Gæst bøvle Skrevet November 14, 2011 Rapporter Share Skrevet November 14, 2011 Vi skal som traditionen tro lave Æbleskiver den dag vi skal ud og fælde juletræer med slænget, selvom der er lang tid til vil jeg lige høre, om der er nogle der har et fif til opbevaring af æbleskiverne når de er lavet og til de skal spises, for jeg syntes hurtigt de bliver bløde, og det vil jeg gerne undgå... Er der nogle der kan hjælpe?:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Haha, jeg troede dit oplæg ville handle om hvor man kunne opbevare dem så hundene ikke hapsede dem! Men altså min mor plejer at putte dem i ovnen med stanniol over. Men æbleskiver skal da egentlig være bløde.. Bløde og svampede.. Hmm.. Årh nu har jeg virkelig meget lyst til æbleskiver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Vi skal som traditionen tro lave Æbleskiver den dag vi skal ud og fælde juletræer med slænget, selvom der er lang tid til vil jeg lige høre, om der er nogle der har et fif til opbevaring af æbleskiverne når de er lavet og til de skal spises, for jeg syntes hurtigt de bliver bløde, og det vil jeg gerne undgå... Er der nogle der kan hjælpe?:blink: Jeg plejer bare at fryse dem og så proppe dem i forvarmet ovn direkte fra fryseren - syntes de bliver som nogenlunde nybagte på den måde Jeg går ud fra at det var det du mente... for I skal vel have dem varme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 jeg har vildt lyst til æbleskiver nu!!! Hvem sender en pose frosne over? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Uhm, vi plejer altid at mødes hos mine forældre i december måned, hvor den står på hjemmelavede æbleskiver, mums det smager godt! Synes at de plejer at være gode og sprøde, min far plejer at stå og lave dem og putte de bagte i et fad med lidt staniol over, og så serveres de ellers, når alle er bagte... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 jeg har vildt lyst til æbleskiver nu!!! Hvem sender en pose frosne over? Er det ikke nærmere en pande du skal have over? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Er det ikke nærmere en pande du skal have over? jo, det kan du da have ret i men det vil nok koste en milliard i porto Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Er det ikke nærmere en pande du skal have over? jo, det kan du da have ret i men det vil nok koste en milliard i porto Kan man ikke købe æbleskivepander i England Hvad spiser de så i december Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Kan man ikke købe æbleskivepander i England Hvad spiser de så i december Sikkert et eller andet vammelt med deres pis-tynde sovs til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Er det ikke æbleskiver som ikke kan oversættes til engelsk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 apple slices? Altså de findes jo ikke herovre, så der er nok ikke et ord for dem, nej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Haha, sjov tråd her på hundeforum. Hos os laver vi altid æbleskiver med æblestykker inde i - så det rent faktisk ER æbleskiver. Vi laver dejen, og når den så er hældt ned i panden, så plopper vi lige et lille, udskåret stykke æble ned i. Det bliver så indbagt i dejen og smager meeegagodt. Uhm. Ajjjj, nu har jeg også lyst til æwleskiver. Mooooaaaaarrrrr! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Min færøske veninde blev inviteret til æbleskiver, hun var ekstremt høflig, så alle undrede sig, da hun tog en æbleskive, delte den i to, tog en ny (uden at spise den første) og bare fortsatte sådan...hun var sikker på, der skulle være æbler i og når der ikke var, ja så skulle den jo ikke spises :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Under nogle af mine mange besøg i Holland (Har en hollandsk EX) fik vi noget der lignede meget store æbleskiver men med rosiner i. Det blev solgt fra gadeboder med flormelis drys. Hmmm.. kan ikke huske hvad de hed. Måske Shii kommer forbi tråden. Gad godt en æbleskive nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Kan man ikke købe æbleskivepander i England Hvad spiser de så i december Man kan kobe aebleskive pande i usa , saa man burde ogsaa kunne faa dem i england. Min staar paa hylden og venter paa det rette tidspunkt:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 14, 2011 Rapporter Share Besvaret November 14, 2011 Man kan kobe aebleskive pande i usa , saa man burde ogsaa kunne faa dem i england. Min staar paa hylden og venter paa det rette tidspunkt:hjerte: hvad hedder sådan en så derovre? Mangler et navn så jeg kan google det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 hvad hedder sådan en så derovre? Mangler et navn så jeg kan google det Den jeg har kobt i usa hedder: Nordic Ware® Nonstick Ebelskiver Pan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Hej med jer, nu skal i høre:-D vi skal lave dem først, så bliver de taget med ud til juletræsfælning og når alle har fundet et juletræ, så bliver det læsset på lastbilen, og så får dem der vil have, et lille glas(ikke chaufførene,sæføli`) og en æbleskive eller 10, og det er her de er blevet bløde, og nogen kan li dem sådan, men jeg kan godt lide dem hårde, som når de er nybagt,:mums: men det kan godt være det ikke kan lade sig gøre:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Den jeg har kobt i usa hedder: Nordic Ware® Nonstick Ebelskiver PanTak for det! Men man kan ikke få dem i det her, ellers multikulturelle, U-land . Hvis jeg køber fra USA risikerer jeg jo der ryger told oveni, så det bliver nok lidt dyrt. Må købe en næste gang jeg er i DK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Tak for det! Men man kan ikke få dem i det her, ellers multikulturelle, U-land . Hvis jeg køber fra USA risikerer jeg jo der ryger told oveni, så det bliver nok lidt dyrt. Må købe en næste gang jeg er i DK. Ses vi til den tid, så vil jeg gerne sponsorere en af mine - jeg har 3 stk, så kan vist godt undvære en af dem Så kan vi jo evt veje dem og du kan få den letteste :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Tak for det! Men man kan ikke få dem i det her, ellers multikulturelle, U-land . Hvis jeg køber fra USA risikerer jeg jo der ryger told oveni, så det bliver nok lidt dyrt. Må købe en næste gang jeg er i DK. Walmart.com: Pancake Puff Pan Kit: Kitchen & Dining Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Ses vi til den tid, så vil jeg gerne sponsorere en af mine - jeg har 3 stk, så kan vist godt undvære en af dem Så kan vi jo evt veje dem og du kan få den letteste :5up: :5up: :banan: Hvor er du sød! Vil du så også lære mig at lave dem? Walmart.com: Pancake Puff Pan Kit: Kitchen & Dining Amerikansk link, ellers tak :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 :5up: :banan: Hvor er du sød! Vil du så også lære mig at lave dem? Amerikansk link, ellers tak :blink: Haha, hvor er du sød Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Er det ikke æbleskiver som ikke kan oversættes til engelsk? Jo, jo det kan det sagtens. Jeg prøvede lige på arbejdet, hvor jeg har en oversættelses cd-rom installeret. Programmet oversatte æbleskive til: small cake of batter cooked over the fire in a special kind of pan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret November 15, 2011 Rapporter Share Besvaret November 15, 2011 Hej med jer, nu skal i høre:-D vi skal lave dem først, så bliver de taget med ud til juletræsfælning og når alle har fundet et juletræ, så bliver det læsset på lastbilen, og så får dem der vil have, et lille glas(ikke chaufførene,sæføli`) og en æbleskive eller 10, og det er her de er blevet bløde, og nogen kan li dem sådan, men jeg kan godt lide dem hårde, som når de er nybagt,:mums: men det kan godt være det ikke kan lade sig gøre:vedikke: Og undskyld for Off Topic, men jeg har ikke lige løsningen på det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts