Hop til indhold

Bidt af hund


Gæst Satine
 Share

Recommended Posts

Tror jeg er født sådan :blink: eller også skyldtes det at jeg gentagende gange blev tabt da jeg lille og uskyldig :mrgreen:

 

Vi kan jo alle gætte, men da jeg ikke er sikker på jeg helt har forstået TS begrundelse for hvorfor der skal kontakt til pressen, vil jeg gerne have det TS's eget tastatur :blink:

 

Pyh, der er nået at blevet skrevet en del..

Men altså, vil godt understrege at jeg ikke på skadestuen nævnte hundens race, eller til nogen andre der har spurgt hvad der var sket.. Som sagt holder jeg utrolig meget af rottweilere, og vil derfor ikke lægge vægt på at det var sådan en der gik hen og bed mig..

 

Det jeg gerne vil ud med i pressen.. altså, når man ikke er blevet bidt, og diskuterer med andre hvem der er ansvarlig, så vil mange sige at det er "den sindssyge hunds skyld", hvortil jeg altid har svaret, "det er næsten aldrig hundens skyld".. Og til det har jeg oplevet, " det siger du ikke den dag du bliver bidt".. Min pointe, jeg mener stadig ikke det var hundens skyld.. og hvis det var muligt at komme ud med det budskab et sted hvor det ikke bliver fordrejet til "Skambidt af hund", så kunne det måske have skabt lidt forståelse for hundes adfærd.. Men altså, jeg er idealist og har mange umulige håb. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh, der er nået at blevet skrevet en del..

Men altså, vil godt understrege at jeg ikke på skadestuen nævnte hundens race, eller til nogen andre der har spurgt hvad der var sket.. Som sagt holder jeg utrolig meget af rottweilere, og vil derfor ikke lægge vægt på at det var sådan en der gik hen og bed mig..

 

Det jeg gerne vil ud med i pressen.. altså, når man ikke er blevet bidt, og diskuterer med andre hvem der er ansvarlig, så vil mange sige at det er "den sindssyge hunds skyld", hvortil jeg altid har svaret, "det er næsten aldrig hundens skyld".. Og til det har jeg oplevet, " det siger du ikke den dag du bliver bidt".. Min pointe, jeg mener stadig ikke det var hundens skyld.. og hvis det var muligt at komme ud med det budskab et sted hvor det ikke bliver fordrejet til "Skambidt af hund", så kunne det måske have skabt lidt forståelse for hundes adfærd.. Men altså, jeg er idealist og har mange umulige håb. :)

Hvis du gerne vil fortælle om det i pressen, så gå udenom BT og EB, men vælg en af de mere seriøse dagblade som JP og Berlingske hvor der er nogle jurnalister med bare lidt imellem ørene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hunden haft dårlige oplevelser på et dyrehospital før? (nogen hunde reagerer dårligt på bare den årlige vacc og bliver bange hver gang de lugter et dyrehospital eller ser kitlerne mens andre stadig møder op på hospitalet med logren og ivrige skridt hen til dyrlæge/vet.sygep. og våde møsser på trods af "mishandling" med flere tests og blodprøver)

 

Jeg har prøvet akkurat det samme som dig da jeg arbejdede på dyrehospital - mit indtryk af rotterne er også at de vil snakke og være søde og rare og bedøves de, ja så ender du med 40 kg hund på skødet når de begynder at føle sig den mindste smule døsige :engel: Men vi havde én inde (2 årig han) og han stod også og logrede og sendte fredelige signaler til alle og enhver og jeg går forbi ham ned i vaskekælderen (rækker en hånd ud han lige hurtigt snuser til i forbifarten) og da jeg kommer ud rækker jeg hånden ud igen og han snuser og logrer - så rører jeg ham (eller strejfer ham) og hunden eksploderer simpelthen på et millisekund med snerren, blottede tænder, skinangreb (håber jeg det var - ejeren holdt jo i snoren) og rejste børster. Ejeren havde hele tiden smilet af at jeg gik hen og satte mig ved siden af hunden på lidt afstand og med siden til, men ikke én gang nævner han for mig at hunden er en tikkende bombe (hunden måtte bedøves for at blive undersøgt da den lavede flere angreb mod dyrlægen når hun nærmede sig - ejeren ville ikke røre hunden eller sige noget til den for "så bliver han jo sur på mig" så man kunne slet ikke komme ind på livet af den)

 

jeg har også prøvet at en hund slet ikke ville hen til mig fordi jeg havde kittel på da den havde ubehagelige oplevelser med voldsom og grænseoverskridende behandling (kan tilføje at hunden var overført fra et andet hospital og det var første gang han var hos os). Efter nogle guffer og en god "samtale" med dyrlægen inde i konsultationen kom hunden hen og hilste forsigtigt på mig da den skulle hjem (stadig ikke tryg, men det var da en forbedring ;-)

 

Nå, hvad jeg egentlig ville sige med mit indlæg var at du nok ikke skal stole på hundene så meget i konsultationen -- nogle reagerer meget anderledes end til hverdag når de er ved dyrlægen og kan blive forskrækkede og bange ved ingenting og ejeren kan ikke altid vide hvordan deres hund vil reagere (der er langt mellem de hunde, men de ER der og det kan være farligt at glemme at situationen for nogle hunde er så grænseoverskridende at der ikke skal meget til førend det bliver for meget at skulle tackle (fx at de også skal tage stilling til den fremmede der nu er så tæt på))

Først, jeg ved ikke noget om hundens tidligere oplevelser da det var et par tyske turister der havde hunden..

Og ja, jeg er klar over at hunde, og katte for så vidt, reagerer anderledes hos dyrlægen pga uvante omgivelser, dårlige oplevelser, etc. Og ja, jeg vurderer altid dyret inden jeg nærmer mig, og ofte lader jeg dyret komme til mig, som i dette tilfælde.

Ang ejerne, så synes jeg det er ejernes ansvar, ved den mindste tvivl, at nævne for dyrlægen at der er et tvivlsspørgsmål omkring hundens adfærd i situationer som hos dyrlægen. så man derved kan tage de nødvendige forholdsregler og undgå situationer som denne..

Som sagt, så er langt størstedelen af vores klienter super gode til dette, og nok bla. derfor er det meget sjældent der sker denne slags uheld hos os..

Men det var slet ikke det jeg ville snakke om med tråden.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du gerne vil fortælle om det i pressen, så gå udenom BT og EB, men vælg en af de mere seriøse dagblade som JP og Berlingske hvor der er nogle jurnalister med bare lidt imellem ørene...

 

Tak, men jeg tror jeg under alle omstændigheder vil undgå de store dagblade.. som sagt har jeg ikke lyst til at risikere at en evt. artikel bidrager til heksejagten mod de "farlige" hunde.. (læs: alle hunde er i bund og grund farlige, de er hvad man gør dem til)

Men jeg overvejer kraftigt de lokale, postomdelte aviser, som ikke har til formål at tjene penge på at sælge aviser..

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh, der er nået at blevet skrevet en del..

Men altså, vil godt understrege at jeg ikke på skadestuen nævnte hundens race, eller til nogen andre der har spurgt hvad der var sket.. Som sagt holder jeg utrolig meget af rottweilere, og vil derfor ikke lægge vægt på at det var sådan en der gik hen og bed mig..

 

Det jeg gerne vil ud med i pressen.. altså, når man ikke er blevet bidt, og diskuterer med andre hvem der er ansvarlig, så vil mange sige at det er "den sindssyge hunds skyld", hvortil jeg altid har svaret, "det er næsten aldrig hundens skyld".. Og til det har jeg oplevet, " det siger du ikke den dag du bliver bidt".. Min pointe, jeg mener stadig ikke det var hundens skyld.. og hvis det var muligt at komme ud med det budskab et sted hvor det ikke bliver fordrejet til "Skambidt af hund", så kunne det måske have skabt lidt forståelse for hundes adfærd.. Men altså, jeg er idealist og har mange umulige håb. :)

 

Tak for svar :-D. Uanset hvor gode intentioner du har med at få denne oplevelse nedskrevet af pressen - så tror jeg ikke det er det du kommer til at opnå med det.

Men det kan da godt være jeg er pessimist (svært ord :oops:).

 

Hvorfor ikke nævne hundens race på skadestuen?? Det kan jo ikke betyde noget - andet end at deres statistikker ikke bliver så fyldestgørende som muligt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-D. Uanset hvor gode intentioner du har med at få denne oplevelse nedskrevet af pressen - så tror jeg ikke det er det du kommer til at opnå med det.

Men det kan da godt være jeg er pessimist (svært ord :oops:).

 

Hvorfor ikke nævne hundens race på skadestuen?? Det kan jo ikke betyde noget - andet end at deres statistikker ikke bliver så fyldestgørende som muligt ;-)

 

Du har nok desværre ret i at jeg ikke kommer til at opnå noget med det, men man har jo håbet :)

 

Jamen med mindre folk spørger om hvad det var for en hund så ser jeg ingen grund til at sige det.. holder jo som sagt meget af rottweilere og vil ikke bidrage til den føromtalte heksejagt der kører mod dem og Amstaff etc lige for tiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Tak for svar :-D. Uanset hvor gode intentioner du har med at få denne oplevelse nedskrevet af pressen - så tror jeg ikke det er det du kommer til at opnå med det.

Men det kan da godt være jeg er pessimist (svært ord :oops:).

 

Hvorfor ikke nævne hundens race på skadestuen?? Det kan jo ikke betyde noget - andet end at deres statistikker ikke bliver så fyldestgørende som muligt ;-)

 

 

jeg tror det er både godt og skidt ikke at nævne racen

godt fordi der sikkert bliver lavet en form for statik over racer som er involveret i det men dårligt da det sjældent fortæller mere om hændelesen end biddet selv hvorpå folk er hurtige til at dømme:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...