Hop til indhold

Hej :)


Gæst Gitte14
 Share

Recommended Posts

Gæst Gitte14

Jeg er ny herinde... Jeg har læst en del af de indlæg der er skrevet herinde og nu bliver jeg altså nødt til at bede om et godt råd fra de garvede hundefolk...

 

Jeg vil rigtig gerne have en hund, så er gået i gang med den helt store research af racer og kenneler, og jeg hælder meget til golden og lab...

 

Jeg kan forstå på nogle af de indlæg der er skrevet herinde at der er en væsentlig forskel på træningsvilligheden alt efter om man køber en retriever af udstillings eller jagt-linier...??

 

mit spørgsmål går nu på hvad i vil anbefale mig?

 

Jeg bor i lejlighed, men har god adgang til mange grønne områder. Jeg vil gerne gå lange ture med hunden og også meget gerne løbe med den når den er gammel nok til det. Jeg VIL gerne, men er ikke sikker på om det er realistisk lige for tiden, træne seriøst med hunden, enten lydighed, markprøver eller spor, men til at starte med bliver det nok mest bare "almindelig" træning... Så jeg vil jo gerne have en hund der er nem at træne med, men omvendt ikke en hund der har et ENORMT aktiveringsbehov... What to do? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej :)

 

Med de ting du beskriver vil jeg klart anbefale en jagt golden eller en labrador. Jeg var selv i tvivl om hvilken af disse to jeg skulle vælge da jeg for 10 måneder siden skulle have ny hund. Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad der gjorde udfaldet for mig. Jeg tror måske at jeg var meget vild med golden´s sind og jeg synes det er en smuk hund.

Min jagtgolden er aktiv og jeg bruger ham til træning. Han har lige haft en pause på en måned med ro, fordi han har haft vokseværk. Han var faktisk forholdsvis nem selvom han ikke måtte få motion overhovedet. Selvfølgelig vil han lege mere med os osv. men han var ikke fuldstændig umulig.

Det er selvfølgelig en hund som skal motioneres og aktiveres, men det er retrieverne i det hele taget. Udstillingsgolden er en mere lad hund, og jeg tror at du vil risikere at den ikke vil med ud og løbe så meget, og hvis du en dag vil træne med den, vil du nå dertil hvor den er træt og ikke gider mere. Det gør du ikke med en jagt golden - den bliver ved til du stopper den. Det synes jeg personligt er fedt.

Så hvis du vil træne lidt med den (som jeg forstår at du vil under alle omstændigheder), motionere den (min får mindst en time om dagen i et grønt område, dog i en flexline og kun fri i et lille indhegnet område, hvor han lige kan strække ud, for hans øre er til pynt for tiden), så vil jeg helt klart anbefale en jagt golden :)

Så har du også muligheden for at vil noget mere på længere sigt hvis tiden og lysten kommer til det :)

 

Held og lykke med jagten på din nye hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...