Hop til indhold

Inde eller ude hund.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Det kan i øvrigt være meget svært at se, hvorvidt en hund trives eller ej. Den der "den så da ud til at have det godt" ... hmmmm. Hvis man kommer hen et sted, og hunden så glad kommer og hilser og gerne vil snakke, kan det jo ligeså godt være fordi den savner kontakt og selskab. Ligesom hunde jo desværre er så loyale og tilpasningsdygtige, at de finder sig i rigtig, rigtig meget uden at kny eller vise tegn på at mistrives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har jo ikke forstand på GDér så det skal jeg ikke kunne sige noget om ;-) . Men min berner ville bo udenfor hele året hvis han fik lov :stupid:. Hvis det stod til ham, så kunne han frit komme ind og hilse en 5 minutters tid og så gå ud igen og blive der længe, så spurgte man ham, så har han det hårdt fordi vi insisterer på at han skal være inde ;-) .

 

Men han har jo også mere pels end en GD, så jeg sammenligner ikke men siger blot at de er forskel på hunde.

 

V.H. Sille

 

Ja præcis, der er forskel på hunde.....

 

Selvom en grande havde pels som en berner ville den stadig vælge det sociale liv med dens familie, det har intet at gøre med om den kan holde varmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo :-) Det var også mere for at fortælle om mine oplevelser med gårdhunde, for maaaange år siden. Jeg er helt sikker på at Hopsa ved meget mere om en GD's behov en jeg gør. Og jeg kunne heller aldrig selv drømme om at have hund på den måde. Mit indlæg skulle ikke læses som et udtryk for at jeg synes at gårdhunde er the shizzle ;-)

 

I øvrigt er jeg meget enig i, at man ikke skal glorificere "gamle dages" måde at holde dyr på. Heldigvis er det område i konstant udvikling, og det skal det blive ved med at være (det er også derfor vi bør revurdere div. love - men det er vist en anden tråd). Vores søde gamle nabo fedede tyrkalve op til slagtning da jeg var lille. Dengang tænkte jeg jo ikke over det, men hold kæft hvor var de synd for de stakkels kalve. Bundet i små spiltove, uden at komme ud overhovedet i flere måneder, for bare at blive kørt slagtning i en alt for lille lastbil... Puha...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår heller ikke, hvorfor den ikke kommer ind til natten. Forstår ikke folk, der har hund på den måde. Det kan selvfølgelig godt være den har et opvarmet rum den kan gå ind i - men den er jo stadig helt alene, lyder det til. Da jeg var barn og havde opstaldet hest forskellige steder var der flere jægere, der havde hund stående udenfor på gårdspladsen eller i baghaven (som var det en ged!). De kom aldrig ud at gå tur, de var stort set heller aldrig på jagt. Og menneskelig kontakt manglede de i den grad, så de stod og kastede sig op mod tremmerne og hylede efter os, når vi gik forbi. (de ville kløes). Rigtig trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...