Hop til indhold

Borzoitæve 2½ år.


KimC
 Share

Recommended Posts

NB. Det er ikke en af mine hunde der skal omplaceres her. Jeg blev kontaktet af en hundeejer som på grund af personlige forhold må skille sig af med omtalte borzoitæve. Jeg kender ikke den pågældende hund men

står gerne til rådighed med generel viden om racen.

 

-----------------------------------------------------

 

Dejlig kærlig og hengiven borzoitæve på 2 ½ år, søger nyt kærligt hjem, gerne uden børn.

Det er et krav, at der er andre hunde, gerne andre mynder.

 

Nika har meget selvtillid, og er meget glad for at møde nye mennesker. Hun er ret forbeholden, når hun møder andre hunde, uanset deres størrelse.

 

Overfor hunde hun kender godt, kan hun være en bølle, men overfor hunde hun ikke kender, er hun meget reserveret, til trods for, at hun har været taget meget med i hundeskov.

 

Nika har de sidste 2 år levet her hos os sammen med en tæve på 9 år (en Dobermann bl.) og en kastreret Papillon/pomeranie bl. på 3 år, på landet. Familien tæller også to teenagedøtre og to katte.

Hun er vant til at være ”alene” hjemme en hel arbejdsdag, men kun sammen med en eller to andre hunde, aldrig helt alene.

 

Hun er vant til om natten, at sove enten sammen med mig, i sengen ved siden af, eller sammen med en anden hund hvor de normalt opholder sig.

 

Fodring har foregået ved at deres tørpiller udfodres på et stor areal, gerne i højt græs, hvor de bruger tid på at søge deres føde. Dette forgår for alle tre hunde samtidig, og uden konflikter.

 

Nika´s foderbehov er ca. 450 gr. om dagen.

 

Nika har et meget stærkt ressouceforsvar. Hvilket jeg gerne vil uddybe ved seriøs interesse.

Det bliver arbejdet med det, og disse træningsprincipper kan der instrueres i.

 

Man skal være opmærksom på, at hun kan lukke døre op.

Hun viser tydeligt hvad hun vil og er vedholdende.

 

Jeg er i den meget ulykkelige situation, at jeg ikke kan beholde hende, og ønsker derfor at finde et hjem til hende, der har kendskab til mynder, allerhelst til de store mynder.

 

Nika er passet med vaccinationer og har EU pas. Hun er uden stamtavle da hun er fra en avler i Letland, og hentet til Danmark sammen med sin bror af privatperson da hun var 2-3 mdr. gammel.

 

Nika vil blive formidlet på kontrakt, da jeg ikke ønsker at hun erhverves med videreformidling for øje.

Prisleje: 2000 Kr.

 

 

DSC_0047.JPG

 

 

Kontakt :

 

Ann Hemmingsen

 

tel.: (0045)20348486, (på hverdage efter 16.00)

E-mail: [email protected]

Adresse: Engesvang, Midtjylland. Kontakt for yderligere info:

DSC_0010.JPG

DSC_0025.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...