Hop til indhold

En lille opdatering - hj.lavet mad...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Synes da lige at jeg vil komme med en lille opdatering :-D

 

Jeg begyndte jo at give Kimba hjemmelavet med d. 11/8, for at se om det gjorde en forskel for hende, og om det kunne erstatte det tilskud min kiropraktor satte hende på (imod gær-mave). Og jeg er blevet positivt overrasket :blink:

 

Jeg var aldrig i tvivl om, at Kimba ville synes om maden - hun elsker mad. Hun har altid fået sit tørfoder som fodersøg, da hun ellers bare sluger det i en mundfuld! Det hjemmelavede får hun i skål, og hun spiser det hurtigt ja, men hun lader alligevel til at bruge tid på at nyde det mere, og sluger det ikke på samme måde.

Og hun virker mere mæt... der er altid plads til en ekstra bid, men hun er ikke så "elektrisk" som før... Jeg har faktisk oplevet at hun lå og sov ved siden af bordet mens vi spiste, noget hun aldrig har gjort før - hun har altid været klar til en lille bid hvis noget skulle falde af (selvom vi aldrig giver hende ved bordet!).

 

Jeg har efterfølgende også været hos kiropraktoren, og hun kunne også se en tydelig forskel.

Hun virker stadig slasket i det når man tager hende på maven, men det er grundet at hun er på vej i løbetid, og det skulle gå over når hun har været i løb. Ellers så ser vi på det bagefter...

Men det tilskud hun fik før, behøver hun ikke få mere, da det hjemmelavede godt kan erstatte det, og faktisk erstatter det rigtig godt, så det skulle jeg endelig blive ved med :-D

 

Og så synes hun også at Kimba virker mere rolig, og knap så hektisk... Hun er stadig et energibundt - sådan er hun bare. Men istedet for at vimse rundt mens vi snakkede (som hun plejer) så lagde hun sig bare ned og kiggede, slappede bare af :-D Og hendes pels var også blevet anderledes, ikke at den var grim/dårlig før, men der er sket en forandring :-D

 

Men vi er også enige om at Kimba stadig skal være på tørfoder, det hjemmelavede kan ikke dække hende ind med det hun har brug for alene, der skal tørfoder til. Så hun får samme mængde tørfoder nu, som før hun begyndte på hj.lavet, og så får hun tilsvarende gram i hj.lavet (tror I lige min hund synes det er en fest :banan:)

 

Så nu fortsætter vi med at koge og gøre ved i køkkenet :5up: Og jeg har lige investeret i en 8 liters gryde - vi har jo fået bunker af gavekort til brylluppet - og vi var enige om at sådan en gryde skulle jeg da ha´ :5up: inkl. en foodprocessor, så jeg ikke skulle rive alle de grønsager i hånden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåå jo forresten... De to andre skal da ikke bare se til, at Kimba smæsker sig i lækker hj.lavet mad... Så de får self. også :blink:

Caisar får samme mængde som Kimba, og han nyder det virkelig.

Ling derimod er lidt speciel... Han vil gerne have det hj.lavede - men jeg skal da bare lige tænke på at komme olie i hans, så nægter han fuldstændig at spise det. Så han får lidt for hyggens skyld - uden olie - og det passer ham fint... Men han er sq mærkelig, for han kan sagtens gå over og tjekke de andres skåle bagefter og lige slikke dem lidt hvis der skulle være lidt snask tilbage, og der gør det ikke noget at der er både olie og fiskeolie i, næ nej... men i hans egen skål, DER skal der bare ikke være andet end rent hj.lavet UDEN olie!!! Skøre kræ :roll: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst snevinter

Det lyder som om hundene har fået et menu kort de synes om :mrgreen: ...og, som jeg husker det, så er det så hyggeligt at kokkere for vovserne...man bliver holdt øje med :)

 

 

....hvad er det for noget med smør :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om hundene har fået et menu kort de synes om :mrgreen: ...og, som jeg husker det, så er det så hyggeligt at kokkere for vovserne...man bliver holdt øje med :)

 

 

....hvad er det for noget med smør :confused::mrgreen:

 

Jeg skal have back-up i køkkenet når jeg kokkere, for hvis jeg lige er nødt til at forlade køkkenet for at hente noget el.lign. så kan jeg være helt sikker på at Kimba nok skal komme på køkkenbordet :roll::oops:

 

Ling (han er jo min mors hund, og bor hos mine forældre - som bor 4 huse fra os) han har fået min mor med på, at han da kun vil spise sin tørfoder hvis der bliver blandet smør i :roll: :roll: :roll: Spørg lige om jeg har været efter hende... men sådan må det bare være :roll:

Vi har det allesammen lidt specielt med hensyn til Ling - han har ikke haft det for let her i livet, så ham retter man sig lidt ind efter :genert:

 

Har faktisk overvejet om han, som den eneste af vovserne, skulle på 100% hj.lavet og ingen tørfoder - men gider han at spise de ekstra vitaminer der kommer i, næ nej så gider man ikke spise det... Men nu har han da fundet ud af at olie smager godt... Og i dag prøvede jeg så at blande det hj.lavede sammen med hans tørfoder... Han gloede godt nok noget, og overvejede længe om det nu var værd at spise - men da så de to sorte stod savlende og kiggede på hans skål, jo så kunne man godt spise - men meget langsomt og virkelig nyde hver bid, mens de to sorte bare så til... Han styrer dem virkelig rundt i manegen nogle gange - lille af størrelse, men kæmpe stort ego :roll: man er vel terrier :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt at Kimba og co. er glade for deres kostomlægning. Personligt kan jeg også godt lide at hunden bliver mæt. Det bliver Thailo nu sjældent (han levner ihvertfald ikke noget) men ville være død sulten på tørfoder.

 

Det bliver spændende at høre om du får nogle gode langsigtede, positive forandringer ved at have skiftet til hjemmelavet foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt at Kimba og co. er glade for deres kostomlægning. Personligt kan jeg også godt lide at hunden bliver mæt. Det bliver Thailo nu sjældent (han levner ihvertfald ikke noget) men ville være død sulten på tørfoder.

 

Det bliver spændende at høre om du får nogle gode langsigtede, positive forandringer ved at have skiftet til hjemmelavet foder.

 

Kimba kan stadig spise hvis hun bliver tilbudt mad... man er vel glad for mad :roll::engel: :blink:

 

Men jeg synes det er rigtig positivt at jeg kan undlade tilskuddet som kiropraktoren satte hende på, det er en lidt billigere løsning istedet :-D og så tror jeg at Kimba synes at hj.lavet er meget bedre end noget pulver der bliver blandet op i hytteost :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...