Hop til indhold

Zylkene


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Til jer der har erfaringer med at give Zylkene til større hunde (30kg), hvor meget giver I hunden ?

 

Jeg kan læse mig frem til at der findes kapsler med 225mg samt 450mg. Inde på Zylkenes hjemmeside anbefaler de 2x225mg kapsler eller 1x450mg kapsler til en hund på 20-30kg - Men er det ikke smartest at starte i det små så man ikke 'overdoserer' hunden ?

 

Det skal gives i forbindelse med træning af modtagning af gæster, som forårsager en del stress samt urolighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen på ca. 26-27 kg. får 1 om dagen i hele december/januar men fik 2 selve nytårsaften, en venindes store schæfer på 37-38 kg får 2 om dagen og det er af de store pille doser.

 

Såvidt jeg husker behøver man ikke bekymre sig så meget om overdosis, når der ikke er tale om mere end det (det er et naturprodukt). Jeg vil mere bekymre mig om for lav dosis og derfor følge deres egne anbefalinger (hvilke iøvrigt også er de samme som mine dyrelæger anbefaler) :vedikke: og så evt. dyrelæges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener der er forskellige vægtklasser, så man får det der passer til ens hund(s vægt). Vi har givet Motor dem engang, han fik 1 dagligt, cirka 1 time før det skulle virke. Til nytår fik Voodoo cirka hver 8 time, på nytårsdag altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen på ca. 26-27 kg. får 1 om dagen i hele december/januar men fik 2 selve nytårsaften, en venindes store schæfer på 37-38 kg får 2 om dagen og det er af de store pille doser.

 

Såvidt jeg husker behøver man ikke bekymre sig så meget om overdosis, når der ikke er tale om mere end det (det er et naturprodukt). Jeg vil mere bekymre mig om for lav dosis og derfor følge deres egne anbefalinger (hvilke iøvrigt også er de samme som mine dyrelæger anbefaler) :vedikke: og så evt. dyrelæges.

 

Ok. Det jeg spekulerede på var egentlig bare om man skulle prøve med 1x 225mg og så se hvordan hun reagerede på det, men kan da godt være at man skulle starte med 1x450mg. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener der er forskellige vægtklasser, så man får det der passer til ens hund(s vægt). Vi har givet Motor dem engang, han fik 1 dagligt, cirka 1 time før det skulle virke. Til nytår fik Voodoo cirka hver 8 time, på nytårsdag altså.

 

Altså I gav Motor 1x 225mg dagligt ? Eller 450mg ?

Link til indlæg
Del på andre sites

450mg er ok, det er den mine også fik. Mener der kan gå cirka 1 time før de virker ordentligt, og så i måske 4 timer i alt. Der står på bøtten at man skal/kan give det dagligt i 1-2 mdr, evt længere tid i samråd med dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Det jeg spekulerede på var egentlig bare om man skulle prøve med 1x 225mg og så se hvordan hun reagerede på det, men kan da godt være at man skulle starte med 1x450mg. :hmm:

Jeg ser ingen grund til ikke at starte med anbefalet dosis og så starte allerede nu, min egen hund har ingen virkning af pillerne de første mange dag - andre hunde har virking med det samme. Men for at være sikker på at få en god virkning, så start ud nu og kan du mærke en god effekt så forsæt i 1-2 måneder som de anbefaler :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...