Hop til indhold

Coco's små problemer


Mariejoost
 Share

Recommended Posts

Hej alle jer dejlige hunde mennesker!

Jeg har to problemer med lille coco som jeg simpelthen ikke kan få stoppet. Noget jeg håber i kan hjælpe med.

Coco er en 16 uger gammel pekingeser/pomeraner hvalp som er glad og livlig og lystrer egentlig ret godt. Hun kan sit, dæk, vent og mestrer indkald fuldt ud. Her til de to problemer.

 

1. Hun er ikke renlig. Vi har været på med renligheds træning med det samme, det havde optrætter ikke trænet. Vi har været ude efter leg, sovning, spisning. Og med ros og godbid når hun gjorde det ude. Jeg har jo fået at vide man ikke må skælde ud når hun gør det inde for så der er det bare blevet ignoreret. Men hun har stadig ingen problemer med at tisse eller besørge indefor! Hun kan sagtens stå midt i sengen og tisse nogle gange mens vi ligger i den. Hvad gør man for at undgå tis på gulvet?

 

 

2. Coco bider i fingerne!! Som i rigtig meget. Både i leg og når hun gerne vil sove. Hun lystrer på nej alle andre steder end her. Vi har prøvet at erstatte med legetøj og lign. men det er hun ikke interesseret i. Vi har prøvet at ignorere, men det dur ikke. Hvordan gør man det bedst?

Hun kan godt lide at bide/sutte på fingrene når hun bliver nusset, så det virker som om hun tror det er hyggeligt?

 

 

 

Puhh det blev langt.. Alle råd modtages med kys hånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Hun lyder til at være en lille lækker pelstot men de racer :) omkring renlighed kan heg ikke give erfaring, da vores opdrætter havde gjort et kæmpe arbejde med vores chow chow, hun var renlig. Men det med at bide, uh den periode kan være strid at komme igennem. Vi fandt dog ud af, at et nej (når hun kender den øvelse) og så gik vi i et andet rum og lukkede døren, blot et par sekunder. På den måde er det ikke hende der flyttes og føler sig forkert. Det er os, som joer lig det sjove, der forsvinder når hun bider. Det tog ikke vores en uge, så stoppede bideriet helt.. Måske det e n mulighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores labradorblanding var først 100% renlig da hun var 6 mdr, så væbn jer med tålmodighed og klø på - Det skal nok komme ligeså stille og roligt :blink:

 

 

Til det med at bide fingre - Jep, I har fået jer en hvalp ligesom alle andre :blink: Igen : Tålmodighed og konsekvens. Rejs jer op og stop legen når hun begynder at bide i jer. Ignorer hende, så hun ikke synes det er sjovt at bide i jer. Sæt jer op på en stol hvis hun bliver ved så hun ikke kan nå jer, og læs en avis eller lav noget andet afslappende indtil hun er rolig igen.

 

Jeg ville ikke forlade rummet eller lukke en dør imellem jer, medmindre der bliver én tilbage i rummet sammen med hende. Det ville være et rigtig skidt udgangspunkt, hvis hun har tendens til seperationsangst.

 

Alternativt så stik et stykke legetøj i munden på hende når hun begynder på det - så lærer hun også at legetøjet er til at bide i, og det er I ikke :blink:

 

 

 

Held og lykke med hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst traineh

Min hund blev først rigtig renlig da han var 7 månder. Jeg tror det var fordi han var sammen med en voksen hund i en lille uge. Det lignede at han så meget op til denne hund og efter der har han faktisk været renlig.

Kan ikke rigtig hjælpe med bidderiet, for der stak jeg faktisk bare sådan en bidelegtøj i munden på min hund (lyder lidt vildt, men var det ikke). Det tog sin tid, men nu gør han det ikke mere. Men deres tænder kan jo også gøre ondt og er tit derfor de gør det. Nogle gange kørte jeg altså også en finger hen over tandkødet, ligesom man kan gøre med babyer, og det hjalp altså også

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag fri... Observer din hvalp dagen lang. Brug ordet tis hvergang den har tisset. Også selvom det er indenfor. Når den tisser indenfor går i ud. Når i går ud for at tisse så bliv ude indtil den har tisset. Godbidder og ros. Og lad hende besørge det samme sted hver gang. Dette har jeg gjort og nu har jeg haft min i 2 uger og hun er stort set renlig medmindre hun er alene hjemme i mere end 5 timer. Og det er jo klart :) hun får aldrig skæld ud men masser af ros. Min tøve "danser" når hun skal af med afføring og hun går meget rundt og "leder" efter et sted når hun skal tisse. Dette har jeg kunne finde ud af fordi jeg har været sammen med hende 24/7 i to uger. derudover sover hun hele natten uden at skal ud og tisse :) hun kunne intet da vi fik hende hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag fri... Observer din hvalp dagen lang. Brug ordet tis hvergang den har tisset. Også selvom det er indenfor. Når den tisser indenfor går i ud. Når i går ud for at tisse så bliv ude indtil den har tisset. Godbidder og ros. Og lad hende besørge det samme sted hver gang. Dette har jeg gjort og nu har jeg haft min i 2 uger og hun er stort set renlig medmindre hun er alene hjemme i mere end 5 timer. Og det er jo klart :) hun får aldrig skæld ud men masser af ros. Min tøve "danser" når hun skal af med afføring og hun går meget rundt og "leder" efter et sted når hun skal tisse. Dette har jeg kunne finde ud af fordi jeg har været sammen med hende 24/7 i to uger. derudover sover hun hele natten uden at skal ud og tisse :) hun kunne intet da vi fik hende hjem.

 

Hej jeg er en af de heldige der arbejder hjemme og har derfor obseveret hende en del. Hun danser også når hun skal besørge så det når jeg oftest at få hende ud til. Men tit søger hun ikke når hun skal tisse men sætter sig bare?

Coco sover også igennem om natten :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten før jeg kunne aflæse hende og gør det stadig nogle gange. Tager jeg hende ud lige efter at hun har sovet, spist og standser hende også i sin leg. Ude rigtig mange gange. Og så ud hver gang hun laver noget indenfor med det samme hun har gjort det. Og sætter hende det samme sted udenfor og siger tis.

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten før jeg kunne aflæse hende og gør det stadig nogle gange. Tager jeg hende ud lige efter at hun har sovet, spist og standser hende også i sin leg. Ude rigtig mange gange. Og så ud hver gang hun laver noget indenfor med det samme hun har gjort det. Og sætter hende det samme sted udenfor og siger tis.

 

Vil bestemt til at lære hende ordet tis. Og gå ned med hende hver gang jeg ser hun laver uheld

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...