun har ingen. Det virker ikke særlig tilfældigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...