Hop til indhold

Lidt stolt af vapserne


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Det kan godt være jeg er en skovl til at lære hunde at gå pænt i snor, men så er der jo så meget andet man kan være bedre til. Jeg er lidt stolt over at indkaldet fungere så godt ( så længe der ikke er vildt og katte, host host ) og jeg kan i dag være glad for at det fungere optimalt, ellers havde jeg nok fået en kæmpe skideballe, i stedet fik jeg et lettet suk af en dame der kom med sin hund.

 

Tjalfe går sjælden i snor, kun ved vejene, fordi jeg er af den overbevisning at jo mindre de går i snor, jo mindre spændene bliver det at være løs og jo bedre lærer de indkaldet, fordi man har mulighed for at øve det mange gange på en tur, jeg kalder jævnligt hundene til mig på en almindelig tur, for at holde det ved lige.

 

Jeg plejer aldrig at møde nogen på vores tur, der kommer sjælden nogen herude, udover bidske gård og vagthunde, der render efter en ned af vejen.

 

Fik med begge hunde på en blanding af en brakmark og grøn græsplæne, og ser pludselig at der kommer en kvinde gående med en hund oppe på vejen. Hun går med den i snor og skæver nervøst til mine hunde som begge har fået øje på den.

 

 

 

Jeg tvivler ikke på Teiturs indkald, og han kender sætningen ( ikke ud på vejen ) da der er fælles åbne have hvor jeg bor lige ned til vejen, så hele sommeren har han hørt den sætning 1000 gange og fået kiks hver gang han blev inden for grunden, når han var på vej ned mod vejen.

 

Men jeg var ærlig talt i tvivl om Tjalfe ville vælge mig eller hunden, eftersom vi aldrig har mødt en hund på vores gåtur før.

 

Tjalfe og Teitur løber op mod vejen og op til damen og jeg råber " IKKE UD PÅ VEJEN " og promte slår Teitur røv i sædet og bliver siddene. Tjalfe kigger først tilbage på mig, så på hunden og så på Teitur og vælger heldigvis at sætte sig ned ved siden af Teitur. De sidder begge to pænt og kigger ca 2 meter fra vejen og damen. Damen har store øjne og jeg hører hende sige " nå for søren ". Så råber jeg KOM og begge hunde kommer til mig med det samme og får selvfølgelig masser af ros og kiks.

 

 

På vejen hjem får vi på en lang grussti hvor der ligger en skov op til. Der har Teitur gået løs 1000 gange, uden at løbe op i skoven. Men i dag, hørte han noget pusle på skrånignen op til skoven og væk var han. Jeg kaldte først med min stemme, men ingen hund. Panisk tog jeg min hundefløjte op, han har heldigvis lært at hundefløjte betyder at man kommer LIGE MED DET SAMME, på lang afstand. Jeg fløjter fire gange i træk, og forventer IKKE at han kommer, muligvis højst med en hare i munden. Men hvad gør Teitur, han kommer med 200 i timen hen til mig. Jubii, og ingen hare i munden med til mig :slem::blink:

 

Næste hjemme løber Tjalfe langt i forvejen, mens Teitur går og snuser bag mig. Jeg ser en bil dreje ned af den grussti vi går på, og fløjter og Tjalfe kommer heldigvis ned til mig med det samme og vi går ind til siden og bilisten vinker ivrigt og smiler.

 

 

Må man så ikke godt være lidt stolt ??

 

 

 

Til sidst lidt billeder da vi passerede igennem et lille skovområde, hvor jeg jævnligt ser ræve, så her er de begge i snor, og stiller gerne op for fotografen i det smukke efteråsvejr.

og da vi kom hjem var der hyggeputning i min seng :5up:

 

sengehygge3.jpg

ebeltoft3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor fantastisk :klap: hvor lyder det bare til at have været en super duper tur :5up: den dame har helt sikkert tænkt "gud hvor er de dog velopdragne" :shock: hehe :5up:

 

Hehe, ja tror hun allerede havde set de væreste skræksenarie for sig. Må indrømme jeg også lige nåede at tænke ÅNEJ, fordi jeg var i tvivl om Tjalfe ville vælge hunden frem for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Joey-Salome

Når man læser dette her og ser billederne, så forstår man endnu mere hvor svært dit dilemma er om du skal beholde Tjalfe eller om det er bedre for Teitur at være alene-hund. Det er nu dejligt også at høre om når Teitur har det godt. Og billederne, de er bare :lun::lun::lun:. Dejlige cockerbamser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
:lun::lun: Kæft Teitur ser sød ud - gør Tjalfe nu også. Og hvor er de dygtige!

 

Undskyld for OT, men nu MÅ jeg vide det. Buddha, hvordan får du billeder til at være store, når du poster? Uanset om jeg lægger dem ind fra url eller uploads og hvadend jeg gør, så vil de kun komme frem i miniformat, hvor man så skal klikke dem store. Det er lidt besværligt, syns jeg. Ville ønske jeg kunne få dem til at være "naturlig" størrelse fra starten af. Se bare, så nuttede som Teitur og Tjalfe er, der vil man da gerne have dem i stort format. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld for OT, men nu MÅ jeg vide det. Buddha, hvordan får du billeder til at være store, når du poster? Uanset om jeg lægger dem ind fra url eller uploads og hvadend jeg gør, så vil de kun komme frem i miniformat, hvor man så skal klikke dem store. Det er lidt besværligt, syns jeg. Ville ønske jeg kunne få dem til at være "naturlig" størrelse fra starten af. Se bare, så nuttede som Teitur og Tjalfe er, der vil man da gerne have dem i stort format. :lun:

 

Jeg måtte kopiere billedadressen på hendes vedhæftning og indsætte det via "billede" knappen (den firkantede ramme ved siden af url og smileys), for ellers kunne man kun se filens navn og så vidste hun jo hvilket billede jeg var helt solgt over (ja og så syntes jeg det skulle blæses op :-D)

 

Hvordan man gør med egne vedhæftninger, ved jeg ikke lige med det nye design, men normalt oploader jeg mine billeder på photobucket.com og så kan man trække billedet ind i skrivefeltet, eller kopiere "img-koden" og klikke på vedhæft billede her i skrivefeltet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg måtte kopiere billedadressen på hendes vedhæftning og indsætte det via "billede" knappen (den firkantede ramme ved siden af url og smileys), for ellers kunne man kun se filens navn og så vidste hun jo hvilket billede jeg var helt solgt over (ja og så syntes jeg det skulle blæses op :-D)

 

Hvordan man gør med egne vedhæftninger, ved jeg ikke lige med det nye design, men normalt oploader jeg mine billeder på photobucket.com og så kan man trække billedet ind i skrivefeltet, eller kopiere "img-koden" og klikke på vedhæft billede her i skrivefeltet.

 

Jamen, det er også det, jeg gør ... altså bruger det der billed-ikon, hvor man så kopierer en url (som vel er det samme som img-koden??) eller uploader. Og når jeg gør det, så er de altid små. Ævs. Nå, undskyld, det er vapsernes tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det er også det, jeg gør ... altså bruger det der billed-ikon, hvor man så kopierer en url (som vel er det samme som img-koden??) eller uploader. Og når jeg gør det, så er de altid små. Ævs. Nå, undskyld, det er vapsernes tråd.

 

Prøv at klik på hendes billede så det bliver stort - så klik på det igen, så åbner den det i større størrelse. Jeg tror du kopierer "den lille udgave" (den som loader hurtigst som man selv skal klikke større)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Prøv at klik på hendes billede så det bliver stort - så klik på det igen, så åbner den det i større størrelse. Jeg tror du kopierer "den lille udgave" (den som loader hurtigst som man selv skal klikke større)

 

Orv ... jeg prøver lige.

 

[ATTACH=CONFIG]70220[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nope - når jeg gør det, så er det stadig lille, se. Nu klikkede jeg, og klikkede igen, så billedet var det eneste, der blev vist - i endnu større. Kopierede dets url og indsatte via billedikonet. Og så bliver det alligevel bare lille, så man skal klikke det stort for at se ordentligt. Det er noget af det mest irriterende ved det nye format, synes jeg. Men altså, aj, UNDSKYLD, Stella, Teitur og Tjalfe, at jeg sådan eksperimenterer og spørger til teknik i jeres tråd. I det mindste får vi da gentaget jeres nuttede udtryk igen og igen, hehe. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

70220d1320338134-lidt-stolt-af-vapserne-69716d1320338134-lidt-stolt-af-vapserne-ebeltoft3.jpg

 

Du gør det forkert :lol: Nu skriver jeg det trin for trin:

 

klik Stellas billede stort for at se det

klik på det IGEN

kopier nu billedkoden (eller også den adresse der nu står i browseren)

tryk "tilbage" så du er her i tråden igen

tryk på "billed" knappen - vælg "fra url"

paste billedadressen

(klik evt. det kryds væk der er hvis du er i avanceret svar)

klik OK

 

Nu burde det kunne ses stort i dit skrivefelt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
70220d1320338134-lidt-stolt-af-vapserne-69716d1320338134-lidt-stolt-af-vapserne-ebeltoft3.jpg

 

Du gør det forkert :lol: Nu skriver jeg det trin for trin:

 

klik Stellas billede stort for at se det

klik på det IGEN

kopier nu billedkoden (eller også den adresse der nu står i browseren)

tryk "tilbage" så du er her i tråden igen

tryk på "billed" knappen - vælg "fra url"

paste billedadressen

(klik evt. det kryds væk der er hvis du er i avanceret svar)

klik OK

 

Nu burde det kunne ses stort i dit skrivefelt?

 

OK ... ÅH! Det er den der "retreive files and reference locallyblablabla"-ting, som der er flueben i, som afgør om det bliver stort eller lille. JUHU! Muahahaha, nu skal jeg rigtig til at spamme jer alle sammen med stoooooore billeder fra nu af. Se, jeg kan, jeg kan. Tak, Buddha. Tak for lån til Stella for "forsøgskaninerne" :lun::

 

69716d1320338134-lidt-stolt-af-vapserne-ebeltoft3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...