Hop til indhold

Tæge


Gæst squadjot
 Share

Recommended Posts

Gæst squadjot

Hejsa.. min lille chihuahua har haft et par tæger her i sommerens løb.. og ed fleste har vi fjernet uden problemer..

 

for nogle uger siden fik han en meget tæt på øjet.. og vi kunne simpelthen ikke holde hunden stille.. da den jo troede at vi skull til at operere hele øjet ud..

 

anyways..vi lod tægen sidde.. for vi havde læst at den ville selv hoppe af når den havde fået nok blod..

 

Nu er tægen så væk.. men om den selv er hoppet af..eller om hunden har kradset den af..ved vi ikke.. (kunne meget muligt være det sidste)..

 

Efter at tægen er faldet af.. er det som at hunden er lidt hævet i det område hvor tægen har siddet.. som om der er en lille "bold" af hævelse.. hævelses har taget af siden i går.. og jeg tror selv på at det forsvinder af sig selv.. (hævelsen minder om et stort mygge stik, ikke noget væske el lign.)

 

Nu vil jeg lige spørge alligvel..er der grund til at tage til dyrlægen/dyre hospitalet?? (som er meget dyre her i kbh)

 

Skal man / Kan man rense med noget?.. hvad skulle det være?

 

note: Hunden ser ud til at have det fint.. og virker ikke specielt generet over hævelsen.. men rykker på hovedet hvis man rører for meget i området..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret almindeligt at der kommer en rød hævelse hvis tægen har siddet længe. Hold øje med plamagen og din hunds adfærd de næste par uger.

 

I fremtiden vil jeg råde dig til at gå til din dyrlæge og få fjernet tæger du ikke selv kan. Tror ikke de tager for en konsultation, bare for det. Det er altså set, at hunde bliver rigtig syge af tægebid. (egentlig er det flåter og ikke tæger)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...