Hop til indhold

Hundeluftning omkring Fjellerup Strand (Norddjurs)


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi skal på ferie en uge ved fjellerup strand, og vi glæææder os..

 

Der er jo dejlige udendørs muligheder, og jeg havde faktisk håbet at der var en hundeskov i nærheden, men nu har jeg lige tjekket og det ser ud som om der slet INGEN hundeskove er på hele "næsen" ??

 

Kender i evt. herinde nogle gode steder hvor man kan have hunde løs, indhegnet?

 

Sagen er den at mine forældres hund ikke kan rende løs, og jeg synes jo det ville være synd at de ikke kunne rende og lege sammen...

Jeg overvejer om vi "bare" skal se om vi kan få en kæde som hun kan være bundet i evt.... Men jeg ved ikke om det vil hæmme hendes leg.. Hun er i forvejen gammel og ufattelig svær at få til at gide at være aktiv (udover når hun ser sit snit til at stikke af!)

 

Nå.. men nogen herinde som kender steder deroppe omkring som er indhegnet og hundevenligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender kun et sted, men det er i Randers.

 

ja, det er nemlig også det tætteste på.. Men det er alligevel 3 kvarters kørsel.. Og min mors hund er SÅ køresyg :(

 

Vi har overvejet at tage hende med til Solbjerg og det er 10 mins kørsel og allerede der bliver hun super dårlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg selv på Djursland og nej der er INGEN hundeskove på hele djursland. Desværre, savner tit en. Mange siger " jamen så har i jo de dejlige strande" ja og det er skønt, men kun til 1 april , så er det ikke sjovt mere.

 

 

Der findes hellere ingen åbne hundeskove eller grønne områder eller pladser hvor hunde må gå løse. Vi har meget smuk natur her på Djursland, men desværre er der ikke levnet noget til os der gerne ville gå løs med vores hund. :megaked: og jeg synes naturen er smukkest når hunde render løse rundt og har det sjovt. Det er jeg vidst desværre den eneste der synes.

 

 

Men stikker hunden sådan rigtig af uden nogen sinde at komme tilbage igen ??

 

Jeg var nede ved vandet i dag og jeg mødte ikke en levende sjæl i den time jeg var der, og der er masser af strand og plads, så hvis hunden ikke stikker af som i stikker af, men blot løber langt i forvejen, så tror jeg du ville kunne finde en del god plads på stranden hvor i ikke genere nogen. Men generelt er det desværre sådan at hvis man ville have sin hund løs på lækre indhegnede eller åbne hundeskove eller arealer til løs hund, ja så er det hvert fald ikke djursland man skal komme til. Æv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja deres hund stikker desværre af :(

 

Men Dexter stikker ikke af, så han kan jo sagtens få lov at nyde vandet som jo er lige ved siden af.. Og da det er i februar måned, så håber jeg lidt at ingen gider være der :lol: (udover evt andre hundeejere!)

 

Han er også en af dem som kan finde på at rende lidt langt væk hvis man ikke husker at stoppe ham, men han løber ikke væk (endnu i hvertfald!!!)

 

Om ikke andet så må vi købe en mega lang line til min mors hund og så kan hun have den på... Lige PT bruger de en flexi line, men jeg havde overvejet om vi skulle købe sådan en longerings line, men jeg synes ikke at kunne finde dem længere end 8,5 m... Og vi har lige nu en sporline eller sådan noget som er 15m... Problemet med den er bare at håndtaget er elendigt og super ubehageligt, specielt hvis hunden trækker bare en anelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja deres hund stikker desværre af :(

 

Men Dexter stikker ikke af, så han kan jo sagtens få lov at nyde vandet som jo er lige ved siden af.. Og da det er i februar måned, så håber jeg lidt at ingen gider være der :lol: (udover evt andre hundeejere!)

 

Han er også en af dem som kan finde på at rende lidt langt væk hvis man ikke husker at stoppe ham, men han løber ikke væk (endnu i hvertfald!!!)

 

Om ikke andet så må vi købe en mega lang line til min mors hund og så kan hun have den på... Lige PT bruger de en flexi line, men jeg havde overvejet om vi skulle købe sådan en longerings line, men jeg synes ikke at kunne finde dem længere end 8,5 m... Og vi har lige nu en sporline eller sådan noget som er 15m... Problemet med den er bare at håndtaget er elendigt og super ubehageligt, specielt hvis hunden trækker bare en anelse!

 

En longe findes også kun i 8,5 meter. Jeg har aldrig set en længere longe hvert fald, og har da med heste at gøre næsten hver dag.

 

 

Jamen jeg giver dig ret i at sporline er ubruglige, de er lange , de er tunge, håndtaget er elendig og særlig hvis hunden trækker, og kommer man i nærheden af krat og buske, så kan man bruge hele turen på at vikle sig ud igen.

 

Jeg har en i nylon på 10 meter til Teitur, men jeg bruger den aldrig ,fordi den er tung når den bliver våd, man får brandsår på hænderne og så render han jo konstant ind i krat og buskas og den hænger fast og nej nej nej, hader dem.

 

 

Hvad med en tørresnor ?? Men kan købe sådan nogle i brugsen, de er lidt plastik/lednings agtige og fås i op til 45 meter og de er nemlig så tilpas stive at de ikke kan sno sig rundt om hundens ben og lave brandsår bare sådan uden videre. De vejer ingenting, men er tilgengæld også sværer at binde knude på, her er stips en god ide, lave en lykke og så afslutte den med stips, så man danner et håndtag og nede ved selen eller halsbåndet, stikke den igennem og afslutte med en strips.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...