Hop til indhold

Foder til kastreret aktiv han hund


Linda
 Share

Recommended Posts

Selvom kaos er en meget aktiv herre så har jeg lidt på fornemmeren vi skal holde øje med hans vægt!!! Synes han er blevet lidt fast i det.. og det vidst ikke kun muskler :oops:

 

Kunne selvfølgelig reducere ham i foder men jeg ku måske også give ham et light foder??

 

hvad ville i gøre og så skal jeg nok blive bedre til at bruge hans egen foder ration som guffer og ikke købe dyre fine snacks som jeg synes ser lækre ud :genert:

 

 

Vi fodre med olivers og de har også en light udgave..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Light-foder er fyldt med kulhydrater, som jo bekendt feder.

 

Jeg har selv en kastrat. Han har altid bare fået "almindeligt" foder - Dog har han aldrig fået så meget, som producenten foreskriver.

 

Hvis du gerne vil bruge et godt foder uden for meget fedt i, vil jeg anbefale dig at kigge på Wolfsblut Cold River, Dark Forrest eller Wild Duck.

Link til indlæg
Del på andre sites

Light-foder er fyldt med kulhydrater, som jo bekendt feder.

 

Jeg har selv en kastrat. Han har altid bare fået "almindeligt" foder - Dog har han aldrig fået så meget, som producenten foreskriver.

 

Hvis du gerne vil bruge et godt foder uden for meget fedt i, vil jeg anbefale dig at kigge på Wolfsblut Cold River, Dark Forrest eller Wild Duck.

 

 

Oki et af mine "problemer" er også idet at jeg gerne vil have en aktiv hund som kan arbejde så tænker jeg at får han midnre fedt er det = mindre fedt..

 

Han får olivers nu og skifter helst ikke mærke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nu er jeg ikke lige bekendt med fedt indhold mv. i Olivers - men her i huset bliver foderet vejet af og så indgår dagsrationen som hovedmåltider men også som godbidder.

Af fedtfattige tyggeting kan man bruge kaninører f.eks. - skal han ikke have et helt øre kan det nemt deles i to dele med en skarp saks.

 

Det er ikke altid fedt indholdet i foderet der er synderen - men simpel hen at hunden får for mange kalorier samlet set - så det kan være det kan reduceres alene med at skære ned på de købte godbidder/tyggeting

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med olivers old and fit? jeg ved godt han ikke er gammel, men den har da så vidst jeg husker netop et højt protein indhold og lavt fedt indhold, så prøv da at spørge olivers om den kunne bruges?

 

 

det kunne måske være en mulighed :-) Tak.

 

Det sku mærkeligt de andre 2 har altid været til den slanke side helt stressende at ha en hund som måske ku udvikle sig i en uheldig drejning hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...