Hop til indhold

Bil træning...


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter er jo helt vant til at køre bil, men han har aldrig selv ville gå ind i bilen, og han har altid protesteret imod at komme ind i bilen, hvilket egentlig har gjort mig rigtig ked af det...

 

Vi startede derfor med at træne at gå hen til bilen osv.. Men det var som om at der bare ingen fremskridt var...

 

Det "sjove" er at han elsker selve køreturen, og han opfører sig rigtig fint under turen, så jeg kunne bare ikke forstå hvad det var der var gået galt, siden han skulle løftes hen til bilen og ind i bilen..

 

Eftersom han er ved at være en stor hund var det jo en anelse træls at han ikke selv ville i det mindste gå hen til bilen :lol:

 

I dag besluttede vi at køre i skoven igen, og jeg stopper et tæppe på sædet og Olivier går over med Dexter og får ham til at tisse, jeg lader bildøren stå åben og i det de kommer tilbage til bilen, trækker Dexter ekstra meget og Olivier siger "Flyt dig" til mig.. Jeg flytter mig fra døråbningen og vupti, ind hopper Dexter og ligger sig på sædet klar til afgang :lol: Tror i lige vi stod :shock:

 

Nu har jeg så tænkt og tænkt hvad det er der har gjort udslaget, men kan det simpelthen være at han er begyndt at vide at biltur betyder "skovtur" og at det er så super sjovt? :vedikke:

 

De første gange han kørte bil var det jo forholdvis lange køreture (1½-2 timer for at komme til hundetræning), plus at det ikke har været særlig ofte vi har kørt dengang...

Nu kører vi jo minimum en eller to gange i skoven om ugen, og måske har han bare "endelig" lavet den connection at det er noget sjovt køreturen ender ud i, og derfor skal han bare ind og være klar? :vedikke:

 

Ja vi er jo super glad, bortset fra at glæden blev afløst af at bilen så ikke ville starte, så jeg havde SÅ ondt af Dexter, så vi trænede lidt inde i bilen, så det ikke var helt forgæves!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...