Hop til indhold

Gode Rottweiler kennel??


fhk2507
 Share

Recommended Posts

Jeg ville høre om der er nogle, som kender nogle gode Rottweiler kenneller??

 

 

Vi har pt Buddy, en snart 10 mdr. Rottweiler, men han har desværre meget dårlige hofter og er plaget af dem, så vi vil allerede nu, begynde at undersøge hvor vores næste hund skal komme fra. så vi er interesseret i at høre andres erfaring omkring forskellige kenneler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes en hel del gode DKK kenneler og der er ligeledes et bredt udvalg af hvalpe pt.

 

Kig evt. på Rottweilers.dk

 

Hvad skal du bruge hunden til? (familiehund, udstilling, træning, osv.)

 

Tak for dit svar, jeg har været inde på Rottweilers.dk og tjekke, har også været inde og se hjemmesider fra de forskellige kenneler, vi skal bruge ham til at træne med, samt være familiehund. Lige som planen var med buddy, han kan så kun udfylde rollen som familiehund, hvilket han gør rigtig godt. Han var også rigtig dygtig til træning, mens han stadig kunne klare det.

 

Jeg tænkte på om der var nogle, som havde personlige positive erfaringer fra en kennel, som jeg kunne tjekke ekstra godt ud?

Alt info er velkommen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender de fleste kenneler ;-)

 

Jeg kunne godt liste en række attraktive kenneler som jeg selv har personlig erfaring med (har ikke haft dårlige erfaringer), men vi har jo alle forskellige kriterier at vælge ud fra.

Der er jo forskellige "typer" inden for racen og det er som udgangspunkt her jeg selv laver den første sortering. Altså er forældredyrene, brugsegenskaber, det mentale samt sundheden min første prioritet. Hvor hvalpen komme fra, er i regelen sekundært. Dog er der selvfølgelig kenneler jeg aldrig ville købe hund fra, men de har næppe noget der vil være interessant for mig.

 

Andre vil bare gerne have en velpræget rottweilerhvalp fra en god og ærlig kennel, eller en hund der gør sig godt på udstilling :-D

 

Vores (læs: kærestens) nye hvalp er valgt ud fra kendskabet til moderen og flere af hvalpene fra hendes første kuld som vi træner med. Det har især været kombinationen af deres gode temperament og deres brugsegenskaber, som gjorde dette kuld attraktivt for os.

 

Nu ved jeg ikke hvorledes du prioriterer. I regelen vil de fleste rotter fra anerkendte kenneler egne sig som familiehunde, for folk med omtanke og den rette indstilling, da racen jo generelt har et socialt væsen. Det samme gælder ifht. træning. Men hvis man har større ambitioner inden for feks brugshundesport, vil jeg anbefale at man ligger meget vægt på forældredyrenes egenskaber mht. dette. Det gælder især førbarhed, selvstændighed og mod.

 

Jeg vil altså anbefale at du/i finder nogle tiltalende kuld og siger til. Så skal jeg gerne komme med min mening - pr. PB, naturligvis ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...