Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Anbefal noget godt hvalpefoder..

Featured Replies

Besvaret

Hej,

Jeg er lidt i tvivl om Marlon trives på det foder han får nu, han har nemlig skæl i pelsen og det begyndte at komme da han begyndte at få det foder. Han kløer sig meget, men har ingen lopper.

I øjeblikket får han RC Labrador Retriever Junior, men han skulle eftersigende være en blanding af en labrador og schæfer så ved ikke om det er det helt korrekte at give ham, da dyrlægen mener han bliver større end en labrador.

Hvad kan i anbefale, som er i en nogenlunde prisklasse også? Har selv haft kigget på Arion og Acana, synes bare det er forvirrende når der er så meget på markedet.

Besvaret

Både Arion og Acana er ganske udemærkede.

Det er en jungle at finde det rigtige foder - og det foder, som er rigtigt til mine hunde, er nødvendigvis ikke det rigtige til andres hunde.

Min labradorhvalp får Olivers Large Breed start og fungerer fint på det.

Besvaret

Min hvalp er vokset op på Arion og Eukanuba Large Breed med tilskud af lakseolie. Egentlig synes jeg hendes mave fungerede bedst på Eukanuba. Nu får hun Orijen Puppy BARF, men det er ho halvdyrt.

Generelt kan der i øvrigt være en del at spare ved at købe foder i Tyskland - når du har fundet noget der fungerer:-)

Besvaret

Min svigermors hund har haft skæl og overdrevet fældning i nu 7 år. Hun har før kun fået RC for steriliseret hunde. I novembers fik jeg hende over på Acana - hendes fældning er nærmest væk, og skæld er der ikke flere af :-) Sikke et hit!

Lige da hun skiftede fik hun et tilskud af B12 vitamin for hurtigt at stabiliserer huden. Fiskeolie er hun også begyndt at få, men får det ikke fast, da hun hurtigt tager på af det - fiskeolie er alletiders til en tør hud.

Acana og Olivers hvalpefoder vil jeg gerne anbefale :-)

Olivers fik min da hun var hvalp. Acana vil jeg nok bruge på den næste jeg skal have ...

Du skriver han kløer sig. Det kan skyldes frosten der får skællende frem. Du skal doge være opmærksom på det kan skyldes begynde foder allergi.

Kylling, oksekød, ris, hvede, majs og soja er nogle af de mest almindelige allegener. Jeg ville personligt (og gør det da også) vælge et produkt der ikke indholdte disse ting ....

Hvor gammel er han? Hvis han er tæt på kønsmodningen, kan du skifte til et all-stage-in-life foder i stedet for et hvalpefoder. Det giver dig lidt mere at vælge imellem ...

Besvaret

Jeg har ikke et bud på hvilket foder du skal vælge - det er en jungle og det nogle anbefaler passer ikke altid til ens hund. Det kan derfor godt udvikle sig til noget af et eksperiment. Men da du har en race der bliver stor ville jeg nok kigge på et junior foder eller et all stage foder, så din hvalp ikke får nogle vokse skader. Mine beagler er vokset op på et all stage foder - ved at vælge moderat fedt indhold vil man også kunne sikre at hunden ikke får anlæg til fedme senere i livet.

Besvaret

Har kigget på denne hundefoder fra hundeogkattefodershop, det hedder PROformance large breed puppy.

Kan ikke sætte link ind da jeg ikke har postet 25 indlæg endnu.

Ser det fornuftigt ud?

Besvaret
Har kigget på denne hundefoder fra hundeogkattefodershop, det hedder PROformance large breed puppy.

Kan ikke sætte link ind da jeg ikke har postet 25 indlæg endnu.

Ser det fornuftigt ud?

Umiddelbart er det ok. Det kommer nok an på hvor "hellig" man er. Jeg ville ikke vælge det. Her er forklaringen:

eg er ikke voldsom hellig omkring det at fodre helt kornfrit, men plejer gerne at holde mig til kun en kilde - her har du tre; ris, havre og byg. Alle er dog fremragende kilder til kulhydrat og er udemærket i et foder. For mig ville der bare været for meget korn hvis man ligger det hele sammen.

Noget andet er at der er "NATURLIG KYLLINGESMAG" tilsat produktet. Hvad pokker er det? Noget kunstig fremstillet kylling, boullion eller hvad? PAS!

:vuf:

Besvaret

Puuh ja det kan jeg godt se.. det er så forvirrende..

Nå men har besluttet mig for at det bliver Arion large breed puppy:) koster 350 kr. for 15 kg ved avifauna, så det er til en overkommelig pris og ingredienserne ser også okay ud.

Besvaret

Jeg har købt PROformance som du linker til, min hund vil gerne spise det og der er ikke så meget afføring, så hun må jo optage det ret godt :hmm:. Men vil da gerne om der er nogle fodereksperter som kan rådgive omkring/fortælle forskellen på dette foder og så Arion??

min Hund er en Irsk ulvehund, så der er noget en del at tage hensyn til i forhold til ikke at overvokse:blink:.

Besvaret
Jeg har købt PROformance som du linker til, min hund vil gerne spise det og der er ikke så meget afføring, så hun må jo optage det ret godt :hmm:. Men vil da gerne om der er nogle fodereksperter som kan rådgive omkring/fortælle forskellen på dette foder og så Arion??

min Hund er en Irsk ulvehund, så der er noget en del at tage hensyn til i forhold til ikke at overvokse:blink:.

Sådan lige når man læser deklarationerne i de to foder typer - så ligner de hinanden en del. Jeg læser ikke den store forskel - fælles for dem er at der efter min mening er for meget "fyldstof" i - herunder ris, majs, havre mv.

Jeg mener ikke det er nødvendigt at komme 3-4 forskellige kulhydrat kilder i et foder.

Udover det er det stort set kun kødkilden der er forskellige - lam i det ene og kylling i det andet.

Der skal selvfølgelig tages højde for at en stor hund ikke vokser for hurtig - jeg ville jo nok selv foretrække et all stage foder - men sådan er der jo så mange meninger.

Besvaret

Der skal selvfølgelig tages højde for at en stor hund ikke vokser for hurtig - jeg ville jo nok selv foretrække et all stage foder - men sådan er der jo så mange meninger.

Jeg overvejer stærkt i øjeblikket at købe Wolfblut hjem, så begge hunde kan få det samme..

Acana puppy large breed vs Dark forrest, wild duck og cold river, så er der faktisk mindre råprotein i WB..

Jeg synes bare der er for lidt fedt i til en hvalp

Er jeg helt forkert på den?

Besvaret
Jeg overvejer stærkt i øjeblikket at købe Wolfblut hjem, så begge hunde kan få det samme..

Acana puppy large breed vs Dark forrest, wild duck og cold river, så er der faktisk mindre råprotein i WB..

Mine hvalpe er vokset op på all stage foder typer - dvs. foder med 9-10 % fedt - Hvalpen får alt hvad den har behov for - faktisk har hunde "kun" behov for at få tilført 5 % fedt til deres foder, som voksne. Mange foder producenter tilfører mere fedt fordi det er en billig løsning. Derfor skal man også være obs på hvilket fedt der kommes i foderet.

Jeg gjorde dog det i den værste vokse periode omkring 4 måneders alderen at jeg tilførte foderet lidt Biomineral (luposan) - de vokser sååå hurtig lige i den periode og så skal det hele jo kunne følge med.

Jeg har brugt foder som Lupo Natura og Markus Muhle som jeg har vekslet i mellem.Dette skyldes så også primært at to af mine hunde har Colitis og derfor skal fedt indholdet også være noget lavere. Mange maveproblemer opstår som følge af for højt fedt indhold. Protein indholdet bør man også passe lidt på med, da ikke alle hunde trives på højt protein indhold. Det kan i så fald give maveproblemer på sigt fordi hunden ikke kan nedbryde det høje protein - i følge anvisninger fra AAFCO er et fedtindhold på 5 % angivet for voksne hunde og 8 % til hvalpe. Protein angives til 18 % for voksen og 22 % for hvalpe - så skal din hvalp have eks.vis wolfsblut skal du måske vælge wide Plain, Duck eller lign da proteinet er lidt højere.

Wolfsblut er et godt foder - jeg fodre selv med Cold River i øjeblikket og det går fint da det passer til at Charlie så småt er senior og de andre to har maveproblemer.

Besvaret

Jeg overvejede om Maggie skulle have WB fra start, men gik fra det igen og valgte Olivers i stedet for. (det står nu også i kontrakten, at jeg skal ...)

Når Maggie bliver 12 måneder og skal på voksenfoder, bliver det WB. Så er de nemlig på det samme.

Besvaret

Hvalpe i vækst skal have masser af fedt og protein af god kvalitet. Her i huset bruger vi ikke hvalpefoder da de fleste har en forkert energifordeling (ALT for meget kulhydrat og for lidt fedt og protein). Vi fodrer med GourMix og tilfører ekstra fedt og lidt råt i vækstperioden (og ben, men det er en selvfølge i mine øjne at give sine hunde kødben). Frslag till matsedel Dette er et interessant link om betydningen af fodring i forhold til HD.

Besvaret
Jeg overvejede om Maggie skulle have WB fra start, men gik fra det igen og valgte Olivers i stedet for. (det står nu også i kontrakten, at jeg skal ...)

Når Maggie bliver 12 måneder og skal på voksenfoder, bliver det WB. Så er de nemlig på det samme.

Cody blev også fodret med Olivers fra fødsel til for nylig..

Men selv om min opdrætter fodrer med Olivers, så er mor og børn fodret med RC.. Mor's mave kunne slet ikke Olivers,så der skulle findes en hurtig løsning. (Hun bor normalt hos en anden)

Besvaret

Jeg bruger Royal Canin Medium Junior, og derudover får han råt kød, kallun, ben osv. som supplement. Han er flot med fin pels osv. så jeg skifter først, når han er fyldt et år. Så skal han barfes.

Besvaret

Kan se i snakker meget om et all stage foder.. hvad kan det f.eks. være af mærker osv?

Besvaret
Kan se i snakker meget om et all stage foder.. hvad kan det f.eks. være af mærker osv?

Taste of the wild

Wolfsblut

Golden eagle

Markus Mühle

Lupo natural