Hop til indhold

Ninja og sterilisering - Skal/skal ikke?


Hewlett
 Share

Recommended Posts

generelt er der bare forskel på hvor lækre tæver er, steriliseret eller ej..

 

min den ene er overlækker, altid. Sterilisation har så hjulpet lidt.

 

Den anden kan nærmest være til træning i højløbsk tilstand uden hanhundene opdager det og udenfor løbetiden er hun slet ikke interesant..

 

Jo, absolut. Men en tæve, der aldrig har fået kickstartet sine hormoner og er steriliseret før første løb har ikke nået at få den duft af tæve, ligesom kønsorganet og patter heller ikke har gennemgået den udvikling, som en løbetid medfører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
generelt er der bare forskel på hvor lækre tæver er, steriliseret eller ej..

 

min den ene er overlækker, altid. Sterilisation har så hjulpet lidt.

 

Den anden kan nærmest være til træning i højløbsk tilstand uden hanhundene opdager det og udenfor løbetiden er hun slet ikke interesant..

 

Jeg synes nu alligevel, at de begge to er nogle lækre vapsetøse. Uanset hvad de fjumsede hanhunde så mener. :-D:lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Jeg ville få det gjort. Men jeg er også tilhænger af neutralisering - ingen hemmelighed der :blink:

 

Det lyder da rigtig fint. Og god ide at få det gjort mens du går hjemme, så det er nemmere at holde øje med hende lige efter. :-)

 

Mht. at være kunde - det er helt op til jer. Vil I gerne have steriliseret Ninja hos Geneviève, så gør hun det gladeligt - også selvom I rutinemæssigt kommer hos en anden dyrlæge. Bare I har hendes sundhedsbog med, så er der ingen problemer der, I får bare en tid. Og i modsætning til nogle andre dyrlæger, så forsøger Geneviève aldrig at "overtale" nogen til at blive mere fast kunde hos hende. Det irriterede mig f.eks. vildt meget inden hun åbnede, at en anden dyrlæge i området, som jeg af of til købte foder hos, altid skulle og skal fable løs til mig og andre folk om at de skal bare komme hos ham altid, så fik de rabat (hvilket de ikke gør, han tager tværtimod ekstra penge for alt muligt og vaccinerer unødigt og sådan) og så vil han da liiiiige ordne det og det og det. Bryder mig ikke om den slags "sælgermanerer".

Så Ninja er mere end velkommen :-D.

 

Tager de fleste dyrlæger ikke folk ind, selvom de ikke er faste kunder? Det er jo en indtægt uanset :blink:

 

Hvilken dyrlæge var det? (unødig vaccine mm)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg ville få det gjort. Men jeg er også tilhænger af neutralisering - ingen hemmelighed der :blink:

 

 

 

Tager de fleste dyrlæger ikke folk ind, selvom de ikke er faste kunder? Det er jo en indtægt uanset :blink:

 

Hvilken dyrlæge var det? (unødig vaccine mm)

 

Jo da - har aldrig hørt om andet. Der er så bare nogle dyrlæger, som så vil forsøge at overtale folk til, at de da absolut skal "blive" hos dem og få alt gjort der. Og sikkert også nogen, der (måske usagt) vil rynke på næsen af, at nogen kommer og får lavet noget, mens de ellers holder sig til en anden dyrlæge for resten. I don´t know.

 

Mht. de unødige vacciner, så havde han f.eks. flere år i træk overbevist en kunde om, at hendes hund SKULLE have rabiesvaccination hvert år - selvom de aldrig rejste udenfor Danmark.

Og jeg har engang haft Bowie til en akut konsultation hos ham i weekenden (lørdag formiddag - kl. 12), hun havde fået betændelse i analkirtlerne, og Geneviève var ude og rejse. Han gav Bowie noget beroligende, så hun lissom var i en ultralet narkose, og så tømte han kirtlerne og rensede dem med noget antibiotika-creme som blev sprøjtet ind i dem. Så vågnede hun, mens hun lå i armene hos mig. Og så var det det - og hun fik lidt antibiotika og smertestillende med hjem. Det hele tog en halv time. Og han tog 2250,- for det. Men hævdede, at jeg skam havde fået rabat og hvad ved jeg.

Geneviève fortalte mig efterfølgende, at selv med weekendtakst og hvis hun gjorde det så dyrt, som hun overhovedet kunne, dvs. taget toppris for ALT, så kunne hun ikke få den behandling til mere end ca. 1400,-. Det var sidste gang, jeg nogensinde satte mine ben der. Det var hos Den Mobile Dyrlæge - som jeg havde som back-up, fordi jeg havde det ok med klinikken inden G. åbnede sit eget sted, der arbejdede hun nemlig for ham på deltid, og havde taget sig så godt af Charlie. Men når det er ham selv, så er han godt nok ublu med sine priser og sine behandlinger, også om de er nødvendige eller ej.

Han sagde også på et tidspunkt til mig, at hvis jeg tegnede en sygeforsikring for Charlie og var kunde hos ham, så var det ligemeget om det var hunden eller katten, han behandlede - så kunne han bare skrive det på som om det var Charlie. Det er jo forsikringssvindel, og jeg synes ikke om sådan noget - og en professionel dyrlæge skal da IKKE stå og opfordre folk til den slags.

På Værnedamsvej er vi holdt op med at henvise folk til ham akut, hvis Geneviève er ude og rejse for at behandle gadehunde med sin velgørenhedsforening. For når vores kunder så kommer hos ham, så taler han stolpe op og ned om, at de skam meget hellere skal være kunder hos ham, og han vil give dem rabat og dit og dat - og han sender dem indkaldelser til helbredstjeks og vaccinationer selvom de ikke er faste kunder hos ham. Bare fordi han jo har fået deres oplysninger i forbindelse med en enkelt konsultation. Det synes jeg er SÅ groft. En ting er, at det kan være fint nok at give ens oplysninger i forbindelse med en operation eller sådan, så der bliver lavet en journal som altid kan hentes frem, hvis kunden har brug for det sidenhen. Men at bruge de oplysninger til at forsøge at holde på kunder, som ellers er glade for at komme andre steder, det er dårlig stil.

 

Og undskyld - det er Off Topic i denne tråd. Men nu spurgte du jo, Missing, så svarede jeg bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...