Hop til indhold

Et par råd om Fransk Bulldog ville va godt :)


Gæst Anneli
 Share

Recommended Posts

Hej jeg skriver fordi jeg har i over et år undersøgt forskællige hunde racer og er nu meget intressered af Fransk Bulldog , men jag ville så lige være helt sikker før jeg går og køber en hund der måske ikke passer mig.

 

Jeg har selv en tervueren der desværre måtte blive kvar i stockholm når jag flyttede til Danmark og da jeg synes at hun ikke lige passade til storby livet når hun har levt 9år ude i det fri.

Jeg arbejder og skal til og studera til næste år, men jeg har så også en dejlig kærste som jeg har været sammen med i snart 5år der er førtids pensionered og bruger kun sin tid til og hygge og mødes med venner og træne. så når jeg ikke er hjemmer så er de ham der ta hånd om den lille, han har dock aldrig haft en hund selv.

 

Så spørgsmålen er :

Er Fransk bulldog okey til lejlighed har ca 85 kvm ?

Bor midt i byen og der er ikke så mange græs pletter tæt på , kan det blive svært og få hunden stue ren ? Har dock dejlige fredriksberg hæve ca 12 mins gang fra hvor jeg bor.

Elsker turer ,er den en okey aktiv hund? Kan man godt gå et par timer ude i naturen uden at den blir træt og man skal bære den ? :)

Hva kan man aktivera de hunder med ? jeg kan lide agillity , måske nok ikke någet som jeg kan lave med en fransk bulldog? kunne tænke mig någle forslag :)

Har racen en tendense til og gø?

Går det okey og flyve med hunden? (har hørt at någle flyvbolag ikke vil at man tar med hunde med flad nos.)

Hva har de før helse problemer?

 

Har læst meget om dem, men ville lige høre fra folk der faktiskt ejer en Fransk Bulldog

 

Fortæll gerne mer om racen hvis i syns der er noget jeg burde hvide!

 

Hved godt at alle hunder er forskællige og at man ikke kan lige sige precist hvordan den jeg finner kommer være , men bare cirka:)

 

I må gerne også gi et godt råd om hvad man skal kig efter når man vælger en fransk bulldog hvalpe :)

 

Måske også info om pas til hvalp hvis jeg nu vil ta den med til venner i malmø.

 

I må undskylde hvis jeg skriver lidt dåligt og hvis de er lidt mærkligt formuleret eller hvis i ikke førstår, men jeg er fra sverige og har ikke læst dansk i skolen ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til. Jeg er sikker på, nogle af brugerne herinde med fransk bulldog nok skal se din tråd og svare dig.

 

Jeg har selv engelske bulldogger, så ved ikke så meget om de franske. Jeg ved dog, at du sagtens kan have fransk bulldog i en lejlighed. De skal selvfølgelig ud og gå tur, men det skal alle hunde jo.

Mht til indrejse i Sverige, så laves reglerne om 1. januar, så hunden skal kun have pas og rabies vaccine, men du behøver ikke blodprøve og ormekur.

 

Hilsen Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft franske bulldogs i en del år, men har nu en engelsk bulldog - de minder en del om hinanden - og dog.

 

Er Fransk bulldog okey til lejlighed har ca 85 kvm ?

En fransk bulldog kan sagtens bo i lejlighed - dog skal den helst ikke gå på trapper for meget som hvalp/ung. En fransk bulldog er ikke pladskrævende - bare de kan få en hyggekrog og at opholde sig med deres familie så er de ikke krævende. Selvfølgelig skal du dog huske på at den skal luftes en del gange gennem døgnet - og meget i starten hvis det er en lille hvalp du skal have. Husk dog at er det en solfyldt/store vinduer kan der blive meget varmt - og franske bulldogs har det altså ikke godt med varme.

 

Bor midt i byen og der er ikke så mange græs pletter tæt på , kan det blive svært og få hunden stue ren ? Har dock dejlige fredriksberg hæve ca 12 mins gang fra hvor jeg bor.

Min erfaring er at fransk bulldog ikke er svær at gøre renlig. Jeg ville dog ikke vælge at have hund hvis ikke jeg havde grønt areal tæt på, min erfaring var at mine franske helst ville besørge på græs da de var små.

 

Elsker turer ,er den en okey aktiv hund? Kan man godt gå et par timer ude i naturen uden at den blir træt og man skal bære den ? :)

En fransk bulldog er lidt hvad du gør den til - jeg har mødt flere overgearede af racen. Sådan var mine franske ikke, ikke engang da de var unge. De var friske og kvikke, men ikke overgearede og vilde som nogle indimellem beskriver racen som. De kan sagtens være ude i flere timer - husk dog at om sommeren/når det er varmt så skal de luftes så tidligt og så sent på dagen som muligt - da de ikke har det godt med varme. Så du skal holde fysisk aktivitet på et minimum om dagen. Vi tog vores med på stranden så de kunne blive kølet af.

 

Hva kan man aktivera de hunder med ? jeg kan lide agillity , måske nok ikke någet som jeg kan lave med en fransk bulldog? kunne tænke mig någle forslag :)

Jeg har gået til agility med min franske bulldog og kender andre der har aktiveret deres hunde med dette. Husk dog igen at det først kan foregå når hunden er vokset til - fb bliver sent udviklede og kan risikere at skulle være op til 2 år før de er ved at være på plads.

 

Har racen en tendense til og gø?

Tjek med opdrætter - generelt gør de ikke. Mine franske gøede sjældent, måske når det bankede på døren - men heller ikke mere end det. Generelt falder det også ud efter forældrene om de gør - men helt generelt - nej.

 

Går det okey og flyve med hunden? (har hørt at någle flyvbolag ikke vil at man tar med hunde med flad nos.)

Det har jeg ikke erfaring med - men kender en amerikansk kvinde hvis bulldog døde. Eftersigende fordi de glemte at tænde for varmen i lastrummet. Jeg ville dog ALDRIG tage min hund med ud at flyve medmindre det var bidende nødvendigt.

 

Hva har de før helse problemer?

Øjenproblemer - bl.a. indgroede vipper der ridser cornea (hornhinden) - hundene har lettere ved øjenskader pga. den korte snude

allergier (fødevarer)

vejrtrækningsproblemer

der kan forekomme svamp/betændelse hvis ikke man er over ansigtsfolderne

 

 

Helt generelt skal du købe gennem en DKK-registreret opdrætter for at undgå hundehandlere - der kan du risikere at få en hund der er solgt for tidligt, har helbredsproblemer, usunde aner og ikke præget korrekt. Hold dig fra det!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...