Hop til indhold

Freja og mig


Gæst Frejas mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Frejas mor

Hej herinde. Dejligt med et sted hvor vi hundeejere kan hente bla hjælp og inspiration. Jeg har en vidunderlig tea cup yorkshire terrier tæve på to kilo og to år, som skal parres ved næste løb. Jeg har ikke før prøvet at have hvalpe, men til gengæld så mange andre dyrebørn. Jeg har kun dyrlægen at hente hjælp og ideer hos, så jeg forventer at dette forum vil være til stor støtte for Freja og mig. Jeg har naturligvis læst en masse, så jeg ikke er uforberedt til at klare det så godt som muligt. Når jeg har fundet ud af hvordan, kommer der billede af Freja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frejas mor

Ja, tvivler slet ikke på at der er både dejligt, givende men oss hårdt arbejde, men det gør jeg gerne. Hvalpene kan kun få skønt sind og stærkt sind, for både mor of far er sådan. Jeg vil beholde en pige, for jeg magter sagtens en hund mere og Freja er stadig yderst legesyg så har de hinanden at lege med, når menneske mor ikke gider eller ikke har tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Frejas mor

Tusind tal for jeres velkomster og hilsner :-) Freja har været på parrebesøg tre dage i et par timer af gangen. Han har været på rigtig mange gange, men de fleste gange har vi set at han slet ikke har været inde i hende og de har slet ikke hængt sammen. Hvad er jeres erfaring? Kan der komme hvalpe alligevel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke har været inde i hende overhovedet, så har der ikke fundet en egentlig parring afsted.

 

Når hun er klar kan det ses på at hun, når hun bliver presenteret for hannen vil lægge op til ham ved at hun villigt vil vende bagpartiet mod ham og slår halen til side. Det ligner faktisk en form for leg (parringsdans). Når de har set hinanden lidt an vil hun tillade ham at hoppe op bag på og udføre parringen. I nogle tilfælde (især hvis det er første gang for hannen) skal man hjælpe ham lidt med at ramme. Det går som regel hurtigt fra han trænger ind til selve parringen har fundet sted. Der sker nu det at de vil hænge sammen, det er helt naturligt og man skal nu prøve at holde dem begge i ro imens de hænger sammen så hunnen ikke render afsted med ham. Det tager somme tider lang tid (op til 20 minnutter. Det sker dog at de ikke altid hænger sammen. Dog kan der godt have fundet en befrugtning sted selv om de ikke hænger sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...