Hop til indhold

Spejlrefleks kamera - Hjælp.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Ja står lidt i et dilemma. Har ikke fået julegave af kæresten, men må vælge imellem kamera eller Ipad.

Jeg ved ikke rigtigt hva jeg vælger, da det kunne være super fedt med en Ipad, men også fedt med et godt kamera.

 

Men hvis nu jeg valgte kameraet, må det koste omkring de 4000,-

 

Mine krav er:

- Det skal tage gode billeder af både Mikkel og De -luxe (også hvis de er i bevægelse)

- Det skal ikke være alt for fancy, men meget nemt - og med dansk guide!

 

 

 

Nogle der har nogle gode råd eller links til et kamera de kan anbefale?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal have et nyt spejlrefleks og der skal være råd til et rimeligt objektiv, så tror jeg du skal kigge på Canon 1100D

Et godt begynderkamera som både kan indstilles til automatisk og manuel fotografering. Husk at der ikke er den store forskel på billeder taget på auto med et spejlreflekskamera og billeder taget med et kompakt digital kamera. Det kan i øvrigt ikke betale sig at bruge penge på et spejlrefleks hus hvis man så sætter et halvdårligt objektiv på.

Men for 4000 kr. kan du sikkert få et 1100-hus + et udemærket zoom-objektiv fra eks. Sigma.

 

Alternativt skal du købe brugt, man kan sagtens få rigtig godt udstyr til billige penge, så vil du sikkert kunne få et 500 eller 550D og stadig have råd til et objektiv med mindre du finder et hus hvor det følger med.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har et 1000D, hvilket vist er den "gamle" variant af 1100D, sådan groft sagt. vi er rigtig glade for det, også selv om vi kun har standardobjektivet. men det har sine begrænsninger, det er klart, og jeg gad virkelig godt have flere objektiver. dog synes jeg stadig, at det tager bedre billeder end de kompaktkameraer, som jeg har prøvet. selv om der sikkert findes super gode kompaktkameraer, der kan tilbyde stort set samme kvalitet. jeg bruger primært de forskellige auto-programmer og har ikke sat mig helt vildt ind i tingene. du har vist set masser af billeder fra mig, sådan hvor man kan se, hvad det kan, men også at det f.eks. kommer til kort under dårlige lysforhold pg.a. objektivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har bare haft to virkelig ringe digitalkamera nu.

 

Det må godt være et godt et, også kan jeg jo altid købe objektiver senere hen, når pengepungen er til det :mrgreen:

 

Jeg har set rigtig mange rigtig pisse dårlige billeder, alle taget med spejlrefleks :-)

Den eneste forskel det gør at bruge et spejlrefleks kontra et kompakt kamera er at det tager billedet med det samme du trykker på knappen.

 

Så hvis man tror man vil få enormt gode billeder, udelukkende ved at købe et spejlreflekskamera, så kan man godt blive noget skuffet. Men har man lyst til at blive god til at tage gode billeder, så er et spejlrefleks absolut vejen frem og så vil jeg faktisk anbefale at man tilmelder sig et kursus så man kan udnytte de muligheder der følger med sådan et stykke legetøj :-)

 

Kig evt her Tosafoto - Kamerakurser i hele landet

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo altid være uhelig ved billederne.

Men ser også mange som tager meget bedre billeder end mit digital eller iphone kamera.

 

Min fars kone har fx købt et til 3500,- som tager gode billeder.

Det jeg søger er jo ikke noget fancy, det skal bare ikke være så grumset som min Iphone.

 

IMG_0524.jpg

Min veninde er ikke prof, men har også købt et spejlrefleks kamera og taget dette billede af min søn, hvor jeg synes kvaliteten er super, i forhold til dette som jeg har taget med mit digital kamera:

IMG_1453.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes rigtig mange kompakt kamera som gøre arbejdet rigtigt godt.

 

Har en ven der lever af at tage billeder og han anbefalede os et godt kompakt kamera fordi jeg godt vidste jeg ikke ville få sat mig ind i alle de ting man skal huske på når man tager manuel billeder og fordi man så kan opgradere med tiden når man har lyst til at gøre mere "prof" til værks..

 

canon's powershot serie er med alle de samme valg muligheder som med et spejl refleks, hvor isux er til "ferie brug".

Auto virker godt, men det gør de manuelle indstillinger også.

Han endte faktisk med selv at købe et, til at have i lommen, for det bedste kamera man har er det man har på sig :blink:

 

Så du skal gøre op med dig selv om du vil bruge auto funktion 90 % af tiden eller sætte dig i objektivernes kunnen og ting som iso, blænde ect.

 

de her er taget med det, på auto.

 

IMG_0350.jpg

 

IMG_0352.jpg

 

IMG_0342.jpg

 

lidt manuel.

 

280920_2272926900728_1175316558_32762286_6958816_o.jpg

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...