Hop til indhold

Min hund bider i halen og piver

Gæst finsen
 Share

Recommended Posts

Har en hvalp på 9 uger der bider sig i haleroden og piver mens han gør det. Jeg har kunne klemme lidt ud af hans analkirtler men tænker det burde da ikke være nødvændigt? han har fået loppemiddel for 1½uge siden frontline spot on måske det ikke har været kraftig:lun: nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, syntes også det lyder til at være noget tidligt, at skulle døje med sådan noget. Men de symptomer du beskriver, syntes jeg lyder klassiske når det gælder netop det problem.

Skønt afføringen er normal, kan der godt være problemer for nogle, med at få tømt korrekt. Men det havde været et mere oplagt svar med analkirtel problemer, hvis afføringen havde været blød i det.

Min ældste har egentlig aldrig haft problemer med afføringen (andet end de sædvanlige småsygdomme i ny og næ) og har ikke desto mindre altid haft behov for, selv at tømme kirtlerne ved at kurre bagdelen. Hun blev som yngre tjekket nogle gange for at se, om der var problemer og betændelsestilstand. Det har der aldrig været, hun har bare ikke fået dem tømt ordentligt ved afføring og har derfor selv ordnet det på alternativ vis.

Link til indlæg
Del på andre sites

han kurre bare aldrig

Det er heller ikke alle, der har fundet ud af, at det er en smart idé. Min yngste napper sig selv bagi, men holder det ellers nede på normal vis.

Lad os vide når du har fundet forklaringen - hvis det stadig ikke er ovre, ville jeg bestemt få dyrlægen til at se på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det allerede nævnte, så kan irritation/smerter i bagkroppen give samme reaktion og da er det sikkert et job for en kiropraktor hvilket jeg under alle omstændigheder kan anbefale til hvalpe.

Det er ikke ualmindeligt at en hund bider/tygger eller klør sig i et område uden der er noget at se. F.eks. kan en hund der klør ørene have ondt i nakken, en hund som bider sig i halen kan have smerter i lænden, en hund som tygger sig i låret kan have et ben "der sover", hunden der jager sin hale kan have smerter længere inde end haleroden osv osv osv. Mange af disse tilstande har en dyrlæge ikke en chance for at undersøge sig frem til

Link til indlæg
Del på andre sites