Hop til indhold

Hundepleje - hvor meget, hvor tit?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg gør alt efter behov. :oops: Både børstning (gør jeg dog hver dag når hun fælder stort) og klipning af negle. Hendes bentyggeri klarer hendes tænder.

Eris er meget katteagtig og sørger selv for at holde sig ren osv. Rensning af øre kan dyrelægen klare ;) Hun hader vand og bade, så det sker næsten aldrig (hendes pels er også skidtafvisende).

Ingen tvivl om, at hvis hun var generet af noget, så blev det fixet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Bad efter behov, ca. en gang hver måned til halvanden. Mindre nu, hvor vejret er bedre.

 

Han bliver dagligt tjekket for tæger, kigget ører og tænder, og nulret negle (men han lærer nok aldrig at kunne lide at få dem klippet, øv).

 

Hvis han lige har lidt mudder i pelsen, opløser jeg det med en fugtig klud.

 

 

Pt. bliver han børstet dagligt, da han er ved at fælde til forårs-/sommer dress, men normalt er det bare en gang i ugen som hygge, mens han ligger i mit skød og ordner et griseøre eller noget andet, der stinker mine bukser til. :lun:

 

Han får ikke renset tænder, da han eeeeelsker tandrensnings-dimser og desuden er ved at skifte dem, så han tygger i alt og ordner det derfor selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Han er i øvrigt meget sirligt og bruger gerne et kvarterstid efter hver gåtur, til at ordne poter, ben og hale. Gerne siddende i vindueskarmen. Derfor tror en del på vores vej, at vi er indehavere af en mega-stor kat!! Haha. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lord Byron

Tifany (newfoundlænder) reder jeg igennem 3 gange om ugen og nærmest hver dag i denne tid for ellers ender pelsen bare på gulvet :S

Vi skal rense øre ca hver måned for hun laver meget ørevoks, hendes klør har vi ikke klippet endnu for hun slæber fødderne når hun går så det er jo nemt nok. Vi har haft hende i bad ca hver 3. uge og det er jo skønt når hun nu godt kan lide det :))

Vi tørre mule på hende nærmest hver gang hun har drukket for ellers har vi vand i hele køkkenet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...