Hop til indhold

Gå pænt OGSÅ npr der kommer søde mennesker


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan går pænt, hvis det går galt og han trækker, stopper vi op og 8 ud af 10 gange hjælper det.

 

Han er 22 uger og jeg forventer ikke 100 % "fri for træk".

 

Men, hvad gør man når hunden bliver hypper glad når den ser andre mennesker?

Sådan en hund kunne man godt blive lidt bange for, han ligner jo ikke ligefrem en på 22 uger :roll: (ihvertilfalde ikke når man ikke selv har hund/er vandt til hund).

 

 

Vi har snakket om at han skulle sidde hver gang der kom mennesker, men det bliver nok frustrerende......(tossede forældre)

Hvordan træner vi ham til at være ligeglad med andre mennesker, medmindre de tager kontakt til ham?

 

Bedre at begynde at lære ham det INDEN han bliver så stærk at jeg ikke kan holde ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan går pænt, hvis det går galt og han trækker, stopper vi op og 8 ud af 10 gange hjælper det.

 

Han er 22 uger og jeg forventer ikke 100 % "fri for træk".

 

Men, hvad gør man når hunden bliver hypper glad når den ser andre mennesker?

Sådan en hund kunne man godt blive lidt bange for, han ligner jo ikke ligefrem en på 22 uger :roll: (ihvertilfalde ikke når man ikke selv har hund/er vandt til hund).

 

 

Vi har snakket om at han skulle sidde hver gang der kom mennesker, men det bliver nok frustrerende......(tossede forældre)

Hvordan træner vi ham til at være ligeglad med andre mennesker, medmindre de tager kontakt til ham?

 

Bedre at begynde at lære ham det INDEN han bliver så stærk at jeg ikke kan holde ham.

Hundetræning :-)

 

Vi har samme problem og skal træne hilse næste gang.

 

Btw. den broholmer der var til træning er lige så forsigtig som du beskriver Aslan :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gjorde det med Oskar at når jeg så nogle komme i mod os, så tog jeg en håndfuld godbidder op ad lommen og fik hans opmærksomhed med en masse snak og ros. Jeg holdt hele tiden min opmærksomhed på hunden og øste gavmild ud af godbidderne samtidig med at jeg roste ham for at være så dygtig.

Det handler om at man skal være mere spændende end fremmede mennesker man møder.

 

En fordel er at have hundens opmærksomhed inden den får øje på den fremmede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Aslan går pænt, hvis det går galt og han trækker, stopper vi op og 8 ud af 10 gange hjælper det.

 

Han er 22 uger og jeg forventer ikke 100 % "fri for træk".

 

Men, hvad gør man når hunden bliver hypper glad når den ser andre mennesker?

Sådan en hund kunne man godt blive lidt bange for, han ligner jo ikke ligefrem en på 22 uger :roll: (ihvertilfalde ikke når man ikke selv har hund/er vandt til hund).

 

 

Vi har snakket om at han skulle sidde hver gang der kom mennesker, men det bliver nok frustrerende......(tossede forældre)

Hvordan træner vi ham til at være ligeglad med andre mennesker, medmindre de tager kontakt til ham?

 

Bedre at begynde at lære ham det INDEN han bliver så stærk at jeg ikke kan holde ham.

 

Ved at sørge for at han ikke får noget ud af sin forventning til disse mennesker.

Konsekvent sørge for at han ikke får kontakt til dem.

 

En blanding af "Nej, det skal vi ikke!" og belønning for ønsket adfærd, evt. lidt afledning - altså at du tager kontrol over situationen.

 

Beløn for ro og træn det til hudløshed, så det virkeligt sidder i ham at han ikke skal forvente noget af fremmede personer.

 

Når dette sidder bør du træne "hilse", så han har mulighed for at blive hilst på, f.eks. at han giver pote til personen, som så kan stryge ham på siden af hovedet - og slut.

 

Det er forventningen om kontakt som gør ham "vild" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Btw. den broholmer der var til træning er lige så forsigtig som du beskriver Aslan :ae:

 

 

Du henviste ikke lige hertil??

(nu skrev jeg trods alt med størrelse 7 :-P:-P:-P)

 

 

Måske det ligger til racen?

Da vi var på broholm slot, der gjorde jeg jo lige efter bogen, kiggede væk, knælede (jeg elsker regnbukser) og stak hånden hen til hunden, så fik jeg et ordentlig slik i øret og så satte de sig ned og ventede på at blive kløet - samme ting ved samtlige hunde jeg snakkede med!

 

Og præcis det samme Aslan gør, bort set fra at det er i et lidt andet tempo, og knap så roligt :mrgreen:

Og så kigger jeg ikke væk med Aslan :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...