Hop til indhold

Natlige tissetåre - hvad er bedst??

Gæst Bernerfan
 Share

Recommended Posts

Gæst Bernerfan

Jeg har denne her skønne Berner-hvalp på godt 4 måneder; Basil, som jeg elsker overalt på jorden. Indtil for 1½ uger siden cirka stod jeg op én gang om natten for at lufte ham og så selvfølgelig igen om morgenen, når vi stod op. Men da han så valgte at sove igennem 2 nætter i træk, tænkte jeg. "Aha, nu er han parat til at klare sig om natten og sove igennem!" :banan:

Jeg blev klogere.... :damn:

Se, det er nemlig sådan, at hvis Basil er VIRKELIG træt (dvs. hvis han har været med i byen og lege med andre hunde i minimum 2-3 timer) eller lignende, så snorksover han hele natten og holder sig fint tør.

Men, men, men... sædvanen er desværre, at der konsekvent ligger en sø på gulvet (og jeg skulle hilse at sige, at sådan en ikke er lille, når den stammer fra en Berner-dreng på knap 30 kg.), som jeg kan værsgo at tørre op, når jeg står op om morgenen... SUK... :???:

Spørgsmålet er så: Bør jeg gå tilbage til at lufte ham en gang om natten, så det ikke bliver en vane for ham at stå op og tisse indendørs?? Eller vil det gå over af sig selv, når han engang bliver så gammel, at han kan finde ud af at holde sig, også selv om han vågner i løbet af natten og går lidt rundt??

Han er mere eller mindre renlig i dagstimerne, når vi er hjemme hos ham. Når han skal være alene hjemme i flere timer ad gangen, sker der selvfølgelig uheld endnu...

Det kan bare godt bekymre mig, at han selv om han nu er 4 måneder gammel, og jeg har været super duper omhyggelig med renlighedstræningen, stadig virker fuldstændig ugeneret af at efterlade både småt og stort på gulvet indendørs??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Nej, Pinpoynter, det kan han desværre ikke, som det er lige nu. P.t. sover Basil i stueetagen - vores soveværelse er på 1. salen, og da han jo ikke må gå på trapper, før han er fyldt et år, kan vi ikke tage ham med derop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det vil jeg prøve. :-)

Det virkede i hvert fald her :-) dog var det ikke om natten Charlie var utæt som hvalp, men om dagen.. Men metoden blev også brugt til at lære sove længe :engel: Som regel blev han tisset af omkring midnat, og så stod vi op kl 6 og var ude og tisse igen.. Nu bliver han tisset af omkring 22.00 og så står han som regel op omkring kl 9.00.. Selvom jeg har været oppe siden 7 :lol:

(undtagen i nat, da mente han dagen startede kl 2.30:rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites