Hop til indhold

Første løbetid - lige et par spørgsmål


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Martha er i sin første løbetid nu. Hun klarer det så fint:5up:. Har dog lagt mærke til følgende:

- hendes appetit fejler ikke noget, tværtimod faktisk så virker hun mere sulten.

- hun drikker temmelig meget - mere end normalt.

- hendes humør er som det plejer, bortset fra idag hvor hun har gået og snakket mere end normalt.

 

Nu er det efterhånden længe siden, jeg har haft en hund i huset, som var i løb (Hayly blev steraliseret efter hendes første løbetid, så der var vi kun igennem en). Er ovenstående meget normalt? Specielt det med vand-drikkeriet.

 

Derudover så skal der ikke komme gæster på besøg pt, for her ligner jo et blodbad:-D. De første dage blødte hun ikke så meget, så der var det minimalt, hvad vi måtte tørre op, men i disse dage bløder hun noget mere, så der kan hun ikke holde det nede selv, så vi har blodspor igennem hele hytten.

Men vi synes hun klarer det så flot, så vi overlever nok også den smule ekstra rengøring:-D.

 

Og så lige til sidst: hold fast hvor hun ændrer udseende nu. Hendes hoved bliver pludselig bredere og mindre hvalpet at se på. Kan det virkelig passe på så kort tid, at man lægger mærke til de ændringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sagtens der kan ske store forandringer med en hund i den størrelse på kort tid.

 

Vanddrikkeriet får mig straks til at tænke livmoderbetændelse, men hvis hun bare drikker lidt mere, så er hun nok bare tørstig.

 

Nyd hende, Petrine blev rablende vanvittig og var ikke til at holde ud, så det lyder da godt, hvis psyken er stabil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med det øget vand-drikkeri bekymrer mig også. Men hun viser ellers ingen tegn livmoderbetændelse - det er rent blod, som kommer ud og hun lugter ikke deromme fra. Har hele aften søgt på internettet, for at se om øget vandindtag er normalt, og har heldigvis fundet en side, hvor der står, at det er meget normalt med øget vandindtag samt øget tissetrang - de 2 ting hænger jo ofte sammen:-D.

 

Ja der skal åbenbart mere til at slå sådan en madamme ud - ingen hysteri her:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

bortset fra det urolige/stressende:-D

 

Jeg har læst en af Ninjamors artikler - hvor hun beskrev det ret så fint - men jeg kan selvfølgelig ikke huske det. Men noget med "højt motiveret" (det handlede om at gø under træning vist?) - altså Luna's startknap er bare trykket halvvejs ned under hendes løbetid, så vi skal sådan lige sænke farten i vores bevægelser - for hun er KLAR. Og så henter hun bare lidt flere sokker end når hun ikke er i løb og hilser lidt mere voldsomt/længere med højere lyd på - mere er der ikke i det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...