Hop til indhold

Transporttaske til Tristan


Gæst Isolde
 Share

Recommended Posts

Gæst Isolde

Jeg leder efter en brugbar transporttaske til Tristan (5 mdr. og p.t. 2,6 kg tung malteser/havaneser). Da jeg fik ham for godt en uge siden begyndte jeg hurtigt at tage ham med i bus i en almindelig lærredsskuldertaske, hvor han sidder med hovedet oppe og forpoterne over kanten (det med poterne er vi ikke ganske enige om).

 

Det er gået rimeligt godt, men nu er han ved at blive for interesseret i at komme ud af den igen. Jeg skal finde en mere holdbar løsning, da jeg også tit rejser med tog og skal have ham med.

 

Jeg har allerede købt et solidt plasttransportbur, som han meget langsomt er begyndt at vænne sig til at gå ind i (uden at lågen er lukket), men det er ret uhåndterligt og mest egnet til, når vi skal køre i bil med bekendte.

 

I Petworld købte jeg så en foret transporttaske med udskæring til hovedet og mulighed for at sætte net for. Tasken har lynlåslukning og integreret sele, men den var ingen succes: Tristan bliver helt umulig og vrider sig for at komme ud og væk (på trods af de bedste godbidder), så snart han hører lynlåslyden og fornemmer, at han bliver "indespærret".

 

Jeg synes desuden, at tasken virker for lille, selvom personalet i Petworld hævdede det modsatte. Idéen er åbenbart, at hunden ikke skal kunne vende sig rundt i tasken, men sidde helt stille. Nu er det så bare ikke en teddybamse, jeg har, men en levende hund, der er ret nervøs ved alt nyt, formentlig fordi han ikke har haft de nødvendige oplevelser i prægningsfasen, hvor opdrætteren vist bare har ladet ham gå og tulle rundt for sig selv og lege med husets børn.

 

Jeg tænker, at en mere rummelig taske, gerne en, der bliver lukket med remme eller anden næsten lydløs lukning, og hvor han stadig kan sidde med hovedet ud, ville være en løsning. Men hvor finder jeg den rigtige?

Den må - naturligvis - helst heller ikke koste en bondegård.

 

Gode råd og forslag efterlyses.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Traineh

Du må meget gerne prøve at tage et billede af tasken, så jeg kan se den. Tak!

Lige nu er jeg begyndt at sidde og se på almindelige skuldertasker på nettet, for jeg har ikke fundet nogen beregnet til hunde, som jeg tror, Tristan vil godtage. Det er nok meget det med kombinationen af lynlåslyden og så det med rummeligheden, som er bestemmende for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

behøver du lyne den taske, som du har nu? tror du ikke, at han vil acceptere den, hvis du holder den helt åben? det vil min hund i hvert fald helst. den vi har, som vi er gladest for, er den her:

 

9314_2.jpg

 

Bæretasker og hundetilbehør billigt hos zooplus: Bæretaske Sporty

 

den er nem at have over skulderen, og så er den pænt stor, så min hund både kan sidde og ligge ned i den. samtidig er den meget åben, hvilket vi er rigtig glade for, for han kan godt blive lidt ophedet i en fyldt bus, når han også stresser lidt osv. der synes jeg, at de forede er for varme og tætte i sommerhalvåret. den er ikke superduper kvalitet, lidt plastikagtig, men den er tilgengæld også billig, og nu har vi da brugt den i to år uden problemer. vi har den altid stående åben som på billedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Traineh, tak for link til foto. Jeg tror, at den viste taske måske er for "løs" i det til Tristan på længere sigt. Den minder meget om den taske, jeg hidtil har båret ham i.

 

Søster Lagkage, tak for forslaget. Jo, måske kan jeg undlade at lyne tasken, og så ville en som den, du bruger, sikkert være en god mulighed.

 

Jeg afprøver nu en stor lærredstaske med fast bund, som jeg netop har fået. Jeg har kommet Tristans tæppe ned i den, et par favoritlegesager og godbidder, og han vil gerne krybe ind i den, når den står på gulvet, men kæmper fortsat noget for at komme ud, når jeg vil bære ham i den. Arbejder samtidig på at få ham vænnet til transportkassen, som ville være ideel til togrejser og bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...