Hop til indhold

Alene hjemme problem, gammel hund

Gæst Stark
 Share

Recommended Posts

Så blev jeg endelig medlem istedet for at sniglæse :)

Jeg står i et lidt øv problem.

Jeg har en Schæfer på 7 år der er vant til at blive afleveret hos mine forældre om morgenen og hentet om eftermiddagen, grunden til dette er min mor har mødt sent så det har passet med at hunden blev afleveret kl 7 og var sammen med min mor til kl 9 og derefter blev hentet kl 16, ingen problemer der.

Nu har mine forældre imidlertid solgt huset og flytter derfra om 2 uger, jeg har fra jeg fik besked om flytningen trænet med hunden i at være alene hjemme i min lejlighed men dens svar på det er at hyle og hoppe op af døren nonstop efter 10 minutter. Satte et webcam op for at se hvad den lavede og den er på ingen måde i ro, den hopper op af døren, gør, ligger sig ned i 5 min og så starter den forfra med at lave larm og vandre rundt.

Spørgsmålet er så om jeg evt skulle prøve at give den noget evt Zylkene, DAP og så sætte hårdt mod hårdt da jeg ikke har tiden til at begynde alene hjemme træning forfra som da den var hvalp. Ved udemærket godt det ikke er det optimale.

Som sagt kan den sagtens være alene hos mine forældre i flere timer uden problemer der sover den bare, men hos mig er det et kæmpe no go.

Forslag modtages med kyshånd :)

På forhånd tak for svar.

Redigeret af Stark
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for forslag begge to.

Ja har prøvet med en radio og trøje og intet af det virker. Vil mere kalde det et 50/50 alene hjemme problem da hun ingen problemer har hos mine forældre men hos mig er det bare no go, det er hoppe op af døren og gø hvert 10 minut. Set ibagklogskabens lys skulle hun aldrig have været passet deroppe fra start af men dengang syntes det er være en god løsning. Har overvejet om et anti gø halsbånd ville være en løsning, altså at hun får et citron pust hver gang hun gøer og efter et stykke tid mister interessen ved at stå ved døren og gø eftersom jeg ikke kommer og henter hende af den grund og at citronen ikke er hendes yndlingsduft.

Ved udemærket det bedste ville være at træne hende til at være alene hjemme her hos mig med få minutter af gangen men har ikke tiden til det, har arbejde 8 timer om dagen og ingen ferie før engang på den anden side af sommer. Så er der nogen der har et bud på om et sådant halsbånd ville virke eller evt erfaringer med det? For missionen skal lykkes, vil på ingen måde af med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites