Hop til indhold

Navn til han hund?


Gæst Miamariah
 Share

Recommended Posts

Gæst Miamariah

Hopsa - Du har helt ret, men for at lade tvivlen komme hende til gode, så kan det være hun ikke ved at det er blevet ændret?

Jeg har sat depositum på ham og det hele, og jeg var sikker på han var chippet ellers, det er lidt surt at han ikke er det.. Øv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa - Du har helt ret, men for at lade tvivlen komme hende til gode, så kan det være hun ikke ved at det er blevet ændret?

Jeg har sat depositum på ham og det hele, og jeg var sikker på han var chippet ellers, det er lidt surt at han ikke er det.. Øv.

 

Den nye hundelov blev indført for 1½ år siden, under temmelig stor ståhej, men det er da muligt det er røget hen over hovedet på en enkelt.

Men det er jo underordnet, du informerer hende og hun kan så vælge at overholde loven eller lade være. Og du kan herefter vælge at støtte hende eller lade være.

 

Bare husk - det er købers marked, og lige netop sådan en hvalp som du her har udset dig findes i hobetal, så vær endelig så kritisk som du magter.

 

Depositum vil jeg faktisk mene du er berettiget til at få tilbage hvis du vælger ikke at købe hvalpen, eftersom det er opdrætter der ikke overholder aftalen.

Vil hun ikke betale kan du jo så informere hende om at hun kan afvente en anmeldelse, det har hun sikkert ikke lyst til.

 

Ja, jeg ved godt det lyder stramt men helt ærligt..... vi taler om levende dyr og dem der beslutter sig for at bidrage til den produktion må som et minimum da overholde de ganske få regler der er nedskrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Hopsa - Ja mit depositum burde kunne fås tilbage, og ja der er en del Labrador hvalpe derude, var bare lidt ekstra glad for ham her, men det er der så intet at gøre ved.. Det er ikke stramt af dig da, det er rart at have en til at bakke mig lidt op, da jeg er ret så blød mht hunde og specielt hvalpe.. Det er bare mega ærgerligt, for jeg var helt i svime over ham... Håber hun vælger at chippe og vaccinerer ham..

 

Men hvad jeg ikke forstår... Hun siger han er klar til at blive hentet nu, altså fra idag af, men skal først have sin sidste vaccine om 4 uger fra igår, og chippes der.. Så kan han da ikke være 8 uger, hvis han først 'må' chippes der? Jeg er rundforvirret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa - Ja mit depositum burde kunne fås tilbage, og ja der er en del Labrador hvalpe derude, var bare lidt ekstra glad for ham her, men det er der så intet at gøre ved.. Det er ikke stramt af dig da, det er rart at have en til at bakke mig lidt op, da jeg er ret så blød mht hunde og specielt hvalpe.. Det er bare mega ærgerligt, for jeg var helt i svime over ham... Håber hun vælger at chippe og vaccinerer ham..

 

Men hvad jeg ikke forstår... Hun siger han er klar til at blive hentet nu, altså fra idag af, men skal først have sin sidste vaccine om 4 uger fra igår, og chippes der.. Så kan han da ikke være 8 uger, hvis han først 'må' chippes der? Jeg er rundforvirret...

 

Jamen det passer heller ikke hvad hun siger, men hun vil da helt sikkert hellere ha' at du betaler for at få hvalpen chippet.

Hvornår man vaccinerer er lidt forskelligt, nogle giver første vaccine når hvalpen er 8 uger, andre når den er 12 uger. Dette er noget man rådfører sig med sin dyrlæge om, men alle hvalpe skal altså chippes når de er 8 uger, det er ikke rigtig noget man kan debattere om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Så han burde chippes nu... Vaccinen, den sidste vaccine, den kan jeg og vil jeg sagtens selv betale, men chipningen som du siger bliver jeg nød til at snakke med hende om, men så stiger prisen nok også temmeligt voldsomt gætter jeg...

 

Han koster 2.000 lige nu nemlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så han burde chippes nu... Vaccinen, den sidste vaccine, den kan jeg og vil jeg sagtens selv betale, men chipningen som du siger bliver jeg nød til at snakke med hende om, men så stiger prisen nok også temmeligt voldsomt gætter jeg...

 

Han koster 2.000 lige nu nemlig.

 

Det er muligt hun vil hæve prisen, 2000 kr. er jo heller ikke meget for en hund.

Men sådan teoretisk, så har hun sat en vare til salg og hun har selv sat prisen. Chipning er ikke valgfrit og derfor bør prisen være inkl. chip.

Du køber jo heller ikke et par bukser og betaler for at få sat knappen i bagefter.

 

Personligt havde jeg ikke handlet hvalp hos den dame, men på den anden side havde jeg heller ikke solgt hvalp til en der anså prisen for afgørende.

Tag en snak med hende, men beslut dig på forhånd for hvad du er villig til. Hvis ikke du er villig til at undlade at købe hvalpen, så skal du ikke sætte et ultimatum.

Men igen - der er masser af hvalpe at vælge imellem, dette er ikke den sidste og sikkert heller ikke den bedste :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Prisen er ikke afgørende, men ret vigtig da jeg ikke har alverdens penge at bruge på hund.. Jo den kunne da sagtens have kostet 1000 kr mere, uden at jeg ville have flinchet af det, da jeg så på hunde til mere end det, før jeg fandt lige netop ham her. Opdrætter bor i min by, så det var lidt der at jeg havde fået interessen for selve hvalpen.. Ikke udelukkende prisen.

 

Så det at dømme mig på at jeg ''ikke bare er ligeglad med prisen'' er lidt en led ting syntes jeg.. Jeg ville bestemt hellere sælge min hund til et godt menneske, som ser efter en hund som er til rette pris, istedet for en som køber en dyr hund og ikke er god ved den når det kommer til stykket, som man ser så meget af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Prisen er ikke afgørende, men ret vigtig da jeg ikke har alverdens penge at bruge på hund.. Jo den kunne da sagtens have kostet 1000 kr mere, uden at jeg ville have flinchet af det, da jeg så på hunde til mere end det, før jeg fandt lige netop ham her. Opdrætter bor i min by, så det var lidt der at jeg havde fået interessen for selve hvalpen.. Ikke udelukkende prisen.

 

Jeg håber at du alligevel vil overveje at tilsidesætte pris og bekvemmelighed - for måske i stedet at støtte en opdrætter/producent der yder lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Jeg var interesseret i en Labrador, og der var en i min by, som solgte, og hun havde en fantastisk hvalp, som jeg fuldstændigt faldt for..

Jeg har set på hunde ved Fyn og Jyllands området også, men de har bare ikke helt interesseret mig så meget, som dette kuld her, for at være ærlig, taler opdrætter meget varmt om hendes kuld, og både han og hun hunden kan ses. Så det var flere beslutninger der var inde over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik jeg kigget mig for :-)

Du har nået at komme frem til valg af race og valg af opdrætte i løbet af 6 dage, er det rigtigt forstået?

Kan jeg så antage at du ikke har nået at besøge andre opdrættere/hvalpekuld?

 

Dette er skrevet i god mening - det er så nemt at forelske sig i en hvalp, de er jo alle søde.

Men husk nu at være kritisk, stil krav!

Der er alt for mange producenter derude, specielt hvor han og tæve bor sammen er det jo nemt og billigt lige at lave et kuld mere, når det sidste hurtigt kom ud af døren.

Jeg kan se du har valgt den mindst hvalp i kuldet og har fået denne forklaring på dens størrelse "Han er den mindste i kuldet, han er fodret med flaske, da han ikke kunne komme ordentligt til moderen da han var helt lille".

 

Hvalpe spiser fast føde fra de er omkring 3 uger - så opflaskning er ikke en brugbar begrundelse for at en hvalp halter bagefter de andre i kuldet. Den burde uden problemer indhente det den mangler i de 5 uger de får fast føde inden de flytter. Hvor mange hvalpe var der i dette kuld?

Ligger en tæve med et stort kuld, så sørger opdrætteren for at alle hvalpe kommer til og supplerer evt. med flaske til dem alle hvis ikke der er næring nok i tævens mælk. Hvis kun en enkelt hvalp er flasket, så har denne hvalp ikke været i stand til at tage næring til sig på naturlig vis, eller osse er den rent faktisk bare bagefter i udviklingen og det er ikke til at vide om det for denne hvalp vil få konsekvenser i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Hvalpen følger pænt med, han er bare den mindste i kuldet, og ville ikke helt die da han var helt lille, så skal det så understreges - Helt lille.

Jeg har været ude og se på yorkie kuld, et Labrador kuld ud over dette, som ikke helt interesserede mig nok, og så på dette kuld, som havde denne hvalp i.

 

Dette indlæg er ikke startet på selve 'dagen' hvor jeg bestemte mig for at få en hvalp, det er noget jeg har læst om og spekuleret over ret længe.

Jeg har talt med opdrætter og hun fortæller ulykkeligt at dyrlægen havde sagt til hende, at hun uden problemer kunne gøre sådan her, at lade de nye ejere chippe hvalpen.

Dette er ikke hendes skyld, men dårlig information fra dyrlægen, og det er der intet at gøre ved jo. Jeg har sagt til hende at jeg betaler chipningen selv, for jeg føler virkeligt for hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare lige være opmærksom på at hvis hvalpen har været udsat for en dårlig dyrlæge, så kan du ikke vide hvad den dyrlæge derudover har anbefalet af dårlige ting...

 

Jeg ville altså være MEGET mistænkelig hvis en dyrlæge anbefaler en opdrætter at omgåes loven; Så vidt jeg ved må han da slet ikke anbefale sådan noget???

 

I og for sig tænkte jeg at man kunne omgåes loven ved at sælge hunden den dag den er 8 uger, og dermed sige at den nye ejer har den ene dag til at chippe hunden; Men faktisk siger loven INDEN hunden er 8 uger.. Altså har du ingen jordisk chance for at chippe din hund, for den dag du får den er du i besiddelse af en hund uden chip, hvilket betyder at du faktisk bør få en bøde for det.... (Hvis vel og mærke du ikke venter en uge med det og hun derfor vil få en bøde og en "påtvunget" chipning af hunden)...

 

Tænk dig godt om.. Som regelt hvis der er lidt fusk, så ender det ud i noget værre rod!

 

Prisen er forskellige, og bare fordi man giver 10.000 kr for en hvalp er man ikke mere sikker... Men tænk dig godt om... Få alt på papir, se røngten af forældrenes hofter osv.. Det er ikke nok at de SIGER det er gjort! Ofte siger folk det uden det rent faktisk passer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Shii - Tak for de rigtig gode råd!

Jeg henter ham først når han er 10 uger, for jeg har en del ting om ørene og vil ikke have en stresset hvalp, det er virkelig synd. Så det med en bøde, ville ihvertfald ikke være mig som burde betale den, jeg har mit på det rene, det er helt sikkert. Jeg forstår bare heller ikke dyrlægen, da han burde råde hende til at chippe med det samme og ikke få en bøde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Hopsa - Sådan burde du også tænke mht andre mulige hunde ejere. Jeg er egentlig ligeglad om det er dyrlægen eller om hun lyver og det er hende selv, hvalpen er ikke chippet, så er der ikke mere at diskuterer.

 

Shii - Tak for alle de gode råd du gav mig, og på en respektfuld og høflig måde, jeg har valgt ikke at købe hvalpen og har givet opdrætter mit konto nr. så hun kan give mig pengene tilbage. Jeg vil ikke ende op med en hund med dårlige hofter, eller problemer med bøder til enten mig eller opdrætter, fordi at enten opdrætter eller hendes dyrlæge ikke kan sætte sig ind i det med chipning. Jeg fortalte hende endda at jeg ikke havde noget imod at prisen ville stige hvis hun havde ham chippet inden jeg kom og skulle hente ham, men hun nægtede at få ham chippet, og derfor gjorde jeg hvad jeg følte var mest rigtigt. Det var lidt dit gode råd mht at være kritisk som hjalp. Jeg vil stadig helst have en Labrador, racen tiltaler mig meget, det er nogle skønne hunde. Indtilvidere venter jeg, til jeg finder endnu et kuld som virker værd at se på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miamariah

Hopsa - Ja jeg må indrømme at jeg er ret uinteresseret i folks mening, hvis de finder det nemt at rakke ned så hurtigt. Der er Shii heldigvis lidt anderledes, og har bestemt talt pænere til mig. Det må selv du kunne se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...