Gæst Zippy Skrevet Februar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2012 Min kæreste og jeg har været sammen længe og besluttede os for at få en hund. I slutningen af juni kørte vi ned efter en 9 måneder gammel pomeranian. Han havde gået sammen med sin bror og den dame som havde dem. I starten var der ingenting, det var mig der gjorde alt med den. Min kæreste gik med på nogle af turene. Hunden var glad for ham, men har trukket sig væk nu. Han har skældt den ud nogle gange, men er flere måneder siden. Vi har gjort således at han give mad og godbider (gør han meget) og går med om eftermiddagen og aften. Når min kæreste kommer hjem fra arbejde er der intet, hunden hilser glad og når vi går tur, er det min kæreste der slipper ham løs og kaster bold med hm, hvilket hunden elsker. Men når vi er hjemme, vil han ikke rigtig snakke med min kæreste, halen falder og han dukker sig, når min kæreste vil lege med ham, virker hunden trist og vil ikke rigtigt og kigger meget op på mig. Hvis jeg sætter mig ned og leger, bider han efter mine finger i leg og styrter afsted efter legetøjet. Min kæreste prøver at lave lys stemme og snakke sødt og legende til hunden, alligevel virker han utryg. Ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, det er begyndt at gå udover forholdet:( Det skal lige siges af min hund er en hanhund, han er ikke som andre pomeranian: han gør ikke, han elsker mennesker og er lidt utryg og stille når vi møder andre hunden. Vi har derhjemme byttet om på rollerne så det er mig der giver kommandoer og er streng og min kæreste der er sød og legende, nogle gange virker det, men meget sjældent!! PLEASE HJÆLP MIG! Hvad skal jeg gøre ? På forhånd tak. Hilsen den ulykkelige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2012 Velkommn til Min kæreste og jeg har været sammen længe og besluttede os for at få en hund. I slutningen af juni kørte vi ned efter en 9 måneder gammel pomeranian. Han havde gået sammen med sin bror og den dame som havde dem. I starten var der ingenting, det var mig der gjorde alt med den. Min kæreste gik med på nogle af turene. Hunden var glad for ham, men har trukket sig væk nu. Noget er der sket, en hund trækker sig ike bare tilbage fra en person uden årsag. Han har skældt den ud nogle gange, men er flere måneder siden. Vi har gjort således at han give mad og godbider (gør han meget) og går med om eftermiddagen og aften. Når min kæreste kommer hjem fra arbejde er der intet, hunden hilser glad og når vi går tur, er det min kæreste der slipper ham løs og kaster bold med hm, hvilket hunden elsker. Men når vi er hjemme, vil han ikke rigtig snakke med min kæreste, halen falder og han dukker sig, når min kæreste vil lege med ham, virker hunden trist og vil ikke rigtigt og kigger meget op på mig. Hvordan reagerer du i situationen? Er du og din kærestes legebevægelser og kropsholdning den samme? Når hunden ikke vil lege med din kæreste går du så i gang med leg? Hvis jeg sætter mig ned og leger, bider han efter mine finger i leg og styrter afsted efter legetøjet. Min kæreste prøver at lave lys stemme og snakke sødt og legende til hunden, alligevel virker han utryg. Ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, det er begyndt at gå udover forholdet:( Det skal lige siges af min hund er en hanhund, han er ikke som andre pomeranian: han gør ikke, han elsker mennesker og er lidt utryg og stille når vi møder andre hunden. Vi har derhjemme byttet om på rollerne så det er mig der giver kommandoer og er streng og min kæreste der er sød og legende, nogle gange virker det, men meget sjældent!! PLEASE HJÆLP MIG! Hvad skal jeg gøre ? Besvare nogle spørgsmål først Hvor sover hunden, ligger han og putter i sofaen og sengen uden problemer? Hvad hvis din kæreste rører ham, når han ligger? Kan din kæreste løfte ham op uden problemer? Der er et væld af mulige forklaringer lige fra måden at se på hunden, forkert reaktion fra jer til at have nevet den under et løft mv. Så mere info tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Februar 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2012 Min første tanke er om han er kommet til at gøre ham noget? F.eks. ramme ham med en pude, sætte sig på ham, træde ham over poten... Et eller andet som måske virker ubetydeligt, men kan have skræmt ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zippy Besvaret Februar 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2012 Tusind tak for svaret og fordi du vil bruge din tid på det! Hvordan reagerer du i situationen? - Jeg sidder enten ved siden af og leger ikke med, eller sidder på en stol med ryggen til og laver lektier eller andet. Jeg gør ikke rigtig noget. Er du og din kærestes legebevægelser og kropsholdning den samme? - Hmm. Vi prøver, altså min kæreste er god til at gøre tingene som jeg gør det. Med det samme legetøj og nusseri. Jeg er ikke klar over om det for hunden er mere voldsomt, men det ser ikke sådan ud. Når hunden ikke vil lege med din kæreste går du så i gang med leg? - Nej gør jeg ikke. Jeg går eller lader som ingenting og min kæreste går også. Besvare nogle spørgsmål først Hvor sover hunden, ligger han og putter i sofaen og sengen uden problemer? - Han sover i en hunde transportbur af stof under et nat bord, han har eget tæppe og nogle bamser,buret er altid åbent:) Hvad hvis din kæreste rører ham, når han ligger? - Han ligger sig som regel på ryggen, men forsigtigt og hvis jeg kigger på ham, kigger han på mig i stedet for at nyde det:s Kan din kæreste løfte ham op uden problemer? - Ja der er slet ikke noget der og han kommer næsten også altid når min kæreste kalder. Lige nu er han mega glad for min kæreste og vil lege, men det vender så hurtigt. om en halv time og de næste fire dage er han måske som jeg beskrev ham. Han er meget mere som jeg beskrev ham end som nu, hvor han er glad og livlig. Han har lige fået en bold af min kæreste, måske har det noget med det at gøre:) Endnu engang tusind tak ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zippy Besvaret Februar 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2012 Min første tanke er om han er kommet til at gøre ham noget? Tusind tak for hjælpen og at du gider bruge din tid på at hjælpe! F.eks. ramme ham med en pude, sætte sig på ham, træde ham over poten... Et eller andet som måske virker ubetydeligt, men kan have skræmt ham... Hmm. Altså min kæreste har skældt ham ud i starten og har taget fat i ham engang, men det er meget lang tid siden! Synes bare det er mærkeligt, at det kun er nogle gange, men oftest, at han har den adfærd. F.eks. når min kæreste vil lege med ham, går hunden oftest ud og spiser eller vender ryggen til ham eller lader som ingen ting:s Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2012 Jeg ville forsøge at vende biledet ved selv at bakke lidt og lade min kæreste gå ture alene med vapsen og tage sig af ham. Ingen tilbud om leg fra kæresten og prøve at tage det helt afslappet. Med nandre ord skal din kæreste prøve at ignorere hunden udover at gå ture, fodre mv. og så se om hunden ike kommer af sig selv. Hunde kan være ligesom små børn børn når de mærker en person har et intenst ønkse om at komme i kontakt med dem og vælge dette fra. Da det har haft fungeret må der være sket noget, det er bare ikke til at vide hvad det er og derfor heller ikke hvad man kan gøre ved netop dette. Det behøver overhovedet ikke være noget din kæretse har kommet til at gøre men noget der er sket i forbindelse med kontakt med din kæreste, f.eks kan en forskrækkelse samtidig med kontakt få en hund til at tro, at personen den havde kontakt med var skyld i det der forskrækkede den. Din kæreste skal ikke se direkte på hunden (hvad hedder hunden?) og ikke kontakte ham ved at lirke og lokke. Det sidste kan få alle arlarmklokker til at ringe hos en hund for lokker man, er der nok noget farligt lige om hjørnet. Det må være hårdt og uforståeligt for din kæreste at se på, at hunden fuldt ud accepterer dig, men ikke ham selv. Især når relationen har haft fungeret. Når det kun er ind imellem, og uforudsigeligt hvornår hundens afstandstagen starter, kan der være en fysisk årsag, det vil en hundekiropraktor og evt. en dyrlæge kunne afdække. Hvis en hund af en eller anden årsag har mindsket tillid til en person, vil den vise dette tydeligt på dage, hvor den har smerter eller ømheder på grund af en gammel skade. Sådan en skade kan være lille og ikke til at få øje på, men kan alligevel give smerter hos en hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts