Hop til indhold

"Thunder Wrap"


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde

Nu har jeg jo hort en masse rigtigt godt omkring Thunder wraps, som bruges med stor effekt (eftersigende) til al slags angst. Dvs det skal med fordel kunne bruges til hunde med angst symptomer ved alene hjemme problemer, fremmede steder/mennesker, bur traening m.m (alle former for angst).

 

En undersogelse viser at over 80 procent af hunde m. angst symptomer opnaaede en forbedring ved brugen af dette thunder wrap - Det er jo helt VILDT!:shock:

 

Det er baseret paa samme behandlingsmetoder, som terapeuter bruger til mennesker: Brugen af tryk visse steder paa kroppen, formindsker stress og angst tildens.

 

 

Nogle af jer derude der bruger eller har erfaring med dem? Overvejer nemlig at anskaffe os en Thunder wrap i medium til vores Chloe, som kan blive lidt angst ved visse fremmede mennesker og ved dyrlaegen.

 

Amazon.com: Thundershirt Dog Anxiety Treatment Wrap, Large, Heather Grey: Pet Supplies

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Naar men saa vil jeg lave denne traad om til: Projekt "Thunder wrap" med min mynde pige chloe som forsogsdyr.

 

Vil smutte hen og vaere sikker paa str. er som den skal vaere, saa der bliver lagt pres nok paa de rette punkter. Og saa give det en hel uge med wrap, om natten og i lobet af dagen, naar vi moder fremmede og hun er alene hjemme. Det er mest disse tidspunkter hun har brug for at slappe mere af.

 

Om ikke andet, saa har hun en dejlig lun vinter wrap, naar det er ekstra koldt i bilen f.eks.

 

Vi starter med projekt wrap fra tirsdag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt min egen "thunder wrap", sidste nytårs aften.

 

Jeg er altid hjemme nytårsaften.

 

Bamse er skrækslagen for fyrværkeri - Nana er ligeglad.

 

Når der skydes af vil Bamse helst være helt i nærheden af mig og han lagde sig ind under skrivebordet, som jeg sad ved.

Fik den ide at sætte et mørkt tæppe (plaid) rundt om bordet, så det dannede en hule.

Det hjalp super fint og han faldt helt til ro.

 

Måske kan nogle af jer bruge ideen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Forste dag med thunder wrap: Chloe sover faktisk med den paa nu, og hun finder den behagelig! Hun er ikke vant til at have toj paa overhovedet og er en folsom pige, saa de forste timer dansede hun lidt hypert rundt. Saa hun skal helt klart vaenne sig til den nye speandende fornemmelse af at have toj paa. Vi brugte en hel masse godbiddere til formaalet.

 

Dog har mine 3 hunde ingen problemer med firvaerkeri eller torden (har aldrig bevidst traenet det, men lukker dem ud i haven som altid) - Tio og nemo er kendt for at ligge totalt lige glade ude i haven nytaarsaften og sove imens det bulrer og brager, og chloe ignorer det ogsaa, men fremmede - dem er hun nervose ved!

 

Mit indtryk af thunder wrap: Hundetraeneren som solgte mig den, fortalte hvor vigtigt den rette pasform str. har indvirking paa hvor godt den virker: hvis den ikke trykker optimalt eller sidder korrekt, er der ingen indvirkning. Hun navnte at langt de fleste hundejere saetter den for lost!

 

Pu ha, jeg synes det er svaert at finde frem til hvor stramt man skal satte den. Men det blev nemmere efter jeg havde taget den af og paa 15 -20 gange. Saa jo oftere man putter dem paa og tjekker at den sidder nogenlunde stramt til kroppen, jo nemmere er det at goere!

Bare taenk paa hvor stramt sygeplejersker vikler babyer ind - det er jo helt vildt stramt:shock:, men babyerne bliver trygge af det alligevel!

 

Hun skal sove med den i nat ogsaa, og jeg tager den kun af naar hun leger i haven.

 

Billederne er taget over en periode paa 3 timer. paa det sidste billede efter ca. 3 timer, ser hun roligere og mere tilfreds ud, synes jeg:hmm:

IMG_3948.jpg

IMG_3950.jpg

IMG_3951.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Dag 2 m. billeder selvfolgelig:engel::

 

Allerede nu synes jeg det gaar lidt nemmere at saette thunderen paa hende.

 

Idag har vi ikke haft med fremmede at goere eller vaeret i situationer der fremprovokerede angst (fordi det var store badedag for alle 3 og saa naaede vi ikke projekt angst fyldte situationer ifort thunder), MEN allerede nu bliver Chloe rigtig glad naar hun skal have thunderen paa - Det er tydeligt at se at hun nyder at have den paa fordi hun prover ikke at fjerne den, som hun gor med slojfer (den paa billedet blev fjernet ret hurtigt) og andet jeg putter paa hende, saa det i sig selv, siger mig at den giver hende en fornemmelse af velvaere:5up:

IMG_4013.jpg

IMG_4033.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Glæder mig til at hører hvordan det går.

Måske er det noget jeg skulle prøve på min Tulle, som også er angst i visse situationer

 

Ja, jeg synes nasten man er forpligtet til at give det ihvertfald en enkelt uges forsog med thunderen hvis man har angst hund - Den er jo med fuld garanti i 40 dage, med fuld returret selvom man har brugt den. Bedre betingelser kan det ikke blive:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst MonaJacob

Vi er gammeldags på det punkt. Min hund (Da min lille skat var i live.) var rædselsslagen til nytår og generelt i december, når folk bestemmer sig for at fyre krudt af for tidligt. Verden er skræmmende når man kun vejer 6 kg. Men vi fandt på, at pakke hende ind i et af vores fleecetæpper, og gå med hende som en baby, i den armene. Det virker fjollet, men det virkede sgu! Dette er dog ikke en løsning for jer med en hund på 60 kg, men for pokker da. Min lille hund lå bare i tæppet og på tidspunkter faldt hun endda i søvn mens vi så "90 års fødselsdag". Når hun skulle luftes, så gik vi med hende meget tæt, så hun altid kunne springe hen og stille sig foran en og bede om sikkerhed. Så satte jeg mig ned i sneen og holdt om hende, indtil bragene stoppede. Den lille hund fik da tisset og gjort sin ting i parken, og hjem gik vi igen.

 

- Jeg har dog hørt, at Thundershirt/Thunderwrap faktisk ikke skulle virker så godt som folk troede. :o) Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg har faktisk min tvivl om det produkt. :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...