Hop til indhold

Æbleskiver

Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

Vi skal som traditionen tro lave Æbleskiver den dag vi skal ud og fælde juletræer med slænget, selvom der er lang tid til vil jeg lige høre, om der er nogle der har et fif til opbevaring af æbleskiverne når de er lavet og til de skal spises, for jeg syntes hurtigt de bliver bløde, og det vil jeg gerne undgå... Er der nogle der kan hjælpe?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Vi skal som traditionen tro lave Æbleskiver den dag vi skal ud og fælde juletræer med slænget, selvom der er lang tid til vil jeg lige høre, om der er nogle der har et fif til opbevaring af æbleskiverne når de er lavet og til de skal spises, for jeg syntes hurtigt de bliver bløde, og det vil jeg gerne undgå... Er der nogle der kan hjælpe?:blink:

Jeg plejer bare at fryse dem og så proppe dem i forvarmet ovn direkte fra fryseren - syntes de bliver som nogenlunde nybagte på den måde :-)

Jeg går ud fra at det var det du mente... for I skal vel have dem varme? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhm, vi plejer altid at mødes hos mine forældre i december måned, hvor den står på hjemmelavede æbleskiver, mums det smager godt! Synes at de plejer at være gode og sprøde, min far plejer at stå og lave dem og putte de bagte i et fad med lidt staniol over, og så serveres de ellers, når alle er bagte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Haha, sjov tråd her på hundeforum. Hos os laver vi altid æbleskiver med æblestykker inde i - så det rent faktisk ER æbleskiver. Vi laver dejen, og når den så er hældt ned i panden, så plopper vi lige et lille, udskåret stykke æble ned i. Det bliver så indbagt i dejen og smager meeegagodt. Uhm. Ajjjj, nu har jeg også lyst til æwleskiver. Mooooaaaaarrrrr! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Under nogle af mine mange besøg i Holland (Har en hollandsk EX) fik vi noget der lignede meget store æbleskiver men med rosiner i. Det blev solgt fra gadeboder med flormelis drys. Hmmm.. kan ikke huske hvad de hed. Måske Shii kommer forbi tråden. Gad godt en æbleskive nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Kan man ikke købe æbleskivepander i England :shock: Hvad spiser de så i december :lol:

Man kan kobe aebleskive pande i usa , saa man burde ogsaa kunne faa dem i england.

Min staar paa hylden og venter paa det rette tidspunkt:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer, nu skal i høre:-D vi skal lave dem først, så bliver de taget med ud til juletræsfælning og når alle har fundet et juletræ, så bliver det læsset på lastbilen, og så får dem der vil have, et lille glas(ikke chaufførene,sæføli`) og en æbleskive eller 10, og det er her de er blevet bløde, og nogen kan li dem sådan, men jeg kan godt lide dem hårde, som når de er nybagt,:mums: men det kan godt være det ikke kan lade sig gøre:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak for det! Men man kan ikke få dem i det her, ellers multikulturelle, U-land :fornaermet:. Hvis jeg køber fra USA risikerer jeg jo der ryger told oveni, så det bliver nok lidt dyrt. Må købe en næste gang jeg er i DK.

Ses vi til den tid, så vil jeg gerne sponsorere en af mine - jeg har 3 stk, så kan vist godt undvære en af dem :mrgreen:

Så kan vi jo evt veje dem og du kan få den letteste :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ses vi til den tid, så vil jeg gerne sponsorere en af mine - jeg har 3 stk, så kan vist godt undvære en af dem :mrgreen:

Så kan vi jo evt veje dem og du kan få den letteste :5up:

:5up: :banan: Hvor er du sød! Vil du så også lære mig at lave dem? :lol:

Amerikansk link, ellers tak :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer, nu skal i høre:-D vi skal lave dem først, så bliver de taget med ud til juletræsfælning og når alle har fundet et juletræ, så bliver det læsset på lastbilen, og så får dem der vil have, et lille glas(ikke chaufførene,sæføli`) og en æbleskive eller 10, og det er her de er blevet bløde, og nogen kan li dem sådan, men jeg kan godt lide dem hårde, som når de er nybagt,:mums: men det kan godt være det ikke kan lade sig gøre:vedikke:

Og undskyld for Off Topic, men jeg har ikke lige løsningen på det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites