Hop til indhold

Dobermann


Gæst Dalton
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Er der nogle med erfaring af dobermann, som har lyst til at beskrive lidt om deres temperment, adfærd og behov... Både positivt og negativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har haft to dobermann hanhunde, så jeg ved da lidt.

 

Racen er meget ernergisk og skal have noget at lave. De kræver megen kontakt til deres ejere og er absolut ikke hunde der skal tages hårdt fat i. Det gør dem aggressive. De kan være meget følsomme og deres reaktion er at forsøge at skræmme andre væk (både hunde og mennesker). Til forskel fra mange andre hunde, går de frem mod det de bliver skræmte af og ikke væk. Det kan forårsage en del problemer.

 

Hvis du vælger at købe en dobermann, vil jeg foreslå at du går til træning et sted hvor der er andre racer, og ikke kun dobermann, så de lærer mange andres sprog at kende.

 

De vil meget gerne være tæt på deres ejer og elsker, hvis de må være i senge og sofaer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det meget brugbare svar.

 

Du kan tro jeg vil gå til træning med hende i en alm. hundeklub med alle racer, det er meget vigtigt for mig at hun lige fra starten bliver socaliseret med alle racer og bliver præsenteret for en masse forskellige situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...