Hop til indhold

Pelsknuder bag ørerne


Gæst Linezjj
 Share

Recommended Posts

Gæst Linezjj

Hvis nogle af jer har læst nogle af mine tidligere tråde, så vil I vide, at min kæreste og jeg for nogle uger siden fik en papillon tæve på 3 år ind i familien :-D

 

Siden da har vi observeret, at hun har pelsknuder bag begge ører. Ikke nogle der stramme i huden og de virker heller ikke til at genere hende, men selvfølgelig skal de væk! Hun har også en lille bitte filtret knude under maven (meget tæt på brystvorte!!!) og derfor har jeg ikke turde at fjerne den endnu.

 

Jeg er vant til krævende pelspleje, da jeg har en malteser som bor hos mine forældre, men hende havde jeg fra hvalp af og har derfor vænnet hende til saks, maskine og børste. Men kan se, at Celina (den nye vovse) ikke har meget kendskab til disse redskaber og hun skaber sig hysterisk når hun er i nærheden af disse. Da vi havde hende til dyrlægetjek, havde vi egentlig aftalt med lægen, at hun skulle fjerne hårknuderne bag ørerne under narkosen (tandrensning). Men da det var en anden læge, der stod for rensningen den dag, så vidste hun selvfølgelig intet om det og det blev derfor ikke gjort.

 

Derfor vil jeg nu høre om I har nogle råd og tips som jeg selv kan bruge til at fjerne disse knuder bag hendes ører? Skal jeg forsøge at aflede hendes opmærksomhed væk fra saks/maskine? Hvis ja, har I så nogle tips? Ellers hvorledes :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst BeritÆ

Fik du styr på dem? Ellers klip (hvis hun vil dette) dem af med maskin og i fremtiden pas på ikke at nusse for meget bag ørerne. Man kan bruge en coatking ( og det behøver ikke være den originale med rosentræhåndtag til en million, der er efterligninger) den skærer pelsen og kan fjerne selv meget små filter så man ikke skal klippe. PAS meget på hvis du bliver fristet af at bruge saks da man som regel strækker huden og så kommer man nemt til at klippe i den = av på vovse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Ina får dem også, de pelsknuder bag ørerne :S

Jeg klipper dem, da jeg ikke tør bruge en maskine på hende! I starten var hun bange for saksen, men jeg lod hende snuse til den, gav en godbid, tog den væk, lod hende snuse osv. Efter 20 minutter var hun tryg ved den;) Så lod jeg den røre hendes pels, igen det samme med godbidder. Når dét så var okay, lagde jeg saksen væk og rørte hendes ører = godbid. Efter lidt med dét, lavede jeg "klippe"/"jeg har din næse"-bevægelser med fingrene bag ørerne, hvor knuderne sidder. Igen med godbid. Efter dét, klippede jeg i luften med saksen bag hende, mens jeg lavede klippe-bevægelser bag hendes ører. Igen godbidder;) Så tog jegg saksen frem og klippede i luften så hun kunne se det, mens jeg nussede hendes ører. Efter disse øvelser i tre dage i træk, fik jeg lov at klippe knuderne og Ina sidder lige så pænt og afventer godbidderne ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...