Hop til indhold

Hvor meget er jeres vovse alene?


Gæst Sheiko
 Share

Recommended Posts

Nu læste jeg noget med at folk ikke mente at man havde tid nok til en hund hvis man arbejdede 8-16.. Hvad sker der lige? Går I ned i tid eller hvad?

 

Synes bare det lyder underligt :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det er fordi man ikke har tid til en hund, hvis man har fuldtidsarbejde. For mit eget vedkommende har jeg hundepasser på en del af tiden, mens jeg er på arbejde, fordi hunden er et flokdyr og jeg forsøger at respektere hundens krav til hvad et godt liv er.

 

Min hund kan godt være alene hjemme men 8 timer er for lang tid at være ladt alene og hvis det er dèt man kan tilbyde en hund, synes jeg at det er egoistisk at anskaffe sig sådan et dyr. Så må man hellere købe en kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kadetten

Misty: dvs... at de fleste folk der har hunde - burde gå af med dem?

 

Min hund alene i ca 8 timer om dagen... hun sover som regel. SÅ er det til gengæld også krudt på når jeg kommer hjem og så skal der ske noget..

Men hun virker bestemt ikke utilfreds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Mine 3 hunde er allene hjemme den ene uge i knap 10 timer om dagen, og næste uge er de så kun allene i højest 3 timer om dagen, og jeg har ikke på noget tidspunkt haft problemer med det. Jeg kan så sige at vi aldrig er nogen steder om aftenen når vi har været eller skal på arbejde. Jeg tror mange lærer deres hunde at de skal være ene minst 8 timer om dagen da der nu engang er et arbejdsmarked der skal passes.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok er det sjældent at folk synes det er okay at have en jagthund uden at stimulere den. De har behov for beskæftigelse.... Ja, men at en hund har et behov for at være sammen med andre... det er ligemeget. Vi har et arbejde vi skal passe og mange andre hunde kan lære at være alene, så det må vores også.

 

Hunde er flokdyr, som i yderst sjældne tilfælde ville vælge at være alene, da det ret sandsynligt vil betyde den sikre død. Altså er flokinstinktet meget udtalt hos hunde.

 

Jeg mener ikke at folk skal skaffe sig af med deres hund hvis den skal være alene mere end 6 timer hver dag. Jeg mener at folk ikke skal anskaffe sig en hund, hvis det er hvad de kan tilbyde den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kadetten

Her bliver vi nok aldrig enige. :)

Der er så mange naturlige ting som vi allerede har "taget" fra hunden - vi fodre den (for det meste med tørkost) så den skal ikke selv fange føde, vi giver den et varmt og trygt hjem hvor den ikke møder farer (som regel), folk avler efter mere og ekstreme udseender fordi det "oprindelige" ikke er godt nok, vi piller unoder fra forskellige racer i avlen...

I mine øjne er, at den skal være alene 8 timer bare slet ik det værste vi gør - og jeg ser intet problem i det HVIS man er indstillet på at bruge tid på træning, aktivering og samvær med sin bedste ven så den er glad, tilfreds og tryg. Jeg tror desuden ikke en utryg hund ville ligge sig til at sove alene - som de fleste hunde gør når de er alene...

Men hver sin mening - det skal der jo være plads til :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det tror jeg heller ikke. Jeg er da godt klar over at der er forskel på hunde og ulve men de har altså nogenlunde samme instinkter og drifter.

 

Hvorfor træner og aktiverer du din hund?. Er det ikke netop fordi hunden ikke selv skal finde sin mad. Altså at du kompencerer for den tid en hund ville bruge på den aktivitet?.

 

Der er ikke mange der respekterer flokdriften hos deres hund, fordi det bliver lidt besværligt men hvis du spørger adfærdsbehandlere, hvilke 3 problemer folk tiest kommer med, vil jeg garrantere at alene hjemme problemer er med, ligegyldig hvem du spørger.

 

Når hunde bliver bange reagerer nogle ved at gø af det der skræmmer dem, mens andre bare bliver meget stille eller forsøger at komme væk.

 

Hunde der ikke bryder sig om at være alene kan enten hyle/gø, bide i ting eller lægge sig passivt ned og vente på at det går over. Det kalder vi så bare: at den sover. Nogle hunde der sover er trygge ved at være alene hjemme men absolut ikke alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kadetten

Kender udemærket til alene hjemme problemerne - min tæve var 7 mdr da jeg overtog hende. Hun var ikke aktiveret og ikke trænet... hun ødelagde ALT hun kom i nærheden af... Det tog en masse arbejde - men i dag er der ingen problemer. Det bunder vel også meget i hundens selvtillid - om de har alene hjemme problemer eller ej?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund er alene hjemme maks 5 timer - enten er ungerne hjemme - konen har skiftende arbejdstider - jeg har faste tider så det bliver i gennemsnit til ca 3 timer alene.

Vi/jeg anskaffede vores hund med det primære formål at det skulle være familie/jagthund.For mig er hunden også et stykke "værktøj" der skal vedligeholdes.Hunden trænes hver dag målrettet 2 x 10 min + det løse på gåturene - spor eller "huskedummyer" trætter hunden godt psykisk.

Jeg har ikke dårlig samvittighed over hunden er alene - han har 200 m2 løbegård med skygge og hundehus - men det ville da være fedt hvis jeg forsat kunne have ham med på arbejde - han er blevet for stor til at kunne være i servicebilen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er sjældent alene... Min kæreste har autoværksted her hjemme og pt er jeg på barsel... Men de har ingen problemer med at være alene, eller dvs Diva har ingen problemer med det... Bailey derimod gør når han er alene, længere historie, men det er udelukkende min egen skyld... Nu er han 6 år og det kræver RIGTIG meget arbejde hvis han skal læres at være alene uden at gø... Han gør kun hvis vi køre hjemmefra i bilen, men hvis vi går, er der ingenting... Jeg synes ikke det er synd for hunden at være alene 6-7 timer dagligt HVIS den vel og mærket bliver aktiveret det den har krav på når ejer er hjemme... Hvis den ikke bliver aktiveret, så synes jeg det er synd for vapsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender udemærket til alene hjemme problemerne - min tæve var 7 mdr da jeg overtog hende. Hun var ikke aktiveret og ikke trænet... hun ødelagde ALT hun kom i nærheden af... Det tog en masse arbejde - men i dag er der ingen problemer. Det bunder vel også meget i hundens selvtillid - om de har alene hjemme problemer eller ej?

 

Jeg tror det bunder utrolig meget i hundens selvtillid (hvis årsagen ikke er understimulering eller stress) og selvfølgelig vil en svag hund være mere påvirket af at mangle sin flok end en stærk.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst truntemor

Trunten er sjældent mere end 2 timer alene om dagen, men det er da pt kun fordi jeg er hjemmegående madmor..

Hvis folk vælger at lade deres hunde være alene længere tid en nogle måske synes er ansvarligt, kommer jo an på hvor længe vi snakker om..

 

Personligt ser jeg ikke noget galt i op til 8 timer men snakker vi om mere end det er det da bare med at få aktiveret hunden godt først..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er meget alene, ca 8 timer om dagen, altså en normal arbejdsdag, men til gengæld får har super opmærksomhed når jeg er hjemme. og det nyder han!

og han er kun en hvalp men han laver alligevel ikke problemer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...