Hop til indhold

Hej til alle


Gæst Pia1982
 Share

Recommended Posts

Jeg hedder Pia er snart 29 år. Bor sammen med min forlovede i et rækkehus.

Vi har en Golden på Halvanden år som hedder King.

 

King er en dejlig legesyg hund som elsker at blive kløet og aet på maven, er glad for at komme ud og gå tur, og snuser gerne laaaangt foran mor og far så de ikke kan følge med.

 

Da vi havde fået ham, gik der ikke længe så røg jeg ned i en depression og min forlovede var på vej op af en depression. Men begyndte på træning og var glad for det i starten. Men efterhånden syntes min forlovede det var noget underligt træning, så jeg tog over så godt jeg kunne. Men jeg havde ikke kræfterne og for hver gang blev jeg mere og mere ked af træningen. Til sidst måtte jeg stoppe fordi jeg ikke kunne rumme det. Der gik nogle måneder og jeg fik det bedre. Men så begyndte vi at få lopper herhjemme (hvor de kom fra var en gåde) men King slog ud af det, og til sidst gjorde vi alt for at få det væk, han blev dog ved med at klø og krads, og huden var øm og bar, så vi drog til dyrlægen. Hvor han sagde det var loppe allergi, for han havde ikke lopperne. Nå hjem og give ham medicin og nu er det endelig væk og han er en glad hund.

 

Jeg er nu efter jeg er godt ovenpå efter min nedtur begyndt at træne King selv. Både ved det jeg kan huske fra hundetræningen og så med små fif herinde fra. Og det går super med ham. Kan kunne heldigvis sit og dæk, men ellers er der meget der er glemt. Han er blevet super god til kontaktøvelser og kigger meget på os for at få en godbid.

 

Problemet som så er at han har jo haft lopper, og vi har ikke været i kontakt med andre hunde siden, fordi vi var bange for at andre så fik det. Men nu er han og jeg frisk på at mødes med hundefolk, jeg kan bare ikke lade ham gå frit. Er bange for han slet ikke kommer hvis jeg kalder :)

 

Men han er ret vild når han møder en hund og vi har besvær med at holde ham. Så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Det duer i al fald ikke at mødes med små bette hunde for han mosler simpelthen over dem. Men han er jo bare en skøn skøn lege hund. Så jeg er nervøs for at møde folk med hunde, bange for at de allerede ser mig som en forfærdelig hundeejer. Men det er slet ikke sådan det hænger sammen. King har bare manglet den leg med andre hunde. Men hvordan skal jeg gribe det an?

 

Vi øver hver dag med ham. Og jeg er mere og mere sikker på at han sagtens kan lære det for han higer efter det. Det er bare så tydeligt at se. Men han er ret stor når han kommer, altså hopper op af folk og han vejer altså 35 kg. Så stor hund men sørme også dæææææjlig :-D

 

Lidt fra mig.

Håber ikke I ser mig som en dårlig hundeejer, for jeg er sørme ked af det som der er sket i forvejen.

 

Hilsen Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

 

Puh en omgang du har været igennem :ae:

 

Jeg har en stor robust dalmatiner som sagtens kan holde til 35 kg overenergisk unghund og som gerne vil lege med alt og alle. Vi bor godt nok i Viborg, men hvis du har mulihged for at køre efter det vil vi gerne mødes et sted. Vi finder en god stor indhegnet hundeskov, så er vi sikre på at få begge hunde med hjem igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er mange kampe, der skal kæmpes, men når man ser på dit indlæg, så er de jo ikke umulige, at overvinde, det tager bare tid.

Så hatten af for dig.:5up:

Og husk så lige, at tænke på, at før du kan give noget videre til andre ( dyr eller mennesker ) så er man nødt til , at have overskud.

Og det har man bestemt ikke, når man har en depression. Så lad være med, at dunke dig selv oven i hovedet fordi det har stået på standby et stykke tid.

Vores Bella (labrador) var også en vildbasse i den alder, men det ændrede sig da hun blev ældre.

Jeg tror, at jo mere King er sammen med andre hunde, jo hurtigere vænner han sig til dem og bliver ikke så overstadig, når han engang imellem møder nye hunde.

Generelt er store hunde flinke til at tage hensyn til små hunde, når de leger , det er ihvertfald min opfattelse, men det er jo selvfølgelig noget man skal prøve sig frem med, så man hurtig kan gribe ind, hvis det ikke går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tusind tak for jeres forståelse :-) det er enormt sødt af jer. kræfterne er små, men humøret fint. Så glæder mig over de små nye ting der sker. Det er også lige det med at holde tingene oppe. Og det duer. Her til morgen, øvede jeg med King det med at gå fremad og hvis han trækker så bakke bagud. Og jeg roser ham. Men det er noget med jeg ikke må rose for meget ikk? altså så han tror det er leg, for det er det jo ikke.

 

Er hammer træt i dag, har ikke sovet i nat, dog lå jeg og bare lå. Og har været af sted. Så har ikke så meget overskud tilbage, men det skal ikke hindre mig i noget. Tak alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...