Hop til indhold

Forvirring omkring Olivers?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst olivers
Jeg synes virkelig det er øv :-( Jeg har været så glad for Olivers. Jeg har skrevet tidligere om problemer med det nye foder..

 

Det sidste jeg købte var af de "gamle" poser og alt fint.

 

For et par dage siden går jeg så og undre mig over, at min ene hund klør sig og har pludselig fået tør hud. De andre to er også generet i rumpen og i huden. De har alle tre, ikke tynd, men heller ikke fast mave.

Den ene har denne urolighed, som jeg kun har set en gang før...

 

Og så slår det mig bare... At jeg for 3 uger siden åbnede en af "de nye" poser igen :-( Samme symptomer, kun kommet ved brug af de nye poser og på alle hundene.

 

Der er intet andet ændret i deres kost, omgivelser eller andet. Jeg har kun set dette, ved brug af en anden ny pose. Forsvandt igen,ved brug af de "gamle" og uden jeg har tænkt nærmere over det, er der nu samme ubehagelige symptomer ved samme foder.

 

Havde jeg ik set denne tråd, havde jeg ikke vidst at produktionen var flyttet og kommet i andre hænder og da jeg har brugt Olivers i mange år, ville jeg nok ikke have tænkt på at det var det der pludselig giver dem så kraftige reaktioner :-( MEN heldigt for mig, for nu ryger resten af denne sæk ud, og så må jeg finde noget andet :-(

 

Det er virkelig trist at skulle undvære et foder, som jeg med årene har været så glad for og haft fuld tillid til :-(

 

Men ud skal det - og det kommer det hurtigt!

 

Kære Hundemakker

Hvor er det pokkers at dine hunde reagerer, som de gør. Som jeg tidligere har skrevet i denne streng, så er vi ved at undersøge, hvad der kan være årsagen til symptomerne. Hos OLIVER'S har vi Favoritgaranti, så hvis du kontakter vores kundecenter, så skal vi sørge for at få hentet foderet, og du får naturligvis pengene retur.

Mange hilsner fra OLIVER'S/Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Er der nogen herinde, der har hørt videre fra Olivers mht den fabrikstur, som blev 'udbudt'?

 

Jeg sendte olivers herinde en mail i november, på den mailadr. som blev opgivet, men har desværre ikke selv hørt videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen herinde, der har hørt videre fra Olivers mht den fabrikstur, som blev 'udbudt'?

 

Jeg sendte olivers herinde en mail i november, på den mailadr. som blev opgivet, men har desværre ikke selv hørt videre...

 

Det har jeg heller ikke :-(

 

Heller ikke her, men mon ikke vi høre nærmere nu vi har bragt det op? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Heller ikke her, men mon ikke vi høre nærmere nu vi har bragt det op? :genert:

 

Det vil tiden jo vise.

 

Jeg undrer mig bare over det, da vedkomende netop bad os om, at maile - gik ud fra, at det var for, at kunne få fat i os... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille bemærkning fra vores side... altså mig og Flipsen :mrgreen:

 

Jeg har jo skrevet lidt frem og tilbage med Olivers - og hold op hvor skal de bare ha' mange roser for deres omtanke for det lille Flipsedyr :hjerte:

- og jeg er ihvertfald sikker på, og tryg ved, at købe foder hos dem igen engang!

Jeg takker da også for deres omtanker og hurtige respons fra deres dyrlæge vedr min henvendelse..

 

Problemet er jo bare, at hvis de ikke kan finde ud af, hvorfor hundene reagerer negativt på deres nye udgave af foderet, så hjælper det jo ikke at fodre videre..

Jeg henvendte mig, fordi Cody skiftede fra Fish til Lamb og pludselig tabte sig helt vildt og måtte ha dobbelt foder. Med resultatet at han lavede mega-lorte, man dårlig kunne samle op.

De var inde og tjekke indhold i begge foderudgaver, men kunne ikke gi en forklaring på vægttabet, da energi, fedt osv ligger rimelig tæt.

Han har for nogle år siden fået Lamb uden problemer.

 

Man kunne jo sige at så kunne jeg fortsætte på Fish, men hvad så når jeg fik en af de nye sække?

Og han fik desuden betydelig bedre ånde, da han kom væk fra fiskefoderet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har først lige set dette emne nu...Jeg orker ikke at læse 16 sider igennem... Har jeg forstået det rigtig, Olivers har ændret på foder sammensætning og ændret på "pille" størrelsen??

 

Ja, det er korrekt.. Du kan se det inde på deres hjemmeside. Der er billeder af de nye piller

Og man kan læse om deres nye sammensætninger

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er korrekt.. Du kan se det inde på deres hjemmeside. Der er billeder af de nye piller

Og man kan læse om deres nye sammensætninger

 

Tak Lab-lover :)

Det er jeg da godt nok ked af. Ja har fodret med olivers i en del år og vi har altid været godt tilfreds. Men so be it, jeg kan helt sikkert finde et andet foder til min nye hund.. Bye bye Olivers:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine fungere stadig fint på olivers heldigvis da for så slipper jeg for ud i foder junglen :-) og er så glad for deres service derinde det nemt og til fornuftige penge.

 

DOGUE1 hvis du får tid så kan det godt betale sig at læse denne trpd igennem olivers har nemlig været på banen og svaret på spørgsmål og virkelig ydet god service herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg takker da også for deres omtanker og hurtige respons fra deres dyrlæge vedr min henvendelse..

 

Problemet er jo bare, at hvis de ikke kan finde ud af, hvorfor hundene reagerer negativt på deres nye udgave af foderet, så hjælper det jo ikke at fodre videre..

Jeg henvendte mig, fordi Cody skiftede fra Fish til Lamb og pludselig tabte sig helt vildt og måtte ha dobbelt foder. Med resultatet at han lavede mega-lorte, man dårlig kunne samle op.

De var inde og tjekke indhold i begge foderudgaver, men kunne ikke gi en forklaring på vægttabet, da energi, fedt osv ligger rimelig tæt.

Han har for nogle år siden fået Lamb uden problemer.

 

Man kunne jo sige at så kunne jeg fortsætte på Fish, men hvad så når jeg fik en af de nye sække?

Og han fik desuden betydelig bedre ånde, da han kom væk fra fiskefoderet :5up:

 

reagerede han også på Selected Fish?

Det gjorde Flipsen jo... og jeg får noget Lamb tilsendt som vi skal prøve nu.

 

jeg har forstået at de stadig arbejder på at finde problemet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Lab-lover :)

Det er jeg da godt nok ked af. Ja har fodret med olivers i en del år og vi har altid været godt tilfreds. Men so be it, jeg kan helt sikkert finde et andet foder til min nye hund.. Bye bye Olivers:vinken:

 

som Linda skriver har de deltaget meget i tråden (og udenfor også) og det er vidst langt fra alle hunde som reagere på det nye foder fra dem :genert:

så jeg ville ikke afskrive det helt hvis jeg var dig...

 

og jeg tænker lidt, at når nu det skulle gå galt, så tror jeg at det var godt at det var med Olivers, man kunne jo ha' risikeret at blive spist af med standardormuleringer osv. og det er virkelig ikke tilfældet her, de har bare været så søde og oprigtigt interesseret hele vejen igennem... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Lab-lover :)

Det er jeg da godt nok ked af. Ja har fodret med olivers i en del år og vi har altid været godt tilfreds. Men so be it, jeg kan helt sikkert finde et andet foder til min nye hund.. Bye bye Olivers:vinken:

 

Nu har vi en rimelig følsom FB, hun reagere skidt p åstort set alt andet end sin hvalpefoder, selv cujo's weight loss og hun har ingen problemer med det lidt ekstra kød der er i eller at kødet er dansk og pillerne lidt grovere.

 

Jeg skifter ikke olivers ud pga. denne tråd eller foderet er blevet dansk, for kan se hundene fungere rigtig godt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine fungere stadig fint på olivers heldigvis da for så slipper jeg for ud i foder junglen :-) og er så glad for deres service derinde det nemt og til fornuftige penge.

 

DOGUE1 hvis du får tid så kan det godt betale sig at læse denne trpd igennem olivers har nemlig været på banen og svaret på spørgsmål og virkelig ydet god service herinde.

 

som Linda skriver har de deltaget meget i tråden (og udenfor også) og det er vidst langt fra alle hunde som reagere på det nye foder fra dem :genert:

så jeg ville ikke afskrive det helt hvis jeg var dig...

 

og jeg tænker lidt, at når nu det skulle gå galt, så tror jeg at det var godt at det var med Olivers, man kunne jo ha' risikeret at blive spist af med standardormuleringer osv. og det er virkelig ikke tilfældet her, de har bare været så søde og oprigtigt interesseret hele vejen igennem... :hjerte:

 

Nu har vi en rimelig følsom FB, hun reagere skidt p åstort set alt andet end sin hvalpefoder, selv cujo's weight loss og hun har ingen problemer med det lidt ekstra kød der er i eller at kødet er dansk og pillerne lidt grovere.

 

Jeg skifter ikke olivers ud pga. denne tråd eller foderet er blevet dansk, for kan se hundene fungere rigtig godt på det.

 

Det betyder intet for mig om det bliver lavet i Canada eller Danmark. Jeg har et problem med at de har lavet om på sammensætning som sandsynligvis er skyld i en allergisk reaktion på en hund fra HF, og at de har lavet om på pille størelsen som nu ikke vil kunne bruges i alle de aktivitets bolde, pyramider, flasker, osv vi har... De kan ikke gøre alle tilfreds og jeg er så bare en af dem som finder et andet foder :blink:

 

Reagere en hund negativt på et foder som ellers ikke har reageret på foderet, så er der noget galt. Min hund bliver ikke prøveklud til en anderledes fodersammensætning :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder intet for mig om det bliver lavet i Canada eller Danmark. Jeg har et problem med at de har lavet om på sammensætning som sandsynligvis er skyld i en allergisk reaktion på en hund fra HF, og at de har lavet om på pille størelsen som nu ikke vil kunne bruges i alle de aktivitets bolde, pyramider, flasker, osv vi har... De kan ikke gøre alle tilfreds og jeg er så bare en af dem som finder et andet foder :blink:

 

Reagere en hund negativt på et foder som ellers ikke har reageret på foderet, så er der noget galt. Min hund bliver ikke prøveklud til en anderledes fodersammensætning :)

 

Jeg er 100 % sikker på du ikke kan finde et foder hvor en hund aldrig har reageret (gælder også Barf) :blink:

 

Jeg vil ikke prøve at få andre folk til at købe olivers, man skal finde det ens hund fungere bedst på og jeg vil ikke finde et nyt pga. der ændres på noget i et foder hvis min hund trives på det. Det eneste jeg ville sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Malene

 

Jeg beklager, at jeg ikke er kommet tilbage med en dato endnu. Jeg har stadig din mailadresse, og du er ikke glemt.

Har lige rykket vores producent for en dato til fabriksbesøgt, så forhåbentligt kan vi snart mødes i Vejen.

 

Mange hisner fra OLIVER'S/Pernelle

Er der nogen herinde, der har hørt videre fra Olivers mht den fabrikstur, som blev 'udbudt'?

 

Jeg sendte olivers herinde en mail i november, på den mailadr. som blev opgivet, men har desværre ikke selv hørt videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Line

 

Vi har endnu ikke fundet en dato til fabriksbesøget, men jeg har lige rykket vores producent igen. Forhåbentligt kan vi snart ses i Vejen.

 

Mange hilsner fra OLIVER'S/Pernelle

Det har jeg heller ikke :-(
Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Potil

 

Beklager at jeg ikke har været klar med en dato endnu. Har lige rykket vores producent igen og forhåbentligt kan vi snart mødes i Vejen.

 

Mange hilsner fra OLIVER'S/Pernelle

Heller ikke her, men mon ikke vi høre nærmere nu vi har bragt det op? :genert:
Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Dogue

 

Det er helt korrekt at vi har udvidet vores sortiment, så vi nu har LAMB, SELECTED FISH og ADULT i tre forskellige kroketstørrelser. Herudover har vi valgt en grovere formalingsgrad, der gerne skulle være med til at forbedre fordøjelsen. Helt generelt har vi efter anbefalinger fra ernæringseksperter og dyrlæger fjernet risklid og lucerne - dette er blevet erstattet af cikorierod, der har nogle gode prebiotiske egenskaber. Det er altså med til at støtte op om de gavnlige bakterier i tarmen. Og sidst men ikke mindst, så har vi fået mere kød i de fleste af vores varianter.

 

Mange hilsner fra OLIVER'S/Pernelle

Har først lige set dette emne nu...Jeg orker ikke at læse 16 sider igennem... Har jeg forstået det rigtig, Olivers har ændret på foder sammensætning og ændret på "pille" størrelsen??
Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Lab-lover

 

Jeg er ked af at høre, at du har haft problemer med Cody efter foderskift. Det er sådan, at vi har fået ændret på vores kroketter, så de nu er mere sprøde. Det betyder samtidig at deres vægtfylde er steget - det fylder altså mere end tidligere. Man skal dosere samme vægt af foderet, men det fylder altså mere end tidligere. Hvis du har lyst til at prøve en sæk foder igen, så send mig meget gerne en mail, så finder vi ud af det, [email protected].

 

Mange hilsner fra OLIVER'S/Pernelle

 

Jeg takker da også for deres omtanker og hurtige respons fra deres dyrlæge vedr min henvendelse..

 

Problemet er jo bare, at hvis de ikke kan finde ud af, hvorfor hundene reagerer negativt på deres nye udgave af foderet, så hjælper det jo ikke at fodre videre..

Jeg henvendte mig, fordi Cody skiftede fra Fish til Lamb og pludselig tabte sig helt vildt og måtte ha dobbelt foder. Med resultatet at han lavede mega-lorte, man dårlig kunne samle op.

De var inde og tjekke indhold i begge foderudgaver, men kunne ikke gi en forklaring på vægttabet, da energi, fedt osv ligger rimelig tæt.

Han har for nogle år siden fået Lamb uden problemer.

 

Man kunne jo sige at så kunne jeg fortsætte på Fish, men hvad så når jeg fik en af de nye sække?

Og han fik desuden betydelig bedre ånde, da han kom væk fra fiskefoderet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

reagerede han også på Selected Fish?

Det gjorde Flipsen jo... og jeg får noget Lamb tilsendt som vi skal prøve nu.

 

jeg har forstået at de stadig arbejder på at finde problemet....

 

Jeg ville væk fra fisken, da jeg synes han ånde var grum.. Den forsvandt med Lamb'en.. Desværre fik han så problemer med vægten

 

 

Kære Lab-lover

 

Jeg er ked af at høre, at du har haft problemer med Cody efter foderskift. Det er sådan, at vi har fået ændret på vores kroketter, så de nu er mere sprøde. Det betyder samtidig at deres vægtfylde er steget - det fylder altså mere end tidligere. Man skal dosere samme vægt af foderet, men det fylder altså mere end tidligere. Hvis du har lyst til at prøve en sæk foder igen, så send mig meget gerne en mail, så finder vi ud af det, [email protected].

 

Mange hilsner fra OLIVER'S/Pernelle

 

Ikke for at være fræk, men jeg er jo ikke helt tabt bag en vogn.. :blink:

Fik endda taget ormeprøver, da jeg syntes det var vild mærkeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...